Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zlomowanie niezarejestrowanego pojazdu

spinachek 16 Cze 2009 20:05 10395 15
  • #1 16 Cze 2009 20:05
    spinachek
    Poziom 9  

    witam
    Chcialbym sie dowiedziec, czy istnieje mozliwosc zezlomowania niezarejestrowanego pojazdu?istnieje oczywiscie odpowiednia umowa kupna/sprzedazy potwierdzajaca nabycie tego pojazdu przez osobe chcaca go zezlomowac. z gory dzieki za odpowiedz

    0 15
  • #2 16 Cze 2009 22:32
    Leśny_Dzban
    Poziom 10  

    Można. Ale zapłacisz za to. Chyba, że potniesz na kawałki i sprzedasz elementy metalowe w cenie złomu, a resztę "zutylizujesz".

    0
  • #3 17 Cze 2009 07:40
    spinachek
    Poziom 9  

    ale dlaczego zaplace?myslalem, ze dziala to w ten sposob ze punkt zlomujacy wyplaca pieniadze za zezlomowany pojazd. jesli jednak juz bede musial zaplacic to jakie to beda koszty?

    0
  • #4 17 Cze 2009 07:47
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 17 Cze 2009 11:59
    spinachek
    Poziom 9  

    rozumiem, to jest cinquecento 1996 r. 0,7

    0
  • #6 17 Cze 2009 12:16
    mczapski
    Poziom 38  

    Z pewnością ekspertem nie jestem. Wygląda na to, że złomować można wszystko zgodnie z regułami ekologii. Więc jeśli ktoś się uprze aby złomować całkowicie nowy samochód, który jeszcze nie był zarejestrowany to ma takie prawo. Podobnie i tutaj. Nie jest rolą kasującego dociekanie przestrzegania prawa przez właściciela. Problemem ustalenie właściciela, aby ktoś nie zrobił żartu sąsiadowi przez złomowanie jego pojazdu. Dokument przyjęcia do kasacji jest potrzebny właścicielowi w zasadzie dla potrzeb wyrejestrowania i tutaj nie będzie miał zastosowania. To właściciel ma problem, kiedy np zaczną jego pytać co zrobił a dokładnej dlaczego nie zarejestrował pojazdu. Sytuacja raczej nietypowa bowiem o ile wiem kombinuje się w przeciwną stronę.

    0
  • #7 17 Cze 2009 13:39
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 17 Cze 2009 17:08
    spinachek
    Poziom 9  

    nawet nie jest jeszcze zarejestrowany. kupilem niestety padlo, ktore dopiero po pewnym (stosunkowo niedlugim) czasie uzytkowania pokazalo jakie jest naprawde. chce sie go jak najszybciej pozbyc i myslalem, ze zlomowanie go bez rejestracji to dobry pomysl. ale jak widac bede musial go jednak zarejestrowac i az krew mnie zalewa jak pomysle ze musze w niego ladowac kolejne pieniadze. zastanawiam sie jeszcze nad rozmontowaniem go na czynniki pierwsze i sprzedawaniem wszystkiego co jest jeszcze w jako takim stanie. ogolnie powiem tak: mial byc cienki to jest cienki ale portfelik.

    1
  • #9 17 Cze 2009 17:30
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zamiast gdybać, to spytaj konkretnie w najbliższym Urzędzie Komunikacji. Jeśli odpowiedź będzie satysfakcjonująca, to spytaj w punkcie utylizacji pojazdów. Pewnie jak oddasz za przysłowiową złotówkę, to każdy będzie zadowolony. Chyba, że się uprzesz samemu to rozbierać i sprzedawać na metale. Ale nie wiem, czy będzie to praca warta pieniędzy.

    0
  • #10 17 Cze 2009 18:03
    adamblonsky
    Poziom 15  

    witam!
    jedz do punktu skupu złomu gdzie wydają zaświadczenia o zezłomowaniu i tyle , po co rejestrować? powinneś jeszcze troche kasy wziąść. za zaświadczenie niby sie płaci 70pln ale za samochód ci powinni coś dać.

    0
  • #11 17 Cze 2009 18:39
    Christophorus
    Poziom 41  

    Aby legalnie wyrejestrować samochód musisz go zezłomować w odpowiednim punkcie, gdzie wydadzą Ci stosowne zaświadczenie o zezłomowaniu tego pojazdu, przewiercone tablice rejestracyjne i dowód rejestracyjny z odciętym narożnikiem. Pojazd raczej musi być kompletny jak nie chcesz do niego dopłacać. Jest też szansa, że zapłacą za niego drobną kwotę (100-200zł). Jest jeszcze jedno ale. Złomowany samochód musi mieć ważne ubezpieczenie OC, bez tego legalnie go nie zezłomujesz. Nie polecam osób, które skupują samochody do złomowania na umowę kupna sprzedaży. Taka osoba raczej go nie siebie nie zarejestruje i nie ubezpieczy i mogą z tego wyniknąć w przyszłości kłopoty.
    Myślę, że nie trzeba rejestrować samochodu na siebie jeśli po jego zakupie ma się go zamiar zezłomować. Powinna wystarczyć umowa kupna sprzedaży. Konieczne jest natomiast aktualne ubezpieczenie OC, bez tego nic nie załatwisz. Najlepiej popytać w lokalnym Wydziale Komunikacji.

    0
  • #12 17 Cze 2009 20:28
    spinachek
    Poziom 9  

    postaram sie jeszcze w tym tygodniu zajrzec do urzedu komunikacji i wszystkiego sie dowiem. dzieki za pomoc, jak tylko bede wiedzial cos wiecej to tak gwoli doinformowania napisze co mi szanowni urzednicy przekazali:)

    2
  • #13 18 Cze 2009 12:39
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 03 Lip 2009 11:01
    spinachek
    Poziom 9  

    sorki, ze dopiero teraz ale bylem troche zajety. byłem w wydziale komunikacji i powiedziano mi, ze nie ma problemu ze zlomowaniem niezarejestrowanego pojazdu. wazne, ze jestem jego wlascicielem na podstawie umowy kupna/sprzedazy. poza tym moge tez sprzedac taki niezarejestrowany pojazd, nawet jesli dawno minal 30-dniowy okres na rejestracje. chyba, wiec zamiast zlomowac ten samochod po prostu sprzedam go komus na czesci.

    1
  • #16 15 Sie 2009 17:44
    guciu.p
    Poziom 11  

    Przy rezygnacji z ubezpieczenia musisz mieć umowę że go sprzedałeś lub zaświadczenie o złomowaniu. Teraz ubezpieczenie jest na dane auto a nie na właściciela pojazdu.

    1