Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polo1.4 16v kąt otwarcia przepustnicy,zrzuty VAGcom

rradekk4 02 Lis 2009 20:12 9571 9
  • #1 02 Lis 2009 20:12
    rradekk4
    Poziom 9  

    Witam, proszę o pomoc
    Mam problem z obrotami. Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i wciśnięciu sprzęgła i hamulca obroty spadają poniżej obrotów biegu jałowego, rożnie, czasami 700 a czasami 400 i po "odbiciu" od dna podskakują do 1500 i potem znowu opadają i tak podskakują jak piłka (czasami lubi zawisnąć na 1500 i tak wyć przez chwilę). czasami bardziej się odbijają a czasami prawie wcale.
    zakupiłem sobie interfejs obd2 i wszystko działa. mogę się połączyć z silnik,abs,poduszki i immobilizer.
    tylko mam problem z adaptacja przepustnicy. grupa 098 nie działa. pokazuje mi jakieś 4 miary bez opisów, jednostek. gdy wybiorę grupę 001 to widzę RPM, Temperature, Voltage i Bin.Bits. gdy się wtedy przełączę na nastawy podstawowe to nie ma żadnej informacji ze adaptacja trwa czy coś. po którejś próbie usłyszałem, że coś słychać pod maska. słychać buczenie w silniczku krokowym i coś się przestawia z trzy razy. czyli tak jakby to była adaptacja. czy to na pewno jest adaptacja(nie ma żadnej informacji ze ADAP.trwa czy coś takiego. tylko Bin.bits zmienia się jedna pozycja z 0 na 1 z powrotem na 0. dodam,że VAG nie pokazał żadnych błędów.
    jaki powinien być kąt otwarcia przepustnicy? ja mam na zgaszonym siniku 4.3 a na włączonym na biegu jałowym mam 2.1 gdy już jest nagrzany i obroty około 900 jak widać na zdjęciach.
    I zmienia mi się gr1 poz3 voltage w przedziale 0.03 do 0.70 (nie za dużo?).
    dzisiaj wyczyściłem przepustnicę i zrobiłem tą adaptację. jeśli to była w ogóle adaptacja. dalej coś nierówno pracuje. kawałek się przejechałem i nie gaśnie czy obroty nie spadają do 400 ale jeszcze wahania są małe albo czasami obroty wolniej spadają.

    Polo1.4 16v kąt otwarcia przepustnicy,zrzuty VAGcomPolo1.4 16v kąt otwarcia przepustnicy,zrzuty VAGcom

    0 9
  • #2 02 Lis 2009 20:28
    tuning86
    Poziom 15  

    Kolego adaptacje robi sie wg sterownika jaki sie posiada czasami jej nie zrobisz bo mozesz miac uwalone przepustnice czesto tak bywa. Poszukaj na ros-tech jak wykonac adaptacje lub podskocz na kts .

    1
  • #3 02 Lis 2009 20:48
    rradekk4
    Poziom 9  

    już czytałem na ros-tech jak zrobić adaptację. nie tylko tam czytałem. wszędzie jest to samo i nie ma opisanej takiej sytuacji jak ja mam. przecież pisze po kolei co robiłem. a przepustnicę czyściłem przed adaptacją. mam sterownik Marelli (zrzut). daje jeszcze zrzut Vag co mam w grupie 001.
    i moje pytania:
    1. czy adaptacja w moim przypadku sie robi czy nie (brak napisu ADAP.trwa, ADAPT.ok po przełączeniu się na nastawy podstawowe)?? czy ten napis musi być czy nie (bo dźwięki dochodzące z przepustnicy są prawidłowe chyba??
    2. jaki powinien być kąt otwarcia przepustnicy?? ja mam na luzie 2.1 (jak widać na wcześniejszych zrzutach).
    3. czy wahania napięcia w gr 001 poz 3 są prawidłowe (od 0.03 do 0.70)??

    Polo1.4 16v kąt otwarcia przepustnicy,zrzuty VAGcomPolo1.4 16v kąt otwarcia przepustnicy,zrzuty VAGcom

    1
  • #4 02 Lis 2009 23:12
    maszan
    Poziom 23  

    BArdzo maly masz ten kat przepustnicy .W Felicji 1.3 po adaptacji jest 4,5 - 5,5 st .
    Voltage to napiecie z sondy lambda - ma oscylowac 0,1- 0,9V

    0
  • #5 02 Lis 2009 23:41
    rradekk4
    Poziom 9  

    właśnie to może tu jest problem.
    Może ktoś się wypowiedzieć kto się na tym dobrze zna??

    0
  • #6 03 Lis 2009 00:34
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Prosiłeś o wypowiedź kogoś kto się na tym zna, ja się znam i radzę wizytę w warsztacie. Diagnoza i adaptacja przepustnicy nie jest droga.
    Czytając twoje posty i oglądając screny mogę się tylko uśmiechnąć i podpowiedzieć, poczytaj jeszcze raz na temat adaptacji przepustnicy tylko dokładnie a nie po łebkach.

    0
  • #7 03 Lis 2009 07:53
    rradekk4
    Poziom 9  

    trans-serwis a co w tym jest śmiesznego?? jak wiesz czy się domyślasz co jest grane to napisz konkretnie a nie się bawisz w jakieś zagadki. po to założyłem temat żeby ktoś kto się zna napisał jakiś konkret. chyba że nie wiesz co jest grane.
    co do adaptacji to myślę że znam już ją na pamięć (tą którą robię, ale nie wiem czy ona działa) dodam że przed adaptacją kasowałem wyuczone wartości w zerowym kanale adaptacji.

    0
  • #8 03 Lis 2009 09:42
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Jeżeli znasz na pamięć to ją wykonaj według zaleceń.
    Dlaczego mam ci napisać konkretnie co jest grane, podać gotowe na tacy tak byłoby najlepiej, troszkę wysiłku też jest potrzebne.

    0
  • #9 03 Lis 2009 10:10
    rradekk4
    Poziom 9  

    dobra opisze po kolei co robię. wszystko robię według procedury podanej na stronie vag-com.pl
    Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:

    ► Brak błędów a pamięci sterownika silnika. Błędów brak więc nie ma czego kasować.

    ► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V Napięcie jest prawidłowe

    ► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu). Na luzie, nie dotykam gazu

    ► Przepustnica czysta! Przepustnica po czyszczeniu

    ► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
    Wszystko wyłączone
    ► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC Silnik nagrzany do ok 80st

    ► W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.4 ccm np. VW Lupo, Polo...) przed właściwą procedurą adaptacji przepustnicy, należy wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku silnika. Robi się to zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00).
    Wchodzę w Silnik 01 i dalej Adaptacja i wybieram grupe 00 (tutaj jest trochę inaczej bo nie mogę wpisać żadnej wartości gdyż jest to pole niedostępne. wartość bieżąca jest 0 zero i nie da się tego zmienić i wcisnąć testuj. gdy wciskam zapisz pokazuje się pytanie "czy na pewno chcesz zapisać wartość 0 dla grupy 00?? zaznaczam Tak) może w tym miejscu jest błąd??


    PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU
    (ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):

    Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

    [Wybór]

    [01 - Silnik]

    [Bloki pomiarowe - 08]

    Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
    i Marelli np. silniki ADY i AEE).
    Ja wybieram grupę 001 bo na 098 nic się nie dzieje.
    [Idź!]

    [Przełącz na Nastawy - 04]

    Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
    "Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy (nie ma żadnej informacji o adaptacji ale JEST specyficzny dźwięk pracy przepustnicy chwilę po tym jak się przełączę na nastawy podstawowe)
    i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
    System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

    [Bloki pomiarowe - 08]

    ...i gotowe.

    PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

    nie wiem co może być źle?

    0
  • #10 05 Lis 2009 10:15
    rradekk4
    Poziom 9  

    czy jest tu ktoś kto może mi powiedzieć jaki powinien być kąt otwarcia przepustnicy na luzie moim aucie?? albo coś odczyta z zrzutów jakiś punkt zaczepienia. bo to że mogę do serwisu na diagnostykę pojechać to wiem. gdyby wszyscy mieli dużo kasy to na tym i innych forach nikt by nie siedział tylko ludzie do serwisów by jeździli.

    0