logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak testować akumulatory 12V 1.4/2Ah w narzędziach bezprzewodowych?

Narciarzr 04 Lis 2009 22:10 3693 11
  • #1 7216987
    Narciarzr
    Poziom 12  
    Ocena: 6
    Witam.
    W mojej firmie używamy bardzo dużo narzędzi bezprzewodowych. Właśnie dostałem polecenie, że mam testować akumulatory z tych narzędzi. Problem w tym, że nie bardzo wiem jak się za to zabrać. Jestem raczej mechanikiem.
    Akumulatory w większości mają 12V i 1.4 lub 2 Ah.
    Planuję po naładowaniu akumulatora obciążyć go żarówką 50W i mierzyć napięcie co minutę. Jeżeli spadek napięcia będzie zbyt szybki bateria trafia do kosza.

Mam kilka pytań.
    1. Czy taka metoda jest ok, czy ktoś zna lepszą?
    2. Jaki spadek będzie jeszcze OK a jaki już NOK?
    3. Czy akumulator można regenerować aby trzymał dłużej?

Za pomoc z góry dziękuję.
  • Pomocny post
    #2 7217883
    mklos1
    Poziom 25  
    Ocena: 121
    Czyli de facto chcesz badać pojemność akumulatora. Obciążasz go żarówką 50W i mierzysz cały czas prąd i napięcie co jakiś czas. Przerywasz pomiar w momencie kiedy napięcie spadnie poniżej 10,2V. Uśredniając wyniki poszczególnych pomiarów prądu i mnożąc to przez czas pomiaru otrzymujesz rzeczywistą pojemność akumulatora. Jeżeli jest zbyt mała według Twoich wymagań - aku do śmieci.
    Rozładowanie aku 2Ah żarówką 50W powinno potrwać około 30-40 minut, więc zbieranie pomiarów co 2-3 minuty z pewnością wystarczy aby orientacyjnie zmierzyć pojemność.
  • #3 7217931
    darek_wp
    Poziom 28  
    Ocena: 193