Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo 98 r. kombi, benzyna 1.8 zetec, wysokie obroty

matrix_5 06 Maj 2009 21:12 9701 18
  • #1 06 Maj 2009 21:12
    matrix_5
    Poziom 9  

    Witam,

    Mam problem z wysokimi obrotami. Po przełączeniu na luz obroty oscylują w okolicy 3000, a po ok 3-4 sek. spadają do 1100. Podczas jazdy np. na drugim biegu samochód sam przyśpiesza bez wciskania gazu.
    Chciałem oddać samochód do mechanika ale nie chcą się tym zająć bo to może być wszystko i wymieniali różne pomysły takie jak komputer, silnik krokowy, pompa itd. nie wszystko spamiętałem.
    Po diagnostyce koputerowej nic się nie dowiedziałem, wszystko ponoć jest ok.

    Czy mógłby ktoś z szanownych forumowiczów mi napisać w jakiej kolejności co wymieniać i napisać mniejwięcej gdzie to jest umiejscowione?

  • #2 06 Maj 2009 21:18
    kar89
    Poziom 10  

    nie wiem dokładnie jak to jest w mondeo, ja tak miałem we fieście działo się tak po odłączeniu akumulatora. Gdy musiałem go odłaczyc bo cos naprawiałem. Po przejechaniu jakiś 50km obroty się ustabilizowały.

  • #3 07 Maj 2009 08:14
    matrix_5
    Poziom 9  

    To na pewno nie to, odłączałem akumulator specjalnie żeby wyresetować te ustawienia. Ale zrobiłem 400 km i dalej to samo.

  • #5 15 Maj 2009 19:13
    matrix_5
    Poziom 9  

    Jak sprawdzić czy ten zawór regulacyjny biegu jałowego jest sprawny? Wyczyściłem go, ale pewności czy on działa poprawnie nie mam.

  • #6 15 Maj 2009 20:10
    tocka
    Poziom 23  

    odkręć silniczek , podepnij do niego wtyczkę , załącz zapłon i otwórz przepustnicę - powinien na chwilę poruszyć iglicą ( czasami niby pracuje ale sie zacina - nie domyka się - i to jest przyczyna wysokich obrotów ponieważ podaje za dużo powietrza).
    Sprawdż przepustnicę czy się całkowicie domyka.
    Jesli to nie pomoże możesz myleć o ECU, ale jak ono padnie to nie ma wolnych obrotów jak silnik jest zimny oraz dużo pali ( nie sądzę aby to była twoja usterka)

    Powiem tyle że naprawiam różne samochody ale uważam iż marka Ford to poślad motoryzacji. I nic nie zmieni mojego zdania.

  • #7 15 Maj 2009 20:33
    matrix_5
    Poziom 9  

    Dzięki za informacje. Silniczek wydaje się pracować, po jego wyczyszczeniu i czyszczeniu przepływomierza, tego przy filtrze, obroty spadły do 1500 i tam się zawieszają. Wyłączyłem wtyczkę od przepływomierza i wszystko śmiga jak ta lala. Czy to może być wina przepływomierza?

  • #9 15 Maj 2009 23:05
    tocka
    Poziom 23  

    może być ( ale nie brak ci mocy) sprawdź na pracującym silniku jakie masz napięcie wyjściowe z przepływomierza .
    W tych fordach przeważnie padają silniczki krokowe, przepływomierze i sondy lambda czasami czujnik temperatury cieczy , cewka zapłonowa a na końcu jest ECU.

  • #10 15 Maj 2009 23:13
    ociz
    Moderator Samochody

    tocka napisał:
    może być ( ale nie brak ci mocy) sprawdź na pracującym silniku jakie masz napięcie wyjściowe z przepływomierza .
    W tych fordach przeważnie padają silniczki krokowe, przepływomierze i sondy lambda czasami czujnik temperatury cieczy , cewka zapłonowa a na końcu jest ECU.

    Czasami też powietrze z koła schodzi, najlepiej wymienić odrazu wszystkie.

  • #11 15 Maj 2009 23:22
    Usunięty
  • #12 15 Maj 2009 23:36
    tocka
    Poziom 23  

    No dobra przejęzyczyłem się niech będzie ELEKTROZAWÓR .
    Nie bądź człowieku taki dokładny bo zainteresowany i tak wie o co chodzi.
    A posty to każdy pa...t potrafi nabijać.
    A uszkodzenie wiązki od wtryskiwaczy nie powodowało by tych problemów z jakimi boryka się kolega. - szarpał by kichał , prychał i co jeszcze sobie wymyślisz.
    Pozdrawiam i życzę miłej nocy.

    Tą zakałę motoryzacji mam co trzeci dzień bo nikt w okolicy nie chce tego naprawiać ( łącznie z moim szwagrem który czymś takim jeździ od kilku lat) a wszystko dlatego że ludzie kupują na szrotach części, bo nowe mają kosmiczną cenę .

  • #13 15 Maj 2009 23:46
    Usunięty
  • #14 15 Maj 2009 23:52
    ociz
    Moderator Samochody

    tocka napisał:
    Nie bądź człowieku taki dokładny bo zainteresowany i tak wie o co chodzi.

    Tu nie chodzi o dokładność tylko wprowadzanie w błąd bo choć "silniczek krokowy" spełnia to samo zadanie to jego konstrukcja i działanie jest całkiem inne.

    Osobiście nie lubię Fordów, ale zakałą bym ich na pewno nie nazwał, tylko raczej tych mechaniorów którzy tam łapki pchają choć nie mają pojęcia co robią.

  • #15 16 Maj 2009 08:14
    matrix_5
    Poziom 9  

    Dzięki za zainteresowanie, po południu sprawdzę to napięcie jeżeli uda mi się złapać gdzieś miernikiem, które kable na złączce to wyjście?
    Mnie zaskoczyła lekka poprawa po tym czyszczeniu, a już chyba bardziej zaworu nie wyczyszczę :) Zapomniałem dodać, że opór na cewce elektrozaworu to 10 omów, gdzieś wyczytałem, że niby 20 powinno być. Czy to prawda?

  • #16 16 Maj 2009 14:53
    tocka
    Poziom 23  

    Czemu mówisz że to zakała? Na jednego forda mondeo mam do naprawy z 10 VW passatów.[/quote]

    Zgadza się bo 10 razy więcej jest ich na naszych drogach VW , a wszystko to przez nasze nabożeństwo do tej marki :D

    Powiedz mi ile masz np. Tojot do naprawy lub innych skośno-okich marek bo ja to może jedną na miesiąc. Nie porównuje tu amerykańców bo ich to jest garstka i jak kierowca takie auto szanuje to jeździ aż się znudzi (sam jestem tego przykładem).

  • #17 16 Maj 2009 16:13
    Usunięty
  • #18 16 Maj 2009 20:44
    tocka
    Poziom 23  

    tak masz rację z tymi komputerami i w tym sęk, że zarobisz na nich 3x więcej:D

  • #19 25 Maj 2009 20:46
    matrix_5
    Poziom 9  

    Ustarka naprawiona,

    Przepływomierz sprawdziłem łopatologicznie, podpiąłem drugi ze szrotu. Był sprawny więc kupiłem elektrozawór, co rozwiązało problem.

    Dzięki za zainteresowanie.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME