Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rover 45, 1.6 benz. - nie włącza się wiatrak chłodnicy...

16 Kwi 2009 23:32 5822 15
  • Poziom 19  
    Cześć! Przeczytałem tu wszystko o tych problemach. Nie chciałbym śmiecić ale ja już wysiadam! Problem; jadę jest w porządku, stoję dłużej na światlach lub w korku temperatura płynu chłodzenia wzrasta.
    Do zbiorniczka wyrównawczego wypycha płyn i muszę zjechać na pobocze wyłączyć silnik bo przegrzałbym go. Zdejmę z czujnika wtyczkę wiatrak chodzi na okrągło i niezależnie czy stoję godzinę czy jadę jest ok poprostu idealnie. Chłodnica nowa, czujnik temp. załączania/wył. witraka nowy, czujnik wsaźnika temp. ok. Panowie w serwisie mojej siostrze krzyknęli za diagnozę pod komputerem w jej Roverze 25tce 200zł. a ja raczej nie chciałbym tyle płacić ale jak będzie mus to trudno. I co mi ktoś poradzi? Komputer nawalił czy coś jeszcze może innego lekszego? Dzięki.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 28  
    wygląda na to że jest uszkodzony ten czujnik który wymieniłeś nowy nie oznacza dobry trzeba mu oporność sprawdzić no i jeszcze jedno z nawiewów w środku leci ciepłe powietrze jeśli nie to znaczy że jest zapowietrzony lub uszczelka pod głowicom padła i też takie efekty będą sprawdzić i powodzenia
  • Poziom 11  
    Sprawdż Kolego na rozgrzanym silniku czy miejsce montażu czunika jest poprostu gorące jeżeli "tak" to rzeczywiście czujnik wadliwy,jeżeli nie to świadczy o awarii samego układu chłodzenia jak pisze wyżej "glosny".Pozdrawiam
  • Poziom 19  
    Cześć! Nagrzewinca jest w porządku, w samochodzie b. ciepło. Jeśli chodzi o miejsce gdzie jest czujnik to jest gorące. Powiem Wam tak: stary czujnik nie załączał wiatraka, jak zmieniłem na nowy to wystarczy, że podgrzał się trochę płyn i wiatrak się włączał nawet podczas jazdy. Zgasiłem na 3 minuty silnik i czujnik jakby działał bo po zapaleniu samochodu wiatrak cisza ale jak tylko się zagrzał to wiatrak działał i nawet podczas szybkiej jazdy nie wyłączał się. Teraz już w ogóle czujnik nie załącza wiatraka i objawy są jak przed wymianą. Uszczelka myślę, że dobra jest pod głowicą, płynu nie wpycha do silnika, poziom oleju w porząku, moc silnka też jak zawsze. Jeśli podepnę kabel do czujnika witrak mi się nie włącza ale mogę jechać ile chcę w trasie i jak tylko chłodnica ma chłodzenie powietrzem to jest wsz. w porządku czyli uszczelka pod głowicą musi być dobra. Czyli zamówię kolejny czujnik ale będzie kicha, czuję to. Dzięki póki co za odpowiedzi.
  • Poziom 28  
    to czujnik jest do du.......
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 19  
    Czekam na odpowiedź w kwestii reklamacji i zobaczymy czy mi wymienią. Ale myślę kupić oryginał pełny wykręcony z jakiegoś Rovera.

  • Poziom 20  
    A jaki to jest dokładnie Rover (rocznik). W moim roverku (214 i 97) czujnik temperatury idzie na kompa i to komp steruje wentylem (czujnik nie jest na chłodnicy). Pierwszym objawem uszkodzenia tego czujnika są podniesione obroty biegu jałowego (1000 - 1100 a powinno być około 850) - komp próbuje podgrzać silnik więc działa automatyczne ssanie. Sprawdź więc te obroty a potem napisz jak jest. Możesz też udać się na stronę www.roverki.pl tam znajdziesz pasjonatów tego autka
  • Poziom 19  
    Molejnic powiem Ci, że o tym zapomniałem wspomnieć ale zauważyłem to kiedyś, że właśnie jakiś czas obroty były wyższe i tak jak mówisz lekko ponad tysiąc a zawsze po paru minutach po odpaleniu było poniżej tysiąca. Komputer będzie dobry ponieważ jak napisałem po wymianie na nowy czujnik włączał się wentylator ale tak jakby za wcześnie. Rover jak w tytule a rocznik 2001. Wiem, że czunjik nie jest na chłodnicy, jest na kanale przepływu płynu a podłączony do niego przewód wędruje sobie gdzieś pewnie do komputera. Narazie jeżdżę na nonstop włączonym wentylatorze i silnik pracuje dobrze ale jeszcze po nagrzaniu zwrócę uwage na obroty jeszcze raz. Czujnik wysłałem do reklamacji ale i tak załatwię jakiś ze samochodu na części jak znajdę.

  • Poziom 20  
    Wadą roverków jest też miedziana zaśniedziała chłodnica (nie przepuszcza powietrza), możesz też mieć uszkodzony termostat i nie otwiera Ci się na chłodnicę - sprawdź czy chłodnica się nagrzewa. Może też masz za mało płynu.
  • Poziom 28  
    poco tyle pisać wymienić czujnik i tyle
  • Poziom 19  
    Chłodnica nie ma roku, nagrzewa się w porządku. Płyn też ok, po ściskaniu węży czuć, że go nie brakuje, zbiorniczej wyrównawczy również ok. Termostat otwiera się i przepuszcza. Czekam na czujnik nowy, może tym razem przyślą mi dobry.
  • Poziom 2  
    Witam !
    mam ten sam problem czy wymiana czujnika cos pomogła ? Mi już domorośli fachowcy mówili wymień chłodnice, pompe wodną, terostat, czujnik a najlepiej zrób remont kapitalny silnika heheheh .
    pozdrawiam
  • Poziom 19  
    Narazie jeżdżę z odpiętym czujnikiem i wiatrak chodzi na okrągło. Reklamuję czujni i czekam... czekam... czekam... takie reklamacje, chyba kupię następny u innego dostawcy. A oni tak radzą Tobie hehe, jeszcze najlepiej ten remont robić u nich i to od zaraz:)
  • Poziom 2  
    Witam !
    właśnie wymieniłem czujnik ! wentylator się włącza i chłodzi jest ok, a i sam silnik działa jakoś spokojniej.
    Koszt czujnika 65 zł jak do mojego modelu 214 si 96 więc mały wydatek a warto.
  • Poziom 19  
    No widzisz a ja czekam na rozpatrzenie czegoś najmozolniejszego w naszym kraju-reklamację... Nie podaruję im tych 50zł. bo kupiłbym drugi ale co tak wydawać kase i im darować.
  • Poziom 19  
    Niesamowite! Po 6ciu tygodniach zlitowali się i przysłali mi nowy czujnik ale tragedia jest... drugi nowy czujnik i nie włącza się wiatrak. Wiatrak jest sprawny bo odpinając wtczkę od czujnika wiatrak działa, zresztą tak jeździłem bo inaczej przegrzewałby się silnik.
    No to teraz co mam robić, jechać chyba podpiąć do komputera ten samochód. Nie wiecie czy są może jakieś przekaźniki lub bezpieczniki jeszcze na drodze wiatraka czy to już ostatecznie komputer?
    Komputer najtańszy u supersprzedawcy na allegro kosztuje 150zł. ale zaś jak to nie on będzie winien? A jego potem trzeba jakoś programować? Pewnie tak.

    P.S. W takich sprawach nie lubię się ociągać i zwlekać, kupiłem oryginalny wykręcony czujnik z rozbitego Rovera, zobaczę jak będzie na oryginalnym. Powiem Wam tyle, że te w sklepach to kicha jak cholera. Jest szansa, że to nie komputer bo pierwszy czujnik, który oddałem na reklamację zawcześnie włączał wiatrak, nawet jak jechałem nie chciał się wyłączyć, jak zgasiłem silnik i zaraz zapaliłem to wiatrak cisza i po chwili zaś działał. Drugi zaś nowy czujnik w ogóle nie włącza wiatraka no chyba, że komputer świruje jak chce i kiedy chce to włącza wiatrak. Tak czy inaczej zobaczymy jak na oryg. będzie. W razie ostateczności kupię komputer. Ale tak jak już pytałem, trzeba go po zamontowaniu programować? Chcę wiedzieć na zapas:)

    P.S. Porażka, oryg. czujnik też nic nie pomógł. Trudno, będę szukał gdzieś pomocy, podpięcie do komputera itp. Temat można zamknąć bo nic więcej tu się nie dowiem. Pozdrawiam.

    A może ktoś dysponuje linkiem do schematu elektryki?

    P.S. Zrobione, elektronika, czujniki, komputer sprawne. Brak zasilania na wentylator klimy powodowało brak włączania się wiatraków przy wysokiej temp. silnika. Teraz już wszystko w normie.