logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Pobór prądu Yamaha RX-V465 vs RX-V663 przy odtwarzaniu stereo

mmilek 17 Paź 2009 12:07 3380 4
REKLAMA
  • #1 7139017
    mmilek
    Poziom 11  
    Witam.

Zamierzam kupić amplituner KD yamahe rxv465 lub rxv663. Sprzęt będzie także dużo grał w stereo ale zależy mi też na KD także postanowione ze bedzie to amplituner KD.
    Do muzyki dużo bardziej nadaje sie 663 - ale przegladając specyfikacje ma duży pobór prądu (o wole wiekszy niz 465)

dane 663:
    Power consumption: 440W
    Maximum power consumption (6ch., 10% THD): 850W

dane 465:
    Power consumption: 280W

Pytanie bo jestem laikem w temacie. Czy jak będzie bardzo duzo gral w stereo tylko (na dwa głośniki) to zawsze bedzie brał te 440W czy mniej.
    Wiem, ze to zalezy od tzw. klasy wzmacniacza ale na tym moja wiedza sie konczy. Zalezaloby mi na tym wiekszym wzmacniaczu a z drugiej strony nie chcialbym sie splukac za rachunki na prad ;-)
    Ktoś wie jak jest z tą yamaha?
    Pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #2 7139080
    dybas
    Poziom 38  
    Ocena: 338
    Kolego, albo jesteś laikiem w tej dziedzinie, albo złapałeś się na chwyt marketingowy po nazwą "power consumption". Ten parametr się zupełnie nie liczy i nie ma on wpływu na zużycie energii elektrycznej. Kieruj się mocą znamionową wzmacniacza, impedancją, oraz efektywnością zestawów głośnikowych.
  • REKLAMA
  • #3 7139097
    zukzukzuk
    Poziom 21  
    Ocena: 19
    Witam!
    Jak chcesz, żeby GRAŁO - bierz ten z większym poborem. Prąd jest niezbędny do prawidłowego wysterownia kolumn. Amplituner KD to nie wzmacniacz w klasie A - pobiera prąd kiedy go potrzebuje. Będzie tyle czerpał - ile mu potrzebne.
    Nadto z tego, co przedstawiłeś wynika, że max 850 W pobiera przy pełnym wysterowaniu 6 kanałów w KD. Prawdopodobnie będzie mniej przy odsłuchu stereo.

Pozdr.
  • REKLAMA
  • #4 7139128