Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kąt początku wtrysku, Felicja 1,9d, AEF, pompa-LUCAS

krukj 10 Gru 2009 10:12 15519 16
  • #1 10 Gru 2009 10:12
    krukj
    Poziom 14  

    Witam

    Jaką wartość kąta poczatku wtrysku powinien posiadać silnik 1,9d o symbolu AEF, pompa LUCAS. Ewentualnie proszę o wskazówki co do ustawienia koła zamachowego...czy są na nim dwa znaki czy jeden (widoczne w okienku przy skrzyni biegów).

    Po poprawnym ustawieniu rozrządu silnik pracuje bardzo głośno...słychac stukot. Przed wymiana rozządu nie zgadzały się znaczniki na kołach wałk i wału.

    Posiadam czujnik zegarowy do regulacji kąta na pompie. Regulowałem takie rzeczy w pompach bosch z Lukasem nie miałem wcześniej styczności.

    0 16
  • #2 10 Gru 2009 10:41
    CARISMA
    Poziom 13  

    a nie masz wybitej wartości na plastiku na pompie?

    0
  • #3 10 Gru 2009 16:31
    janusz2008
    Poziom 33  

    Jeszcze raz do rozrządu i poustawiać wszystko, pompę na trzpień rozrząd ma otwór od tyłu, koła zamachowe ma jeden znak. Wszystko na zero i musi grać.

    0
  • #4 11 Gru 2009 07:48
    krukj
    Poziom 14  

    No to nieco opisze bo nie jest tak łatwo.... Na kole zamachowym sa dwa znaki. Pompę zgralismy do pierwszego znaku, wał i wałek na drugi znak do GMP. I dupa...nie odpala. GMP był sprawdzany juz nawet przy wykręconym 1 wtrysku więc na 100% jest pewny.

    Silnik reaczył odpalić dopiero po przyspieszeniu pompy o jeden ząbek.....ale faluje na obrotach a po dodaniu gazu dostaje lewego zapłonu... K!@#$.. i pracuje twardo.

    Jak jest z tymi znakami na kole zamachowym... po co są dwa ?? Czyżby trzeba było wszystko zgrać do jednego?? Co za debil wstawił pompę w którą nie mozna włożyć czujnika zegarowego do ustawienia początku tłoczenia... o VAG tez mozna zapomnieć.

    Przepraszam ale już mnie ponosi. Moje 1,9 TDi to bajka przy tym AEF.

    1
  • #5 23 Lut 2010 21:20
    DANUŚ
    Poziom 12  

    Hej Koledzy
    Mam podobny problem z silnikiem AEF w skodzie. Trafiło to do mnie po zmianie silnika z benzyny na diesla :) po wielu już majstrach i fachowcach. Zacząłem od tego że ustaliłem z klientem że robimy wszystko od nowa i na nowych częściach. rozrząd rolki paski itd. Silnik chodził bardzo nie równo i był słaby. Na kołach znaków po markerach pisakach farbkach cała masa. No i te dwa nacięcia na kole zamachowym. Mam pompę bosch ale nie ma w nim żadego otworu którym można by było je zablokowac jak piszą na innych forach i postach nie wiem już o co chodzi. Robiłem regenerację głowicy nowe zawory prowadnice szklanki - wszystko szrot pokrzywione i popękane. tanie mięso sobie klient kupił i niestety trupa kupił ale do rzeczy. Jak to ku...stwo poskładac? które znaki do czego? na walku rozrządu prosta sprawa blokada w wycięcie i ok a co z wałem korbowym? Na które wycięcie? Na pierwszym jak ustawię to jak kręcę na sucho to czuję że "haczy" zaworami. Jak ustawię na drugim to niby nie haczy ale nie chce zapalic. Jak do tego ustawic pompę? Czy są na niej jakieś znaki? POMOCY.

    0
  • #6 24 Lut 2010 01:01
    seba24
    Poziom 20  

    cieńka kreska na kole,a jeśli chcesz zmienić pompę to musisz dać wspornik do pompy od Gola3 1,9 i wtedy to wszystko ustawić i gra.

    1
  • #7 24 Lut 2010 08:04
    DANUŚ
    Poziom 12  

    Witam ponownie.
    Na kole mam faktycznie rowek. Mam go zgrać ze znakiem na korpusie pompy? Bo w tym kole nie ma otworu na inną blokadę nie ma też niczego w obudowie blaszanej pompy ani we wsporniku.

    0
  • #8 01 Mar 2010 19:07
    merlinekII
    Poziom 15  

    jeśli silniczek AEF i pompa lucasa to otwór jest dokladnie w "pionie" pompy a że pompa jest pochylona to w silniku coś koło zegarowej godziny 1:30, w kole zębatym rozrządu jak nie ma otworu średnicy koło 6 mm to znaczy ze ktoś zdejmował koło i źle założył bo w kole jest wyżłobienie i to wyżłobienie uwidacznia kawałek koła pompy z otworem do blokowania pompy, Ktoś wcześniej wspomniał ze ustawiał na ucho, potwierdzam ze da sie ustawić na ucho ale ja po kilku ustawieniach doszedłem do takich spostrzeżeń:
    ustawienie na znaki silnik średnio twardo pracujący i wszystko średnio:)
    lekkie przesunięcie na opóźnienie to miększy silnik trochę jakby mniejsze spalanie ale mniej zrywny i za to trudniej odpalić na zimno a w mrozy to zapomnieć o odpaleniu
    jeżeli trochę przyśpieszyć od znaków to twardy klekoczący silnik ale z dużym kopytem co jest dziwne ale już wiem czemu, odpalanie jest o wiele łatwiejsze nawet bez świec żarowych przy letnim silniku.
    Wszystkiemu winne sterowanie dynamicznym kątem wtrysku które jest pomyłką w tym silniku według mnie ale robię testy i jak coś się wyjaśni to postaram się opisać.

    1
  • #9 01 Mar 2010 19:33
    DANUŚ
    Poziom 12  

    no to mamy problem. Pompa jest BOSCH nie ma na kole otworów/otworu 6mm. jak wpisze w neta numer pompy to wychodzi mi że jest to pompa od fiata 127 :)
    ktoś nieżle namieszał przy przekladce. ie wiem teraz z czego jest ten silnik jaką pompę mam wstawić żeby to chodziło.AEF był z tego co wiem montowany nie tylko w skodzie ale też w VW. Dlaczego pompa LUkas w skodzie a VW BOSCH?od czego to zależy? Od sterowania? od immo? na tej pompie która jest obecnie przy tym silniku elektroniczny jest tylko zawór gaszenia. Co dochodzi do LUKASA oprócz gaszenia?

    0
  • #10 02 Mar 2010 10:22
    merlinekII
    Poziom 15  

    pompa LUCAS w AEF sterowana jest linką oraz pneumatycznie sterowanym przyśpieszeniem zimnego silnika, ma 3 elektrozawory jeden z tyłu STOP i dwa po bokach jeden od kąta wtrysku a drugi od dawki maksymalnego obciążenia
    sterownik tej pompy według tego co zmierzyłem to nie reguluje tylko włącza lub wyłącza te 2 ostatnie zawory według opisów w TDI na podobych funkcyjnie zaworach jest przebieg elektryczny zmienny co powoduje jakąś tam regulację płynną a tu niestety tego nie widać

    2
  • #11 03 Kwi 2010 19:48
    Łyko
    Poziom 9  

    Czy ktoś może mi pomóc w zakresie wytłumaczenia czym jest fizycznie(czynności, które śruby trzeba odkręcić itp.) regulacja kata początku wtrysku? Moja felicia ma kopyto, sporo pali i ciężko odpala(temperatura otoczenia nie ma znaczenia).

    0
  • #12 05 Kwi 2010 21:09
    krukj
    Poziom 14  

    Musisz ustawić rozrząd tzn... ustawiasz koło zamachowe na znak (u mnie to była kreseczka 3 mm długości, ledwo widoczna przez otwór w skrzyni), zdejmujesz pokrywę zaworów i wkładasz blachę na końcu wałka, zbijasz kółko pasowe z wałka rozrządu, wkładasz w pompę wiertło 6 mm i ustawisz rozrząd. po drodze zwalniasz napinasz paska. Masz luźne kółko na wałku, luźne kółko na pompie i ustawiony wał (na znak). Napinasz pasek i po tym dokręcasz kółka i masz statycznie ustawiony kąt wtrysku. W razie pytań pisz.

    0
  • #13 17 Paź 2011 08:26
    zonas
    Poziom 16  

    Witam. Pytanko do doświadczonych ustawiaczy rozrządu w tym silniku.
    Mam ten silnik w Polówce. Polówka waży z 800kg. Silnik sprawował się super.
    Tylko ciężko palił.
    Wymieniłem świece, końcówki wtrysku. Silnik dalej ciężko palił.
    Pojechałem do gościa co się "zna".
    Ustawił mi tak jak piszecie, kołem pompy. Przyśpieszył wtrysk. Zapalił dobrze. Przyśpieszył jeszcze trochę, zaczął klekotać strasznie silnik. Stwierdził, że za bardzo.
    Cofnął ciutkę i tak:
    auto odpala od strzała, nawet przy obecnych mrozach
    nie kopci (wcześniej się zdarzało)

    Tylko auto jakby straciło na mocy... Wczoraj pod górkę z czterema osobami na pokładzie na IV biegu ledwo 80km/h wyciągał...

    Pytanko - czy to jest tak, że coś kosztem czegoś? I jak chcę, żeby dobrze palił zimą, to będzie to kosztem mocy?

    I co ze spalaniem? Jakie położenie jest optymalne?

    0
  • #14 17 Paź 2011 10:18
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Metodą "na oko" nie da się ustawić.

    0
  • #15 17 Paź 2011 20:29
    decybel91
    Poziom 39  

    A jakie paliwo stosujesz?

    0
  • #16 17 Paź 2011 21:27
    zonas
    Poziom 16  

    Tankuje tam gdzie mam blisko. Intermarshe i lotos. Nigdy nie mialem problemow z powodu paliwa. Przy wymianie wtryskow wymienilem wezyki i filtr paliwa...

    0
  • #17 14 Lut 2012 20:39
    Mariuszczs
    Poziom 19  

    Podłączę się do tematu. Polo 1,9 AEF pompa Lucas.

    Znajomy naprawiał auto u mechaników w okolicy i wymienili mu kiedyś pompę wtryskową. Jakoś to ustawili. Auto mówi że dużo paliło itd. Ostatnio przeskoczył mu pasek o jeden ząbek na kole na wale. Ustawiłem wałek, już na początku fuszerkę poprzedniej roboty oznajmiały namalowane znaki białym pisakiem na kołach rozrządu i obudowie i się oczywiście ostatecznie nie pokryły. Od razu też się zapowiadało ze blokada pompy nie trafi na swoje miejsce po przestawieniu tego paska o ząbek bo daleko było jej do tego. Ustawiłem nie na znak, tylko na oko ząbek wcześniej i doregulowałem luzując na 3 śrubach na kole tak żeby ładnie paliło i miało mocy. Potem ustawiłem tą blokadę na miejsce po zluzowaniu śruby głównej. Autko pięknie pali na zimnym i na ciepłym. Znajomy mówi że nigdy tak nie paliło. Wszystkie wiadomości oczywiście z internetu. Jednak mam zamiar sprawdzić to wszystko czujnikiem zegarowym. I tutaj mam pytanie - czyżby czujnik montuje się z przodu pompy od strony chłodnicy tam gdzie wogóle nie ma dostępu ? Jaki jest tam gwint itd bo mam zamiar użyć czujnika od średnicówki dotaczając odpowiednią redukcję.

    Pewnie już tak zostanie bo gość jest niewymagający i nawet nie wiem czy go namówię na wymianę rozrządu bo raczej po przeskoczeniu paska by wypadało, ale jestem ciekawy jak wyszedł na czuja ten statyczny kąt wtrysku.

    0