Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rover 25-1,4-16V-2000r. - Wybija wrzący płyn chłodniczy ze zbiornika wyrówn.

18 Maj 2013 13:58 3630 7
  • Poziom 9  
    Witam.
    Po wizycie, oględzinach i analizie niepokojących objawów (gotujący się płyn chłodniczy, brązowa maż w zbiorniku wyrównawczym) w układzie chłodzenia mojego Rovera 25 w kilku warsztatach samochodowych, zdecydowałem się na zasugerowaną mi wymianę uszczelki pod głowicą. Potem doszedł termostat, czujnik temperatury, rozrząd i wentylator... Razem za 2.500zł., a wrzący płyn nadal wywala ze zbiornika wyrównawczego. Mam pytanie w czym tkwi problem bo mechanik twierdzi że zrobił już wszystko, łącznie z ciśnieniowym sprawdzeniem głowicy i układu chłodzenia na CO2, i nie ma pojęcia co się dzieje i nic więcej już robić przy tym aucie nie będzie.
    Proszę o kompetętną pomoc, ewentualnie jakiś link. Chciałbym bez większych przepychanek odebrać sprawny samochód od mechanika...
    Pozdrawiam.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 30  
    a jak sie zachowuje bez termostatu ?
    pompa wody ok?
  • Poziom 9  
    Pompa wody OK, po wymianie, jest dobra.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Bez termostatu nie wiem...
  • Poziom 12  
    Jeśli jest brązowa maź to do układu chłodzenia dostaje się olej, sprawdzałeś na "bagnecie" czy nie podnosi się stan oleju w silniku? Skoro głowica posprawdzana dokładnie to może w bloku silnika dzieje się coś nie dobrego
  • Poziom 9  
    Wszystko z olejem jest OK
  • Poziom 12  
    Brązowa maź w układzie chłodzenia i ze stanem oleju ok? 8-O A może to nie olej tylko jakiś syf w układzie i jest przypchany dlatego się gotuje?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    roomano napisał:
    układu chłodzenia na CO2
    Jaki wynik?
  • Poziom 9  
    Domorosły znajomy mechanik-amator natychmiast zauważył że korek zbiornika wyrównawczego to lipny zamiennik. odkręcił go i wyrzucił ponieważ zbyt wcześnie się otwierał a zastosował od Opla Kadetta.
    Płyn chłodzący w układzie to była woda która wrze w 100°C. to zbyt wcześnie... Przykładowo Borygo zaczyna wrzeć nie wcześniej niż przy 107°C. Układ chłodzenia został opróżniony (z wody i całego tłustego syfu pozostawionego przez mechanika po wymianie uszczelki pod głowicą) i zalany właściwym płynem ponownie. Latem było dobrze ale zimą okazało się że wnętrze jest niedogrzane a czujnik temperatury z rzadka podnosi się ponad minimalne wskazanie. Wzrosło także zużycie paliwa bo na pełnym baku mogłem zrobić max 400km. latem ub. roku podjechałem do porządnego warsztatu samochodowego (Radom, mogę podać na e-maila). Tu okazało się że nie ma termostatu a układ chłodzenia jest zwyczajnie zapowietrzony.
    Odpowietrzenie R-25 jest trochę kłopotliwe ale dali radę. Teraz mam ciepło w aucie i robię 500-550 km na pełnym baku.
    Dziękuję wszystkim za udział w dyskusji, przepraszam za zwłokę.
    Pozdrawiam.