Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Proszę o pomoc w diagnozie błędu sterownika w ROVER 416.

blicharz5tom 07 Lip 2009 21:42 5705 10
  • #1 07 Lip 2009 21:42
    blicharz5tom
    Poziom 2  

    Witam mam problem z rozruchem silnika w swoim roverze 416
    potrzebuje pomocy by zdiagnozować błąd sterownika ale żaden mechanik w okolicy nie może podłączyć nie do komputera. Złącze diagnostyczne posiada 16 styków w tym tylko do 5 połączone są kable 1-3-4-16
    proszę o pomoc.

    0 10
  • Fibaro
  • #2 01 Wrz 2009 23:07
    Vicki
    Poziom 13  

    witam
    znalazłem coś takiego
    """"
    Pierwszą czynność to odnalezienie złącza diagnostycznego. W przypadku mojego 220SDi znajduje się ono za środkową konsolą, na dole, od strony kierowcy. W ROVERach serii 400 (95-99) znajdować się powinno pod zaślepką umieszczoną na dole po lewej stronie kierownicy. W ROVERach serii 600 (95-99) umieszczone jest za plastikiem znajdującym się powyżej pedałów, pod kierownicą (obrazek).

    Następnie należy przygotować kawałek przewodu, którym zewrzemy odpowiednie piny w złączu (rysunek poniżej). Zwieramy piny nr 4 i 15 przy wyłączonym (!) zapłonie. Następnie włączamy zapłon (nie odpalamy silnika) i liczymy błyski kontrolki "check engine".


    Sposób liczenia wygląda tak, że liczba pierwszych błysków oznacza liczbę dziesiątek, a drugich liczbę jedności. Pomiędzy poszczególnymi błyskami jest krótka przerwa, między dziesiątkami a jednościami jest średnia przerwa, a między kolejnymi liczbami długa przerwa. Każdy kod błędu jest powtarzany trzy razy. Postaram się to pokazać na poniższych przykładach.

    Krótka legenda:
    „o” oznacza błysk,
    „-” to przerwa pomiędzy błyskami. Ilość „-” oznacza długość pauzy.

    Pierwszy przykład:
    o--o-o---o--o-o---o--o-o---
    Jest to liczba 12, powtórzona trzy razy.

    Drugi przykład:
    o-o--o-o-o-o---o-o--o-o-o-o---o-o--o-o-o-o---

    Jest to liczba 24, również powtórzona 3 razy.

    Najlepiej to samemu po prostu przećwiczyć w praktyce.Na początku wszystko się zlewa i ciężko cokolwiek zrozumieć, ale po kilku próbach wszystko się wyjaśnia.

    Zawsze na początku wyświetla się liczba 12, oznaczająca start diagnozowania. Jest powtarzana trzy razy, a następnie są pokazywane błędy zapisane w pamięci komputera. Każdy błąd też jest powtórzony trzy razy. Po "wybłyskaniu" wszystkich błędów, zabawa zaczyna się od nowa, tzn. 12 i błędy.

    Kolejny krok, to odczytanie błędu z tabeli umieszczonej poniżej, a następnie lokalizacja i naprawa uszkodzenia.

    Kod błędu Miejsce usterki Prawdopodobna przyczyna
    12 Start diagnostyki -
    14 Czujnik chłodzenia silnika (ECT) – niskie napięcie Zwarcie do masy, brak zasilania,uszkodzenie ECM
    15 Czujnik chłodzenia silnika (ECT) – wysokie napięcie Przerwa w obwodzie, zwarcie do zasilania
    16 Czujnik temperatury paliwa – niskie napięcie Zwarcie do masy, brak zasilania,uszkodzenie ECM
    17 Czujnik temperatury paliwa – wysokie napięcie Przerwa w obwodzie, zwarcie do zasilania
    19 Czujnik położenia wału korbowego (CKP)- bardzo prawdopodobne uszkodzenie Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, uszkodzenie CKP, uszkodzenie ECM
    21 Czujnik położenia pedału gazu (APP)-wysokie napięcie Przerwa w obwodzie, zwarcie do zasilania
    22 Czujnik położenia pedału gazu (APP)- niskie napięcie Zwarcie do masy, brak zasilania,uszkodzenie APP, uszkodzenie ECM
    23 Czujnik położenia pedału gazu (APP)- bardzo prawdopodobne uszkodzenie Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, zwarcie do zasilania, uszkodzenie APP, uszkodzenie ECM




    24 Czujnik prędkości pojazdu (VSS)– bardzo prawdopodobne uszkodzenie Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, zwarcie do zasilania, uszkodzenie VSS, uszkodzenie ECM
    27 Przepływomierz powietrza (MAF) – niskie napięcie Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, brak zasilania,brak masy, uszkodzenie MAF, uszkodzenie ECM
    28 Przepływomierz powietrza (MAF) – wysokie napięcie Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, brak zasilania,brak masy, uszkodzenie MAF, uszkodzenie ECM
    29 Przepływomierz powietrza (MAF ) – bardzo prawdopodobne uszkodzenie Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, brak zasilania,brak masy, uszkodzenie MAF, uszkodzenie ECM, uszkodzony dolot powietrza
    31 Czujnik położenia wału (CKP) – brak sygnału Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, uszkodzenie CKP, uszkodzenie ECM
    33 System recyrkulacji spalin (EGR) Zatkany/dziurawy przewód podciśnienia, zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, uszkodzona cewka EGR, uszkodzony zawór EGR, uszkodzona pompa podciśnienia, uszkodzony MAF, uszkodzony ECM
    34 Cewka czasu wtrysku paliwa Przerwa w obwodzie, brak zasilania, uszkodzenie ECM
    37 Czujnik pedału hamulca (BPP)- bardzo prawdopodobne uszkodzenie Bezpiecznik, Zwarcie do masy, zwarcie do zasilania, uszkodzenie zasilania, uszkodzenie BPP, uszkodzenie ECM
    39 System alarmowy Uszkodzenie systemu alarmowego
    41 MAP sensor – niskie napięcie Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, uszkodzenie MAP, uszkodzenie ECM
    42 MAP sensor – wysokie napięcie Zwarcie do zasilania, przerwa w obwodzie, uszkodzenie MAP, uszkodzenie ECM
    43 MAP sensor – bardzo prawdopodobne uszkodzenie Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, zwarcie do zasilania, uszkodzenie VSS, uszkodzenie ECM
    48 Za niskie napięcie akumulatora Zwarcie do masy, uszkodzony akumulator, uszkodzony alternator
    54 Elektrozawór paliwa - usterka Zwarcie do zasilania, uszkodzony elektrozawór
    55 Moduł kontrolny silnika (ECM) Uszkodzenie przewodów, uszkodzenie zasilania, zwarcie do masy, uszkodzenie ECM
    61 Czujnik pozycji nastawiacza dozującego paliwo – wysokie/niskie napięcie Przerwa w obwodzie, zwarcie do zasilania, zwarcie do masy, uszkodzony czujnik, uszkodzony ECM
    62 Czujnik pozycji nastawiacza dozującego paliwo – prawdopodobne uszkodzenie Przerwa w obwodzie, uszkodzony czujnik, uszkodzony ECM
    64 Nastawiacz dozujący paliwo Przerwa w obwodzie, uszkodzony czujnik, uszkodzony ECM
    71 Czujnik temperatury zasysanego powietrza (IAT) – niskie napięcie Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie,uszkodzenie IAT, uszkodzenie ECM
    72 Czujnik temperatury zasysanego powietrza (IAT) – wysokie napięcie Zwarcie do zasilania, przerwa w obwodzie,uszkodzenie IAT, uszkodzenie ECM
    81 Czujnik podniesienia igły wtryskiwacza – brak sygnału Przerwa w obwodzie, zwarcie do zasilania, zwarcie do masy, uszkodzony czujnik, uszkodzony ECM
    82 Czujnik podniesienia igły wtryskiwacza – uszkodzenie Przerwa w obwodzie, zwarcie do zasilania, zwarcie do masy, uszkodzony czujnik, uszkodzony CKP, uszkodzony ECM

    Pod tabelą umieszczono zdjęcie mojego silnika (220SDi), z zaznaczonymi widocznymi

    1
  • #3 02 Wrz 2009 19:19
    lechos
    Poziom 18  

    Niestety w roverkach z silnikami serii K nie wyblyskasz sobie kodu bledow(nie ma nawet kontrolki "check engine").
    Rover zagada jedynie za sprzetem TESTBOOK T4.

    1
  • #4 02 Wrz 2009 21:15
    cybkryst
    Poziom 19  

    A to autko odpala czy pali ciężko?? Co było do tej pory w nim robione??

    1
  • Fibaro
  • #5 04 Wrz 2009 19:26
    blicharz5tom
    Poziom 2  

    witam sorki ze się nie odzywałem ale mnie nie było
    w samochodzie był wymieniany sterownik silnika ale to ze 2lata temu a poza tym to nic
    ja osobiście myślę ze to jakiś czujnik bo jak w lecie jak stoję długo w korkach to zwiększają się obroty nawet do 3tys i trzeba zgasić żeby ostyk

    0
  • #6 04 Wrz 2009 19:29
    antenek
    Poziom 19  

    wstępnie czujnik możesz sprawdzić omomierzem powinien mieć coś ponad 1k z tego co pamiętam . Ale ja bym osobiście sprawdził czystość przepustnicy to raz . A teraz z racji że nie pali bo tak rozumuję to sprawdził czy jest iskra i czy na listwie jest paliwo jakiekolwiek .

    0
  • Fibaro
  • #7 04 Wrz 2009 19:30
    blicharz5tom
    Poziom 2  

    lechos napisał:
    Niestety w roverkach z silnikami serii K nie wyblyskasz sobie kodu bledow(nie ma nawet kontrolki "check engine").
    Rover zagada jedynie za sprzetem TESTBOOK T4.


    a drogie to urządzonko

    0
  • #8 04 Wrz 2009 19:33
    brandy-p
    Poziom 31  

    blicharz5tom napisał:
    ... i trzeba zgasić żeby ostyk

    Żeby co zrobił ???

    0
  • #9 04 Wrz 2009 19:34
    blicharz5tom
    Poziom 2  

    antenek napisał:
    wstępnie czujnik możesz sprawdzić omomierzem powinien mieć coś ponad 1k z tego co pamiętam . Ale ja bym osobiście sprawdził czystość przepustnicy to raz . A teraz z racji że nie pali bo tak rozumuję to sprawdził czy jest iskra i czy na listwie jest paliwo jakiekolwiek .



    iskra jest i paliwo też jest 2,2 atmosfery

    0
  • #10 04 Wrz 2009 20:16
    antenek
    Poziom 19  

    to zdejmij górna pokrywę rozrządu i ustaw dolne koło na znak i zobacz gdzie będą górne . W tych silnikach czasami potrafi rozwalić klin na wale .

    0
  • #11 06 Wrz 2009 14:18
    lechos
    Poziom 18  

    antenek napisał:
    to zdejmij górna pokrywę rozrządu i ustaw dolne koło na znak i zobacz gdzie będą górne . W tych silnikach czasami potrafi rozwalić klin na wale .

    gdyby sie stalo tak jak piszesz to by byla jedna wielka nawalanka w silniku bo jest on kolizyjny (tloki spotkaly by sie z zaworami) wiec to mozna wykluczyc.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo