logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jaki miernik uniwersalny do elektroniki dla początkującego, budżet do 150 zł?

KokiX 04 Lip 2009 12:41 3108 4
  • #1 6737736
    KokiX
    Poziom 20  
    Ocena: 6
    Witam, jestem dopiero co początkującym majsterkowiczem i powoli wgłębiam się w elektronikę. Na początku chciałbym wyposażyć się w miernik uniwersalny do używania prawie tylko na niskich napięciach np. takie jakie są w układach itp. Nie chce kupić taniego szajsu więc chciałem zapytać się na forum. Nie muszę mieć żadnego profesjonalnego urządzenia więc nie podajcie mi drogich urządzeń. Czy znacie jakieś sklepy internetowe, które sprzedają te urządzenia, czy allegro wystarcza?
    Pozdrawiam.
  • #2 6737981
    mariusz.o
    Poziom 19  
    Ocena: 48
    Na alledrogo jest bardzo duży wybór mierników, nie kupuj jakiegoś za 10 - 20zł. Kup za 40 - 50zł w zupełności Ci wystarczy. Jest bardzo dużo "firm" ale większość to jest to samo. Dla przykładu podam dwa mierniki jeden NDN drugi Mastech - różnią sie tylko kolorem obudowy, wnętrze identyczne.
  • #3 6738044
    dzimi
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 1285
    Podzielam opinię kolegi Mariusz.o - skoro jesteś początkującym to na początek wystarczy kupić "zwykły". Z czasem sam zorientujesz się czy jest wystarczający i czy trzeba kupić inny o bardziej zaawansowanych funkcjach i czy nie są potrzebne inne urządzenia. Nie piszesz jaką rodzaju "elektroniką" masz zamiar się zająć. Sam jeszcze mam na stanie jeden z tych pierwszych i używam go czasami.
  • #4 6738128
    KokiX
    Poziom 20  
    Ocena: 6
    Dziękuje bardzo za odpowiedzi, o to mi chodziło. Do kupienia mam jeszcze płytkę uniwersalną i trochę diód, rezystorów itp.

Potrzebuję jeszcze:
    -lutownicę (kolbową) ile watową?
    -odsysacz
    Chodzi mi tu, abyście mi pomogli w wyborze lutownicy.
  • #5 6913933
    unitra
    Poziom 15  
    Ocena: 39