logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zbudować analogowego robota Minisumo z niskim budżetem?

Owczak 28 Cze 2009 15:14 1698 1
REKLAMA
  • #1 6714032
    Owczak
    Poziom 11  
    Witam ! Jestem pewien ,że każdy kiedyś chciał zrobić sobie robota Minisumo lecz brakowało kasy, doświadczenia, informacji bądź motywacji. Nie inaczej było ze mną. Długo przeglądając różne projekty wymyśliłem swój projekt takiego robota umiejętnie wykorzystując projekty innych. Nie mam żadnego doświadczenia elektronicznego ( no, może wiem mniej więcej co jak działa ale to samouczenie się ) umiem tylko trochę lutować. Ale uważam, że takiego robota zrobi każdy kto się do tego przyłoży. Mam wątpliwości co do tego czy robocik będzie prawidłowo działał. I to czy będzie spełniał zasady minisumo zależy od waszego wykonania. Ale ja swojego robię po to by zdobyć trochę doświadczenia i dla zabawy, nie po to by go brać na zawody ( na pewno by przegrał, przecież to niskobudżetówka ). Teraz tak. Kosz części to około 25 zł w sklepie TME. Ja silniki mam swoje z przekładniami więc koszt mnie wyszedł 16 zł. Teraz tak - rozpis tego wszystkiego czego potrzebujemy, zakładam ,że nic nie mamy.

Komponenty :

1 x Układ L293D - 4,99zł
    2 x Układ QRD1114 - 2 x 2,99zł
    1 x Zestaw 100 x Rezystor 1/4W 220R - 1 x 100 x 0,029zł
    ( w TME w tym przypadku można kupić minimum po 100 )
    3 x Mikroprzełącznik MSM-22 - 3 x 0,98zł
    ( w TME w tym przypadku można kupić minimum po 3 )
    2 x Jakieś blaszki które mają służyć do "przedłużenia" dźwigni Mikro przełączników
    1 x Kabelki do łączenia tych komponentów ( jak robimy na Pająka )
    1 x Jakieś zasilanie 5V
    2 x Kółka kompatybilne z silniczkami
    2 x Silniczki ( z przekładniami )
    1 x Jakieś materiały na ścianki i podłoże, to już zależy od was
    1 x Trochę Cyny

Narzędzia :