Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z klimatyzacją w VW golf IV

05 Lip 2004 13:56 36081 13
  • Poziom 16  
    Witam
    Mam problem z klimatyzacją w golfie IV z 1999 roku. jest to model TDi. problem wygląda tak: klimatyzacja działa spoko jeżeli temperatura na zewnątrz jest powyżej 5 stopni C. Poniżej tej temperatury klima się nie włacza. Nie jest to klimatronic. zwyklła manualna klimatyzacja. jest to uciążliwe zwłąszcza w temperaturach około 0 C, ponieważ w tym samochodzie niemiłosiernie parują szyby i bez klimy naprawde ciężko jest to odparować. Myślałem nad tym chwile i mam kilka pytan związanych z tym problemem:
    1. czy jak znajde ten czyjnik temperaturi go usunę to czy toi nie wpłynie na poprawne działąnie samochodu? czy komputer do samochodu nie potrzebuje tych informacji (temperatury) nie tylko do klimatyzacji?
    2. czy nie ma możliwości usunięcia tej blokady ( lub obniżenia tej tem, do -5 C) w jakiś inny sposób? np. poprzez złącze OBD2 i jakiś program, bo podpinałem programy do diagnostyki i one mogą tylko sprawdfzić czy klima działa a nie ma w nich funkcji nastawiania tych parametrów jak tem włączenia się.

    Pozdrawiam

    Marek
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.

  • Poziom 15  
    Najprościej to znajdź czujnik temp., zmierz jego rezystancję w temp. np. 20 stopni C, i zamiast czujnika włóż w jego miejsce rezystor o takiej wartości. Klima będzie się włączać bez względu na temp.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 16  
    mariusz napisał:
    Najprościej to znajdź czujnik temp., zmierz jego rezystancję w temp. np. 20 stopni C, i zamiast czujnika włóż w jego miejsce rezystor o takiej wartości. Klima będzie się włączać bez względu na temp.
    Pozdrawiam.


    Tak zgadzam się, ale zastanawiam się czy ten czujnik to tylko do klimy jest? Przecież może być tak, ze informacja o temp. zewnętrznej jest potrzebna do sterowania innych rzeczy oprócz klimatyzacji. Właśnie nie jestem pewien i chciałbym aby się jakiś fachowiec w tym temacie wypowiedział. czy oszukanie tego czujnika nie wpłynie na prace silnika?
  • Poziom 18  
    Nie rób tego !!!
    Co prawda nie wpłynie to na pracę silnika, ale uszkodzi klimę.
    Temperatura parowania freonu R134a wynosi ok. 0st. Jeśli powietrze, które odbiera ciepło od parownika będzie miało poniżej 5st. istnieje niebezpieczeństwo zamarznięcia parownika i uszkodzenia sprężarki.
    Wg mnie masz zagrzybiony parownik i to jest przyczyną parowania szyb. Odgrzybianie to koszt ok. 100zł.
  • Poziom 16  
    BJSusel napisał:
    Nie rób tego !!!
    Co prawda nie wpłynie to na pracę silnika, ale uszkodzi klimę.
    Temperatura parowania freonu R134a wynosi ok. 0st. Jeśli powietrze, które odbiera ciepło od parownika będzie miało poniżej 5st. istnieje niebezpieczeństwo zamarznięcia parownika i uszkodzenia sprężarki.
    Wg mnie masz zagrzybiony parownik i to jest przyczyną parowania szyb. Odgrzybianie to koszt ok. 100zł.


    Zastanawia mnie to bo w wielu samochodach klimatyzację śmigają cały rok, nie zależnie od temperatury zewnętrznej. przecież sam producent klimatyzacji podaje , ze klima powinna tam pare minut w tygodniu pochodzić, a w moim wypadku jeśli temperatura spadnie jesienią poniżej 5 stopni to przez pół roku się nie włączy, a to chyba nie jest dobre dla całego układu. Przecież wielką zaletą samochodów z klimą jest to że nie ma nigdy szyb zaparowanych a u mnie to poniżęj 5 stopni sytuacja wygląda jak w polonezie, alebo w mnaluchu. musze śmigać dmuchawą na wysokich obrotach aby odparować. Przecież w wielu samochodsach klima działą cały rok i nie ma uszkodzeń
  • Poziom 18  
    Nieprawda.
    Mówisz o klimie automatycznej.
    Tam sprężarka też się nie włącza poniżej 5st.
    W klimie automatycznej klima utrzymuje zadaną temperaturę w samochodzie - jak jest za zimno - otwiera nagrzewnicę, jak za ciepło włącza sprężarkę.
    W okresach przejściowych może działać i sprężarka i nagrzewnica. Np na dworze 25st, a ty chcesz mieć 20 - sprężarka chodzi, a klima dodaje trochę ciepłego powietrza z nagrzewnicy.
    Powtarzam - na zaparowane szyby zafunduj sobie dla swojego zdrowia i bezpieczeństwa dezynfekcję parownika. Jak auto ma parę lat i klima nie była dezynfekowana to być może trzeba to będzie zrobić dwa razy.
  • Poziom 12  
    W gruncie rzeczy z tą klimą to jest tak że jak ktoś tam napisał o temperaturze parowania r134a to jest racja.Nowoczesne układy klimatyzacji w samochodach posiadają czujnki temperatury żeby nie doszło do zamrożenia kompresora i jego uszkodzenia i rączki proszę daleko trzymać od klimy w aucie bo to jest jedyne urządzenie w aucie gdzie panuje tak wysokie ciśnienie do ok. 25bar poza dieslami ale tem w komorze spalanie gdzie panuje takie ciśnienie sprężania niemamy dostępu natomiast przy manipulacji w czsie pracy kompresora klimy może bardzo szybko dojść do rozszczelnienia układu wysokiego ciśnienia.Pamiętajcie zawsze jak tylko chcecie sobie popatrzeć na klimę pod maską silnika róbcie to w okularach.
  • Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych
    Krótki wyciąg z instrukcji ( w oryginale ) :
    The compressor works as long as the outside
    temperature is higher than 40° F (5° C). Below that
    temperature, the compressor is disabled. This is
    normal operation. Note: The recirculation mode can be
    selected only when the AC compressor is enabled.
    Recirculation cannot be selected when the ECON
    button is pressed, or when the outside temperature is
    below 40° F (5° C).
    Wynika z niego niezbicie : klimatyzacja nie działa poniżej 5 stopni Celsjusza . Wymuszony zostaje tylko obieg , lub jak kto woli recyrkulacja powietrza . Kompresor poniżej tej temperatury pozostaje wyłączony .
    Pozdrawiam .
  • Poziom 16  
    BIGOLSEN napisał:
    Krótki wyciąg z instrukcji ( w oryginale ) :
    The compressor works as long as the outside
    temperature is higher than 40° F (5° C). Below that
    temperature, the compressor is disabled. This is
    normal operation. Note: The recirculation mode can be
    selected only when the AC compressor is enabled.
    Recirculation cannot be selected when the ECON
    button is pressed, or when the outside temperature is
    below 40° F (5° C).
    Wynika z niego niezbicie : klimatyzacja nie działa poniżej 5 stopni Celsjusza . Wymuszony zostaje tylko obieg , lub jak kto woli recyrkulacja powietrza . Kompresor poniżej tej temperatury pozostaje wyłączony .
    Pozdrawiam .

    tak zgadzam się z tym, ale kolaga mój kuzyn ma golfa rok starszego, też z manualną klimą i on nie ma tej blokady. u niego klima może się włączać cały rok, a przecież temp miedzy 0-5 stopni C to temp, przy której chyba najbardziej parują szyby. nie znam się na tym, a jeżeli jeden golf nie ma tego zabezpieczenia to czemu mój musi mieć?
  • Poziom 18  
    To zabezpieczenie jest w każdym golfie.
    Klima usuwa parę z szyb ponieważ osusza powietrze (kłania się wykres Moliera). W zimie powietrze jest i tak suche i szybki nie powinny parować. Ogrzewanie także osusza powietrze - może spróbuj tego.
    Ale moim zdaniem masz zagrzybiony parownik.
  • Poziom 25  
    Witam

    Nie włącza mi się klima w Golfie IV 1998 1.4 benzyna klima manualna .Klima nabita presostat na wyjściu pokazuje 2.2 V czyli daje sygnał do załączenia ,bezpieczniki dobre .Nie włącza się sprężarka (nie dochodzi napięcie ) nie włączają się wentylatory przy włączeniu klimy ,silnik przy załączeniu klimy podwyższa obroty(czyli sygnał z wyłącznika idzie do ecu ) .W schemacie widzę jeszcze czyjnik temperatury zewnętrznej -gdzie się znajduje ,gdzie jest moduł wentylatorów ?
  • Poziom 12  
    moduł jest po lewej stronie od wentylatorów patrząc z pod samochodu na wentylatory ;]
    i w sumie on wszystkim steruje a 2V na wyjściu to nie za mało??
  • Poziom 25  
    Kiedyś w jakimś vw sprawdzałem napięcie na wyjściu presostatu i było okolo 2.2 V i klima się załączała ,sądzisz że to mało 2V ? (nie wiem jakiemu to odpowiada ciśnieniu )
  • Poziom 10  
    Temat strasznie stary ale może się czegoś dowiem...

    A więc:

    Golf IV 1.9TDI
    Problem tutaj się powtarza czyli nie włącza się wiatrak/sprężarka prawdopodobnie bo przy takim ciepłym dniu jak dzisiaj po włączeniu klimy leci ciepłe powietrze.

    Ostatnio byłem sobie zrobić z klimą w firmie której nikomu nie polecam...
    Nabito mi klimę ale nie włączała się sprężarka wieć pojechałem do mechanika i okazało sie zę trzeba było wymienić sterownik do klimy a wiec tak zrobił po wcześniejszym wywaleniu czynnika z układu stwierdził ze nie było nabite na full do układu pomimo iż za full zapłaciłem a była połowa potem nastąpiło odgrzybianie - polegało na wpuszczeniu pojemnika w postaci spray-u do środka i włączono obieg wewnętrzny - paranoja takie odgrzybianie sam sobie mogę zrobić ale cóż... U swojego mechanika usłyszałem wtedy że istnieje możliwość ze sprężarka może się nie włączyć jeżeli będzie poniżej połowy czynnika w układzie czy to prawda???


    Następna sprawa jest taka że po roku czasu znowu mi klima nie działa
    może znowu jest ten sam problem ale największy to taki że pomimo iż klima działała nie potrafiłem sobie poradzić z parowniem szyb nic nie pomagało oprócz uchylenia szyb no ale to chyba nie tak być powinno - filtr pyłkowy został zmieniony i nic nie dało a właśnie czytam o tym parowniku i potrzebuje porady...

    Co trzeba zrobić żeby klima poprawnie chłodziła u znajomych przy włączeniu klimy w ich samochodach normalnie jest zimno a u mnie odwrotnie.
    Prosze o pomoc i instrukcję...
    Aha czy jest możliwość ustawienia klimy na niższą temperaturę?
    minimalna granica to 18° a max to 30° poniżej 18-tu przełącza się na zwykły nawiew i pytanie czy jest mozliwość ustawienia jej powiedzmy na 16° czy klimatronic w Golfie już tak ma?