Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 626 95r centralny zamek i alarm

31 Maj 2009 20:43 4087 11
  • Poziom 10  
    Szukałem na forum podobnego tematu ale nie znalazłem więc piszę nowy, a problem mam następujący:

    chce podłączyć centralkę alarmu do fabrycznego zamka centralnego żeby otwierać z pilota. centralka na wyjściu podaje impulsy masy na dwóch przewodach (zamykanie/otwieranie) tylko mam problem z tym podłączeniem
    myślałem że to będzie łatwe i wystarczy podłączyć się pod przewody z drzwi kierowcy i rozebrałem boczek
    do siłownika idzie 5 przewodów w tym dwa grube i trzy cienkie z tych jeden czarny a dwa kolorowe z paskami
    no i chciałem znaleźć te przewody które otwierałyby i zamykały więc podawałem mase (już przetestowałem każdy przewód i nic nie działa) żaden bezpiecznik się nie spalił bo centralny z kluczyka nadal działa

    no i w tym momencie pomysły mi się skończyły jak to podłączyć proszę o pomoc
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Moderator Samochody
    No to teraz etap podawania plusa ale koniecznie kontrolką, z żarówka w środku.

    Centralka powinna mieć wybór podawania masy albo plusa, w zależności od tego do którego bieguna podłączysz styk zwierany przekaźnika centralki.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 43  
    Zadnego plusa,sterowanie masami na 2przewodach(centralka nad nogami kierowcy,po lewej stronie kolumny kier)Przy sprawdzaniu zamek zatrzasniety i krancowka drzwi wcisnieta
  • Poziom 10  
    A może trzeba spróbować podawać te masy na te przewody w drzwiach tak jak robiłem tylko przy zamkniętych drzwiach ? bo to przecież i tak na pewno się łączy z centralką (chociaż mam wątpliwości co do tego bo centralny się zamyka z kluczyka nawet jak drzwi są otwarte)

    Kiedyś miałem podobny problem w daewoo espero że w drzwiach nie mogłem się podłączyć a przy sterowniku nie było problemu no to może jednak spróbuje ten sterownik wygrzebać jakoś może ktoś wie czy się go ciężko wyjmuje ?
  • Poziom 43  
    Lekko,przymocowany jest do wspornika z blachy a ten przykrecony sruba na klucz 10mm
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Przecież masz wyjaśnione: sterowanie masami, które będzie działać tylko przy zamkniętych drzwiach. Wciskasz krańcówkę i podajesz masę na te cienkie przewody do siłownika. I nie trzeba dokopywać się do sterownika.
  • Poziom 10  
    No to dzięki jak przestanie padać to zabieram się za montaż później dam znać czy mi się udało
  • Poziom 10  
    Rozebrałem drzwi bo nie mogłem znaleźć tego sterownika od centralnego no i doszedłem jak zamknąć zamki trzeba podać plusa tylko bez kontrolki (bo z nią nie działa) na jeden z trzech cienkich przewodów zaobserwowałem że gdy zamki są zamknięte jest na nim plus a gdy otwarte masa

    ale nie doszedłem nadal jak otwierać mimo że już chyba na wszystkie sposoby próbowałem łączyć kable, podawać plus albo masę

    nawet to wciskanie krańcówki drzwi nic nie dało chociaż to się z tym też jakoś łączy bo się zmieniają na tych trzech kablach stany (masa/plus albo coś rozłącza po prostu) ale w tej chwili nie pamiętam już jak dokładnie

    może jest ktoś mądry i mi podpowie co dalej bo chciałbym to dzisiaj zrobić bo pół samochodu stoi rozebrane
  • Poziom 41  
    Weź miernik i zobacz czy sygnał nie jest przez rezystor.W mazdach potrafi byc przez 1 Kom.Sprawdź to na odpietej wtyczce najlepiej czyli sam przełącznik.Sprawdź też na odpiętej wtyczce czy steruje.Czasem jest tak że najpierw na jednym musi zginąć masa a potem dopiero na drugim się pojawić.
  • Poziom 10  
    ok to zaraz tak posprawdzam szkoda że sam nie wpadłem na pomysł żeby na odpiętej wtyczce sprawdzać ale o tym rezystorze to gdzieś czytałem i próbowałem przez 100ohm ale nic nie dało
  • Poziom 10  
    W końcu podłączyłem ale nie w drzwiach bo się już zdenerwowałem i poszukałem tego przekaźnika od centralnego tam to już było prosto wystarczyło masę podać na 2 przewody

    ale do tej pory nie wiem jak to działa że w drzwiach nie mogłem otworzyć zamków jak by ktoś wiedział to niech mnie oświeci

    jak odpiąłem tą kostkę od siłownika to sprawdzałem przejście no i wychodziło na to że te trzy cienkie przewody (dwa grube idą na silniczek) łączą się jak przez zwykły przełącznik a jednak jak odpina się kostkę to na krótko zamykanie działa a otwieranie nie I TO MI NIE DA SPAĆ DZISIEJSZEJ NOCY :/ bo chciałbym wiedzieć dlaczego

    dodam jeszcze że próbowałem też to łączyć przez oporniki 1kohm i 100ohm