Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 1,6 2002r - Problemy z gazem

LouisQ 07 Lis 2009 15:13 3726 15
  • #1 07 Lis 2009 15:13
    LouisQ
    Poziom 2  

    W swoim 307 zainstalowałem niedawno gaz sekwencję BRC. Samochód na gazie ma tendencję do gaśnięcia przy ruszaniu i w momencie przełączania się na gaz.
    Byłem raz na regulacji ale nie pomogło.

    Koledzy mówią, że powinienem wymienić świece i przewody do nich na nowe.
    Czy rzeczywiście? Jakie znaczenie ma wymiana przewodów?
    W gazowni i na przeglądzie stwierdzili, że świece wystarczą jeszcze na co najmniej 15000.

    Jakie świece wybrać jeśli bym wymieniał? Czy te droższe są lepsze?

    Jakie powinno być spalanie na gazie jeśli przy benzynie miałem 7,5 l ?

    0 15
  • Megger
  • #2 07 Lis 2009 16:47
    nico6
    Poziom 17  

    Prawdopodobnie jest żle wzięty sygnał obrotów jak możesz to powiedz gdzie podłączyli sygnał obrotów

    0
  • Megger
  • #3 07 Lis 2009 20:02
    michalziolo1
    Poziom 14  

    a czy brc robi tylko jedną instalację? a czy koledzy czasem nie pracują dla ngk albo beru? opisz dokładnie

    0
  • #4 07 Lis 2009 21:21
    LouisQ
    Poziom 2  

    BRC Genius MB.

    Koledzy pracują ze mną :)

    A co do podłączania sygnału obrotów to nie mam o tym pojęcia. Ani jak to sprawdzić.

    0
  • #5 07 Lis 2009 21:40
    michalziolo1
    Poziom 14  

    to ładnie wiemy jaki masz reduktor:) (już wiem że masz sekwencje) jeśli nie szarpie w czasie jazdy to układ zapłonowy odpada trzeba dostroić (nie tylko wyregulować) instalacje do auta

    0
  • #6 07 Lis 2009 23:06
    manio123
    Poziom 34  

    aby wyeliminować świece i przewody jako przyczynę zmniejsz przerwę na świcach na 0,7 mm ( masz szczelinomierz?) i zajrzyj w ciemności pod maskę przy pracującym silniku czy nie skaczą iskry. Jeśli próby nie zmienia sytuacji to regulacji wymagaja wolne obroty , jakie masz wtryski , jaki kolor ?

    0
  • #7 07 Lis 2009 23:12
    michalziolo1
    Poziom 14  

    pisałem tysiące razy świecenie przewodów nie swiadczy o ich uszkodzeniu. przewody sprawdza się testerem napięć zapłonowych albo wizualnie czy nie ma białych plam na ich długości( w dzien po jasnemu) które świadzczą o przebiciu. Dobry przewód nawet beru ma prawo w nocy świecić, nie mogą pojawiać się igły czy też skoki iskry do masy ale to nie ma nic wspólnego z problemem. zła dawka

    0
  • #8 08 Lis 2009 00:08
    manio123
    Poziom 34  

    Panie czepiasz się pan , pisałem wszak o iskrach a nie o cudownej poświacie bru czy innego cudu na kiju. To nabijanie postów a 94 szt., to jeszce nie tysiące , choć nie w ilości a w jakości sztuka, I nie dawka zła ani dobra ( bo to nie kobieta :D) tylko wzbogacenie za niskie lub za wysokie , ale tego się nie sprawdzi bez komputera z programem lub testera obd

    0
  • #9 08 Lis 2009 11:15
    Dani66
    Poziom 30  

    Przy zakładaniu instalacji od razu na wstepie powinno się wymienić świece i kable na takie specjalne do gazu i olej silnikowy.

    0
  • #10 08 Lis 2009 11:54
    kortyleski
    Poziom 41  

    Dani66 napisał:
    Przy zakładaniu instalacji od razu na wstepie powinno się wymienić świece i kable na takie specjalne do gazu i olej silnikowy.


    A jak się przełączę na benzynę to co? Z powrotem kable i olej na specjalne do benzyny???

    Kable najłatwiej sprawdzić jak silnik pracuje na wolnych obrotach - opryskane wodą ze spryskiwacza do mycia szyb ( ale opryskane a nie zlane wodą na amen) nie powinny spowodować zmian w pracy silnika. Ale przedstawione przez ciebie objawy wskazują na nieprawidłową regulację, skoro zakładałeś niedawno instalację to niech gaziarz poprawia

    0
  • #11 08 Lis 2009 20:10
    Dani66
    Poziom 30  

    kortyleski napisał:
    A jak się przełączę na benzynę to co? Z powrotem kable i olej na specjalne do benzyny???


    Nie, po prostu to są kable, świece i oleje dedykowane do samochodów z instalacją gazową. Myślałem, że logiczne jest, że nie po to ktoś robi coś przystosowane do gazu, żeby potem wymieniać przy przełączeniu na benzynę.
    Gaz ma gorszy wpływ na pracę i żywotność silnika i dlatego takie rzeczy wypada wymienić.

    0
  • #12 08 Lis 2009 20:13
    steffy
    Poziom 17  

    Czy wtryskiwacze mają właściwą wydajność? Czy parownik jest odpowiedni do mocy silnika? Może wtryskiwacze są brudne? Była robiona mapa wtrysku na gazie?

    0
  • #13 08 Lis 2009 20:31
    manio123
    Poziom 34  

    nie istnieją specjalne świece ani przewody do lpg , to wyłącznie zabieg marketingowy :D . Problem polega na tym że na gazie jest wyższe napięcie zapłonu i wszelkie niedomagania objawiają się przede wszytkim na gazie.
    Tu nakeży sprawdzić jakiej wielkości wtryskiwacze zainstalowano - dlatego pytałem o kolor bo reduktor jest wystarczający do tego silnika. Na biegu jałowym należy tak ustawić wzbogacenie mieszanki na gazie aby czasy wtrysku wskazywane przez wtryskiwacze benzynowe nie ulegały zmianie więcej niz 5% i będzie dobrze. Inna sprawa tokrótkie czasy wtrysku w tym silniku i jeśłi wtryskiwacze są za duże to problem sie pogłębia :|

    0
  • #14 09 Lis 2009 19:13
    Dani66
    Poziom 30  

    To nie tylko zabieg marketingowy, bo kable i świece przystosowane do gazu rzeczywiście spełniają swoje zadanie i są bardziej wytrzymałe, radziej ulegają uszkodzeniu.

    0
  • #15 09 Lis 2009 20:52
    marcin.z
    Poziom 11  

    Który peugeot 1600 z 2002r miał przewody zapłononowe ?Co do instalacji to na początek sprawdził bym czy wtryski brc mają naklejki niebieskie czy pomarańczowe.Po drugie jeżeli auto przy ruszaniu szarpie może być to spowodowane przedwtryskami z czym wtryskiwacze brc nie mogą sobie poradzić bo nie pracują sprawnie poniżej 2ms{nie mają dysz regulacyjnych}.Jeżeli to jest przyczyną to to trzeba w instalacji [a zakładam że jest to SQ24]ustawić minimalny czas otwarcia np:2ms.Szczególnie problem jest jak dysze wkręcone są blisko zaworów.Sprawdził bym też czy auto nie podsysa lewego powietrza.

    0
  • #16 10 Sty 2010 05:08
    Miller1
    Poziom 1  

    Miałem ten sam problem co i Ty a mianowicie to zła kolejność podłączenia wtrysków gazowych pomyłka instalatorów, zamiana wtyczek na wtryskach pomogła fura chodzi jak igła, a co do świec to polecam NGK i z gazem to nie więcej jak 15000km.

    0