Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra B - Błąd immo, auto gaśnie

dymski1 19 Lis 2009 17:07 6338 2
  • #1 19 Lis 2009 17:07
    dymski1
    Poziom 2  

    Problem wygląda tak:
    Podczas jazdy zapalała sie kontrolka silnika, auto nie gasło ale wyłączało sie wspomaganie i zero reakcji na pedał gazu. PO ponownym odpaleniu było ok, ale tylko do momentu ponownego zapalenia się kontrolki. Działo się tak w różnych momentach, nie ma reguły. Później autko zaczęło gasnąć, no i w końcu nie chciało odpalać (dopiero po wielu próbach odpala) Oczywiscie konsultowałem to z mechanikami, podłączanie do kompa (wielokrotne) nic nie pokazało. W końcu zaczela sie zaswiecac kontrolka od alternatora razem z ta od silnika (immo to chyba ta sama) i padł akumulator. Wymieniłem na nowy, ładowanie aku jest ok, a problem dalej sie powtarza. Wymienione zostały swiece, czujnik wału, sprawdzone filtry, stacyjka itd... Po moich sugestiach mechanik podpiął kompa i zostawił odpalone autko, które czasem nie gasło po mignięciu kontrolki silnika tylko szarpneło i chodziło dalej, dzis mechanik do mnie dzwoni ze jakis blad immo mu wyskoczyl i radził jego wymiane. Co o tym myslicie? Opisze bardziej obrazowo jak to wyglada podczas jazdy. Zaczyna mrugać kontrolka silnika, tzn zapala sie na sekunde i wtedy autem szarpie, to jest dla mnie sygnał że musze uwazac bo zaraz strace wspomaganie kierownicy, a kiedy to nastepuje auto nie ma mocy i nie odpala, dopiero za któryms razem lub jak zostawie wyłączone na dłuższy czas. Zapasowy kluczyk nic nie pomógł.
    Błedów nie da się sczytać, chyba się kasują, Viki była podłączana u różnych mechaników i nic. Błąd wyskoczył raz, wtedy gdy auto chodziło dłuższy czas podłączone do kompa i mrugnęła kontrolka silnika. Jak auto zgasnie nie ma żadnych błędów, może komp w aucie jest walnięty, sam już nie wiem. Piszę o tym bo może ktos z was miał podobne objawy z powodu immo, kompa lub posiada taką wiedzę. Na zapasowym kluczyku dzieje się to samo. Zastanawia mnie fakt że auto musi odczekać ok 10 minut zanim będzie można go ponownie uruchomić.
    Ciekawy jest również fakt, że gdy podłączymy zaraz po "padzie" auta program go nie wykrywa, dopiero kiedy odczeka swoje i da się go odpalić. Proszę o poradę fachowców, od czego zacząć, bo mój laicki rozum podpowiada mi że wymiana kompa z immo może nie zalatwić problemu. Wygląda to tak jakby komp tracił zasilanie, ale to tylko jedna z moich teorii.

  • #2 19 Lis 2009 17:45
    Hans30
    Poziom 27  

    ja bym sie zastanowił raczej nad wymianą sterownika .
    Nie wierzył bym zbytnio temu mechanikowi bo nie wiem cz wiesz ale mechanikowi najłatwiej powiedzieć padło immo .Tylko widzisz immo to nie pudełko zapałek .
    elementy immobilisera to: transpondery z kluczy, pętla ,jakiś moduł pośredniczący w niektórych przypadkach licznik oraz sterownik silnika .
    Powiedz coż byś chciał wymienić wieloelementowe immo ?
    Czy może chciałbyś iść za naradą mechanika i usunąć immo ?
    Tylko czy mechanik zapłaci ci wtedy za auto jeśli ktoś ci je ukradnie ? Bo bez wątpienia on od ciebie pieniążki weźmie .
    A jak skasuje kilkaset złotych i problem będzie się powtarzał? zwróci ci pieniądze?
    będą kolejne wymiany ?
    czujnik położenia wału korbowego? co następne?
    Poradz ci tak Zmien mechanika czy tam elektryka idz z tym do fachowcanajłatwiej powiedzieć padło immo podpioł sie komputerem jakim?
    Powiedział immo padło a co pomierzył ,co posprawdzał ,czego jest pewien
    Powiedz mu tak :
    Panie wymień pan immo zakup pan cały zestaw jak będzie ok to ja panu zapłace jak nie zabieram auto zobaczymy co ci wówczas powie.
    Powie pewnie tak to nie panie. Albo pan płaci albo wymienimy
    Jakby był fachowiec powiedził by ci "panie ta śróbka ,ten drucik ,ten bezpiecznik "
    Przemyśl to

  • #3 19 Lis 2009 18:04
    dymski1
    Poziom 2  

    Dzięki za odpowiedź Hans30. Jednak daleki jestem od satysfakcji. Mój mechanik wydaje się być dobry, ale z elektryką trochę na bakier. On doradza wymianę immo a ja myslę o usunięciu. Mogą mi ukrasć auto - wiem, ale chciałbym chociaż raz się nim przejechać bo odkąd go kupiłem mam same z nim problemy.
    Mówisz idź do fachowca, a po czym ja - laik pozna fachowca?
    Wolałbym odpowiedzi w stylu jak przetestować immo czy sterownik i czy wogóle, bo jak pójde do fachowca to będę wiedział, że zabiera się do roboty nie od dupy strony.
    Pozatym nie spotkałem się z mechanikiem, który bierze koszty napraw na siebie, gdy one nie pomagają.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo