logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

GRUNDIG Lenaro 28' ST70-2510 - zniekształcenia obrazu

logout11 27 Paź 2009 14:58 2698 4
REKLAMA
  • #1 7181158
    logout11
    Poziom 11  
    Ocena: 5
    Mam problem z telewizorem Grundig Lenaro 28" 100Hz

Od tygodnia pojawia się problem z obrazem. Moim zdaniem jest coś nie tak z odchylaniem poziomym.
    Obraz na środku jest zawężony.
    GRUNDIG Lenaro 28' ST70-2510 - zniekształcenia obrazu

Czasem pomaga odłączenie od sieci na 10-20 minut. Wtedy obraz jest normalny, popracuje ok 15 minut, słychać takie pstryknięcie i obraz ponownie jest zniekształcony.

Prosił bym o podpowiedzi, co sprawdzić, co na wstępie wymienić.
    Jestem po szkole elektronicznej, lecz nigdy nie brałem się za telewizory CRT..

Pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #2 7181398
    JEDD
    Poziom 29  
    Ocena: 241
    Sprawdz okolice T505 chodzi mi o luty. Chassis Beko 22.1-22.2? chyba.
  • REKLAMA
  • #3 7181432
    logout11
    Poziom 11  
    Sądzisz że powodem takiej pracy są tzw. "zimne luty" ?
    Dodam że czasem udaje się i działa normalnie ale krótki czas... Czy to nie przypadkiem wina, kondensatorów bądź cewek ??
    Dziś sprawdzę jaka płyta tam się znajduje.
  • REKLAMA
  • #4 7182009
    edwardczop
    Poziom 15  
    Ocena: 6
    Witam. Zgadzam sie ,że najpierw trzeba sprawdzić zimne luty w okolicy geometrii/korekcji/ obrazu.Uszkodzenie może się rozwinąć, gdyż energia wysokiego napięcia przeznaczona do wyprostowania obrazu gdzieś musi się 'zmieścić' w tym rejonie.Jesli to nie pomoże -sprawdzić kondensatory i diody modulacyjne również w tym obszarze.Potem pozostaje ---serwis TV.

Dodano po 6 [minuty]:

PS.Sprawdż opór rzędu 4 do 10 omów ,który idzie na modulator diodowy.Jesli jest uszkodzony - to powodem jest tego jest dławik korekcji geometrii :dlatego masz łuki.Stądt masz objawy ,charakterystyczne dla braku korekcji geometrii.