Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 B3 1800S Pompa hamulcowa .

14 Lip 2009 16:10 4698 7
  • Poziom 18  
    Witam
    Mam problem z rozmontowaniem tej pompy.Jedna sekcja nie pracuje.
    Pierścień zabezpieczający z przodu wymontowałem i sądziłem że
    pompa jest rozebrana ,ale nie daje się rozebrać.Jest jeszcze wprasowana
    i trochę zaklepana kulka może ona blokuje ? Proszę o poradę?
    Pozdrawiam.Andrzej.
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Może być z góry wsadzony kołek średnicy 3...4mm. Przechodzi on przez korpus pompy, otwór w tłoczysku pompy i wchodzi w ślepy otwór z drugiej strony korpusu. Otworek trafia się w jednym z przyłączy zbiorniczka płynu hamulcowego, powinien być spokojnie widoczny. Kołek jest tylko wciśnięty, czasem nawet wsadzony.

    Jak mogę coś poradzić, to należy zdać sobie sprawę z ciśnienia roboczego spokojnie dochodzącego do stukilkudziesięciu atmosfer, prędkości maksymalnej i tego, że nie jeździ się samemu. Osobiście polecam wymianę na nową. Szkoda ryzyka. To podobna sprawa jak wiercenie otworu po urwanym odpowietrzniku.

    pzdr
  • Poziom 18  
    Witam
    "kleki" pomógł mi zdecydować się na nową.Dziękuję.
  • Poziom 28  
    Naprawdę trafna decyzja. Pewnych rzeczy nie powinno się naprawiać, tylko wymieniać na nowe.

    pzdr
  • Poziom 18  
    Witam
    Wracam do hamulców tego Audi.Kupiłem nową pompę i jest coś
    nie tak.Pompa nie tłoczy.Sprawdziłem kanały wylotowe i napełniające
    pompę ok.Odkręciłem przewody hamulcowe,po naciśnięciu
    pedału hamulca z czterech otworów tryska płyn ale tylko raz.
    Pompa się nie napełnia.Pompę kupiłem nieużywaną (likwidacja
    sklepu).Czy trafiłem na wybrak?Pompę kupiłem przed urlopem
    i już jej nie wymienię.
    Pozdrawiam.Andrzej.
  • Poziom 39  
    Może masz słaby "zwrot na pompie"
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Tłoczysko pompy powinno wycofać się na sprężynie na tyle, żeby pojawił się przedmuch od zbiorniczka płynu do wyjść pompy. Oba kanaliki powinny być drożne. Może źle zamontowałeś? Przy produkcji pompy bierze się pod uwagę wymiar od frezowanej powierzchni dolegającej do serwa do miejsca styku popychacza serwa z tłoczyskiem. W praktyce, to zmierz głębokość otworu w tłoczysku i jego wysunięcie z korpusu pompy.

    pzdr
  • Poziom 18  
    Witam
    Koledzy wyjaśniła się sprawa niemożności (nie wiem czy to dobrze określiłem) odpowietrzenia układu.
    Rok wcześniej zamontowałem tajemniczy przełącznik z pompki paliwa na syrenę.
    Nie wiem dlaczego się poluzował i zablokował całkowity powrót pedału hamulca.
    Zauważyłem wieczorem wychodząc z garażu światło stopu.Odłączyłem światła.
    Dopiero dnia następnego stwierdziłem że pedał nie cofa się całkiem.
    W trakcie odkręcania pompy od serwa okazało się że do luzu między serwem
    a pompą brakuje około 4 mm.Naciśnięcie pedału powodowało wtłoczenie płynu
    a puszczenie pedału cofało płyn.
    Dziękuję za zainteresowanie.Andrzej.
    Myślę że temat trzeba zamknąć.