Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Instalacja gazowa do BMW 328 lub 330. Prins, stag, brc. Reduktor, jedna membrana

13 Cze 2009 17:38 6300 11
  • Poziom 10  
    Będe najprawdopodobniej zakładał instalację do bmw 328 lub 330.

    W obecnym samochodzie mam prinsa. Jeżeli tylko się zdarzy że chwilowo nie jest zawalony reduktor wszystko chodzi idealnie. Podobno nowy typ reduktora (z jedną membraną) już się nie zapycha.
    Jak na tle prinsa wypadają stag, brc i inne?
    Czy są jakieś istotne różnice w sposobie działania tych instalek?
  • Poziom 9  
    Witaj, jeżeli chodzi ci o sposób działania instalacji gazowej sekwencyjnej bo o takich jest mowa to różnicy nie ma. Różnica polega na sposobie dawkowania gazu czyli na wtryskiwaczach. I tak jeżeli masz polską (tańszą)instalację to jest problem z dokładną dawką wtryskiwanego gazu gdyż zazwyczaj są zastosowane listwy wtryskowe oparte na cewkach gdzie dawka jest regulowana za pomocą króćca wkręconego w kolektor i rozwiercanego na jakąś średnicę. Natomiast jeżeli mówimy o instalacjach takich firm jak Prince czy BRC to jest inna bajka. Otóż te firmy bazują na pojedynczych wtryskiwaczach Prince(Keihin) BRC(BRC), różnica polega na tym że wtryskiwacze BRC i Keihin są dobierane kolorami do mocy samochodu, nie ma kalibracji tych wtrysków oraz odpada problem rozwiercenia króćca na odpowiednią średnicę. Po prostu te wtryski są fabrycznie skalibrowane, montażysta tylko dobiera kolor(czyli wydajność) do mocy auta. Powiem z własnego doświadczenia że jeżeli ktoś lubi mocniej nacisnąć pedał gazu polskie systemy na bazie listew waltek lub rail nie zdają egzaminu(trzeba często kalibrować gdyż m.in. pojawia się nie regularna praca na wolnych obrotach )
  • Poziom 26  
    aby porównać potrzebne są informacje o wszystkich skladnikach instalacji.bardzo ważny jest instalator.
  • Poziom 10  
    A nie jest przypadkiem tak że Prins dawkuje paliwo na podstawie czasu wtrysku z kompa benzynowego i ciśnienia gazu na listwie (filtrze fazy lotnej) a pozostałe na podstawie własnej mapy ustawionej przez gazownika?
    Czy w tej sytuacji komp gazowy steruje tez wyprzedzeniem zapłonu czy tylko czasem wtrysku?
  • Poziom 22  
    Stag dziala podobnie do Prinsa.Glówna różnica to porządne wtryskiwacze(ale nie ma problemu zalożyć do staga np.matrixy)stabilny reduktor z zapasem mocy ale podstawa to porządny gazownik.
  • Poziom 20  
    Witam, zajmuje się montażem Prinsa, i chcę powiedzieć tylko jedno, sterownika prinsa nie można porównywać do jakiegokolwiek innego, jak i działania instalacji gazowej, jest kilka istotnych różnic mianowicie:
    -Prins nie posiada jakichkolwiek map (nie licząc tych do korekty po ciśnieniu i temperaturze, które można dowolnie konfigurować, jednak do tej pory nie miałem potrzeby ich zmiany)
    -System prinsa jest oparty tylko i wyłącznie na sygnałach sterowania wtryskiwaczy benzynowych.
    -jedynymi parametrami dotyczącymi regulowania mieszanki są RC inj oraz off inj, parametr RC jest to procentowe wydłużenie(lub skrócenie)czasu otwarcia wtryskiwacza gazowego, na podstawie czasu wtryskiwacza benzynowego, po ustawieniu obu parametrów, wszelkie zmiany parametrów pracy dotyczące zmiany dawkowania gazu względem obciążenia są dokonywane przez Sterownik Benzynowy.
    -Nie ma możliwości regulowania składu mieszanki w dowolnym zakresie obrotów

    Inne instalacje typu KME Diego, Stag, Zenit, Solaris, OMVL, itd. posiadają mapy do edycji i opierają się głównie na czasach otwarcia wtryskiwaczy, podciśnieniu w kolektorze ssącym, obrotach silnika.

    Zasadniczo zasada działania jest podobna, ale efekt ten sam auto jeździ na gazie :)
    A najważniejszy w tym wszystkim jest Gazownik, bo nawet najlepszą instalację można skopać jak założy ją nieodpowiednia osoba.

    Mówiąc że Stag to prawie Prins może i prawda, ale prawie robi wielką różnicę.
  • Poziom 26  
    stag obsługuje wtryski KEIHIN i są samochody z taką konfiguracją.dwa parametry ma np. KME tyle że ma dodatkową korekcje przy większym obciążeniu z powodu zastosowania nie liniowych wtryskiwaczy.
  • Poziom 22  
    Kolego dett masz racje prawie a podobnie robi wielką różnice.
  • Poziom 20  
    Piotr520 napisał:
    Kolego dett masz racje prawie a podobnie robi wielką różnice.


    Takie porównanie jak kolega przedstawił, że Prins działa podobnie, czy prawie tak jak Stag, to tak jakby nie porównywać ich w ogóle, bo KAŻDA IV GENERACJA DZIAŁA PODOBNIE, są niestety różne drobne szczegóły które wyróżniają jedną bądź drugą.

    A porównując te instalacje to tak jakby kolega napisał: V generacja w zasadzie działa podobnie do I generacji, bo przecież gaz jest podawany do silnika:D
  • Poziom 22  
    Panowie nie mialem zamiaru porównywać Prinsa do Staga.Chodzilo mi o to że czytając ten dzial latwo stwierdzić że problemy z instalacjami tu opisywane wynikają glównie z badziewnych wtryskiwaczy,żle dobranych reduktorów bądz marnej wiedzy i umiejętności gaziarza.Nie zakladam gazu i nie jestem znawcą w tym temacie.

    Regulamin, p.15. Popraw treść postu, lub trafi on do kosza. ElpigazN
  • Poziom 1  
    Do Dett, piszesz że zakladasz instalacje Prince i mam do Ciebie pytanie:
    Mam tą instalacje w Jepp-ie i mam mały problem. Mianowicie, komp auta pokazuje mi błąd wtrysku benzyny a są one dobre. Czy jest możliwe że jest uszkodzony wtrysk gazowy a sygnał idzie do głównego kompa ? Czy taki wtrysk gazowy (prince) można dokupić pojedyńczo i jaki jest +- koszt?

    Dzięki za pomoc...
  • Poziom 20  
    Napisz w jakim momencie wywala błąd, zaraz po przełączeniu na gaz i po powrocie na benzynę gaśnie, podaj kod błędu, nie ma takiej możliwości żeby komp benzynowy zdiagnozował uszkodzenie wtryskiwacza gazowego, możliwe że emulacja wtrysku jest za słaba, chociaż w Jeepie jeszcze się z tym nie spotkałem ale Jaguar, czy niektóre modele Mitsubishi tak mają że oporność emulatora Prinsa jest za mała i trzeba dolutować oporniki bez tego wywala błąd wtryskiwaczy.