logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zbudować mini elektrownię wodną z alternatorem samochodowym?

patykos 17 Kwi 2009 01:34 5302 4
REKLAMA
  • #1 6423832
    patykos
    Poziom 1  
    Witam wszystkich i proszę o wyrozumiałość bo jestem laikiem!
    Wpadłem ostatnio na pomysł darmowego prądu przy rzeczce pół górskiej z szybkim nurtem. Wymyśliłem takie rozwiązanie. Mini koło wodne jak w parostatku połączone przekładnią z alternatorem samochodowym i dalej akumulator oraz przetwornica samochodowa 12v-230v 1000w. Proszę o prostą odpowiedź czy coś takiego jest możliwe i jakie urządzenia były by mi jeszcze potrzebne, ogólnie trochę wiedzy z zakresy elektryki wymagane obroty alternatora jakieś stabilizatory napięcia itd. w sumie tak jak to funkcjonuje w samochodzie tylko tutaj alternator wprawia w ruch nurt rzeki. Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
  • REKLAMA
  • #2 6423908
    andrewn
    Poziom 18  
    Ocena: 6
    Na tej stronie znajdziesz oferty inwerterów które przydadzą się do przetworzenia 24V -> 230. Na tej stronie znajdziesz oferty akumlatorów, oraz innych rozwiązań, typu słońce wiatr (właśnie zastanawiam się nad alternatywnym źródłem zasilania). Nie jest to jednak tanie. Co do pomysłu jest jak najbardziej OK. Jednak polskie prawo wodne z tego co pamiętam nie jest zbyt przyjazne. Nie chcę Ciebie wprowadzać w błąd ale lepiej poczytać niż mieć później jakiegoś idiotę na karku.

oto adres strony: Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany

Powodzenia
  • REKLAMA
  • #3 6424004
    Konto nie istnieje
    Konto nie istnieje  
  • REKLAMA
  • #4 6424327
    pudzianowski
    Poziom 28  
    Ocena: 127
    Na ten temat jest mnóstwo już istniejących wątków.Użyj wyszukiwarki.
  • #5 6424373
    Mariusz Ch.
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 461
    Regulamin, punkt 14.

Zobacz: