logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Projekt układu wykrywającego sekwencję 11011 z przerzutnikami JK-MS

wesol89 28 Kwi 2009 19:50 2171 3
REKLAMA
  • #1 6467534
    wesol89
    Poziom 1  
    Muszę zaprojektować układ wykrywający w ciągu binarnym sekwencję 11011. Po jej wykryciu układ powinien zatrzymać się a na jego wyjsciu powinna pojawić się "jedynka".
    Mam do dyspozycji 5 przerzutników JK-MS, bramki:
    9 2xin NAND,
    8 3xin NAND
    6 4xin NAND
    4 2xin EX-OR,
    6 2x2 in AND-OR-INVERT
    6 2x3 in AND-OR-INVERT
    10 NOT
    a drugie zadanie to zaprojektowac licznik działający według grafu:
    Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany

Naprawdę jestem z tego zielony a laborki zrobić trzeba :/
    z góry dziękuję wszystkim za pomoc
  • REKLAMA
  • #2 6467609
    Paweł Es.
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 693
    Niestety proces dojrzewania ze stanu zielonego do dojrzałego wiedzowo wymaga czasu i podlewania zielonego wiedzą książkową :((

W pierwszym przypadku ułóż graf działań takiego układu. W stanie 0 układ czeka a potem przechodzi do kolejnych stanów pod wpływem kolejnych stanów ciągu. Jeżeli w danym stanie koelejny stan wejścia nie odpowiada wymaganemu to układ wraca do stanu oczekiwania.
    Układ dojdzie do ostatniego stanu to się blokuje i daje 1 na wyjściu
    Potem zakoduj te stany i rozpisz pobudzenia dla poszczególnych przerzutników i wypisz oraz zminimalizuj funkcje.
  • REKLAMA
  • #3 8009390
    kjl
    Poziom 1