Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo 98r 1.8 16V - Falowanie na wolnych obrotach

11 Sie 2009 21:07 8293 10
  • Poziom 1  
    Witam wszystkich posiadam forda mondeo 98 rok 1.8 16V Zetec z sekwencyjną instalacją gazową.

    Podczas rozpalania samochodu gdy jest zimny na benzynie obroty faluja od 5000 tys do 15000 gdy sie rozgrzeje wszystko jest ok.
    Samochód zarówno na gazie jak i benzynie zachowuje się tak samo.
    Wymienione były świece oraz przewody wysokiego napięcia.
    Przebieg samochodu ok 240 tys

    Z góry dziękuję za pomoc
  • Moderator Samochody
    Oglądnij gumowy trójnik pod cewką DIS
  • Poziom 10  
    krokowiec i przepływka do benzyny, i sprawdz oporność lub grzanie grzałki na sondzie lambda
    Moderowany przez Michu10:

    Ostrzeżenie za zaniżanie poziomu #1

  • Moderator Samochody
    Tumanie, po pierwsze to w tym samochodzie nie ma silnika krokowego, a po drugie sonda lambda działa dopiero jak ma koło 300° C, dopóki jest zimna to sterownik ją ignoruje
  • Poziom 33  
    Wiesz co carrot? Już nawet się nie odzywam jak większość w takich przypadkach. Daj se spokój chłopie bo baranów nie nauczysz.
    Poza tym te obroty. Tam jest silnik z formuły 1 czy z promu kosmicznego ;) :P
  • Poziom 28  
    Sprawdź czy czujnik temperatury silnika masz sprawny zmierz go omomierzem.
  • Poziom 9  
    Szanowni forumowicze pomocy!!!Od wczoraj mój mundek szaleje,stając na światłach na luzie obroty idą do 4 tyś,w czasie jazdy ciągle przyśpiesza,wcześniej tylko przy zmianie biegów z 4 na 5 wzrastały obroty do ok. 3tyś. teraz jest to już niebezpieczne,dzieje się tak na benzynie i na gazie...co robić???
  • Poziom 10  
    Cytat:
    Tumanie, po pierwsze to w tym samochodzie nie ma silnika krokowego, a po drugie sonda lambda działa dopiero jak ma koło 300° C, dopóki jest zimna to sterownik ją ignoruje


    Zbędne słowo zostało usunięte krokowiec jest, wkręcony w kolektor ssący (plastikowy), a co do sondy to jest takie coś jak grzałka sondy (sonda czterokablowa), mam taki silnik u siebie.
    i jeszcze warna dostałem, .........
    i kto tu jest tumanem:?: :?

    Moderowany przez Michu10:

    Regulamin pkt 10.8 , dodatkowa lektura dla poprawienia własnej wiedzy
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1085345.html

  • Poziom 13  
    kolego kup sobie najtańszy moto starter, odpal sinik i na wolnych obrotach spryskaj starterem okolice kolektora ssącego i przepustnicy jeżeli silnik będzie zmieniał pracę to znaczy ze gdzies ssie lewe powietrze,możesz też obejżec wiązkę przy czujniku tps tam często kable się rozpadały,dalej mycie nastawnika wolnych obrotów ktury jak kolega Amonsul podpowiada jest w twoim aucie w kolektorze od spodu powodzenia. Panowie bez baranów i tumanów jeszcze się taki nie urodził co wszystko wie :shii:
  • Poziom 11  
    Ja bym sprawdził najpierw zawór odpowietrzania skrzyni korbowej, jeżeli płytka metalowa rusza się pod wpływem wstrząsów, to prawdopodobnie może być to przyczyną falowania.
  • Poziom 9  
    Podepnę się pod ten problem jeśli można:w moim mundku jest tak że po odpaleniu i dodaniu ,,gazu"obroty idą np.do 3tyś.puszczę pedał gazu a obroty nie spadają dopiero po paru sek.w czasie jazdy obroty ciągle rosną i sam przyspiesza to już jest niebezpieczne,dzieje się tak na benzynie i na gazie...proszę o pomoc pilną

    Dodano po 3 [minuty]:

    dodam jeszcze że jak temperatura rośnie to również obroty na luzie ciągle rosną...ratunku proszę!...