logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zrobić, aby amperomierz poruszał się w rytm muzyki

Noryx_xx 17 Lis 2009 21:09 1749 9
REKLAMA
  • #1 7274640
    Noryx_xx
    Poziom 13  
    Ocena: 12
    Witam, jestem zielony w tych sprawach jak narazie dopiero się edukuje. Czy dałoby radę, aby amperomierz poruszał się w rytm granej muzyki (mam radio samochodowe podłączone do kompa pod zasilać ATX). Jeżeli da się to zrobić proszę o odpowiedź( tylko jasno bo czytałem poprzednie wypowiedzi i nic mi to nie pomogło):cry:

Pozdrawiam.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 7274825
    omicronNs
    Poziom 21  
    Ocena: 10
    Musiałbyś usunąć bocznik i wpiąć szeregowo potencjometr do pozostałego ustroju a na niego należy podać sygnał WYJŚCIOWY wyprostowany mostkiem graetz'a.
  • REKLAMA
  • #3 7274846
    Noryx_xx
    Poziom 13  
    AHA. Jest wszystko ładnie, tylko obrazkowo by się nie dało? Jakiś przykład, bo ja bym to najwyżej zabrał na praktyki i by mi to skonstruowali :D
  • Pomocny post
    #4 7274888
    Paweł Es.
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 691
    Ogólnie to wystarczy włączyć amperomierz szeregowo z przewodem zasilania radia. Tylko trzeba zmierzyć maksymalny prąd jaki pobiera to radio (przy dużej głośności) by dobrać amperomierz o odpowiednim zakresie maksymalnym.

Oczywiście wielkość wychyleń będzie zależała od ustawionej głośności i dynamiki (odległość pomiędzy maksymalnym a minimalnym sygnałem) odtwarzanej muzyki.

Cudów bym jednak nie oczekiwał, bo mierniki wskazówkowe mają dość dużą bezwładność i wskazówka nie będzie zbyt dobrze nadążać za zmianami sygnału (a i żywot miernika może się skrócić jak się tak wymacha w takt muzyki.)
  • #5 7274970
    omicronNs
    Poziom 21  
    Hmm a czy przypadkiem amperomierz nie będzie wariował od prądu przemiennego??
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #6 7275161
    Paweł Es.