Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prądnica w Zipp Quantum - podłączenie i zasada działania.

kazik247 03 Lis 2009 22:07 20198 4
  • #1 03 Lis 2009 22:07
    kazik247
    Poziom 10  

    Witam wszystkich. Proszę o wyjaśnienie mi zasady działania prądnicy (iskrownika) w skuterze Zipp Quantum. Z prądnicy wychodzi 5 przewodów (załączam zdjęcia).
    Chodzi mi o to jak są połączone cewki i który przewód za co odpowiada. Dwa już rozszyfrowałem tj. zielony-masa i czerwono/biały-czujnik Halla.
    Załączam też dwa schematy (nr1 jest bardziej wiarygodny-5 pinowy CDI, światła zasilane bezpośrednio z prądnicy), tylko na schemacie nie mogę znaleźć zasilania do przełącznika świateł, no i kolory inne. Drugi zamieściłem ze względu na schemat połączeń prądnicy.
    I jeszcze pytanie-czy jeżeli zamienię żarówki 2x35W na H4 2x55W, to czy wytrzymają to cewki.
    Wszystkim z góry dziękuję za wgłębienie się w temat.

    Prądnica w Zipp Quantum - podłączenie i zasada działania.Prądnica w Zipp Quantum - podłączenie i zasada działania.Prądnica w Zipp Quantum - podłączenie i zasada działania.Prądnica w Zipp Quantum - podłączenie i zasada działania.Prądnica w Zipp Quantum - podłączenie i zasada działania.

  • #2 04 Lis 2009 06:25
    mulek
    Poziom 26  

    Witam, żółty to zasilanie oświetlenia, biały ładowanie a czarny z paskiem to zasilanie CDI. Jak włożysz dwie żarówki po 55W to będą się słabo świecić bo prądnica nie da rady pociągnąć takiej mocy, zostaw lepiej 2x35w.

  • Pomocny post
    #3 04 Lis 2009 17:27
    BANANvanDYK
    Poziom 37  

    Światła i ładowanie:
    http://www.motelek.net/schema/spannung/funktionsschema.png
    http://www.motelek.net/schema/spannung/regler_pinout11.jpg
    Poza tym:
    1. Schemat numer 2 to schemat Piaggio Zip, tam jest wszystko zupełnie inaczej.
    2. Schemat z CPI jest mało czytelny.
    3. Nie ma żadnego czujnika Halla, w "50" tylko biegowe Derbi na zapłonie Leonelli ma czujnik Halla.
    4. Ten zapłon nie pociągnie dwóch żarówek H4, co najwyżej HS1 35/35W

  • #4 06 Lis 2009 17:42
    kazik247
    Poziom 10  

    BANANvanDYK napisał:
    Światła i ładowanie:
    http://www.motelek.net/schema/spannung/funktionsschema.png
    http://www.motelek.net/schema/spannung/regler_pinout11.jpg
    Poza tym:
    1. Schemat numer 2 to schemat Piaggio Zip, tam jest wszystko zupełnie inaczej.
    2. Schemat z CPI jest mało czytelny.
    3. Nie ma żadnego czujnika Halla, w "50" tylko biegowe Derbi na zapłonie Leonelli ma czujnik Halla.
    4. Ten zapłon nie pociągnie dwóch żarówek H4, co najwyżej HS1 35/35W

    Odnośnie pkt. 3-"nie ma żadnego czujnika Halla", a co niby podaje impuls na cewkę wysokiego napięcia? Swego czasu miałem Komara, tam były styki (przerywacz) tzn.kowadełko i młoteczek. Obecnie takowych się nie STOSUJE!!!
    Posiadam pilarkę STIHL, oraz kosę Mitsubishi i jakoś nie zauważyłem przerywacza mechanicznego??? Tak więc siedzi tam sobie jakiś implusator. Czy to jest Halla czy inaczej się nazywa-sprawa do dyskusji.
    Odpowiadam odnośnie pkt4-nie myl pojęć, zapłon odpowiedzialny jest za zapłon na świecy ! Za światła odpowiedzialna jest prądnica zwana magnetem lub iskrownikiem-to
    chyba stąd u Ciebie takie błędne skojarzenie.

  • Pomocny post
    #5 06 Lis 2009 19:22
    BANANvanDYK
    Poziom 37  

    Ten impulsator to nie czujnik Halla, tylko czujnik indukcyjny a to jest spora różnica m.in. w zasadzie działania i sygnale wyjściowym.
    W pilarkach nie ma impulstatora, jak również w niektórych skuterach (np. Suzuki). Jest po prostu cewka zasilająca, napięcie zasilające jednocześnie wyzwala układ zapłonowy (np. po przekroczeniu 10V ujemnej połówki napięcia zasilającego).
    Masz rację, ale te skojarzenie to uogólnienie. Iskrowników w skuterach się nie produkuje, magneto to jest w filmie x-men...

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME