Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kąt wyprzedzenie lucas bosch - regulacja kąta wtrysku wyprzedzenie TDC GMP diese

mondeo1.8 19 Lis 2017 15:14 630 8
  • #1 19 Lis 2017 15:14
    mondeo1.8
    Poziom 3  

    Witam wszystkich
    Z mniejszymi lub większymi trudami udało mi się ,
    -wymienić rozrząd i miskę olejowa , uwaga na miskę bo lubi pękać na rogu od strony rozrządu bliżej kabiny , moment 11nm
    dla mniej wtajemniczonych żeby wymienić miskę olejowa w mondeo 1.8td mk2 należny , rozebrać pół samochodu
    najwygodniej ściągnąć oba kola zwrotnice , wyciągnąć belkę zawieszenia , początkowy tłumik , półosie , skrzynie biegów , sprzęgło , kolo zamachowe i dopiero odkręcić uszczelniacz tylnego walu od strony sprzęgła / skrzyni biegów , mocowany za kołem zamachowym na 4 śruby do boku miski olejowej - brawo dla ford za desing .
    Ale dzieki temu mam odnowione :
    turbo
    wachacze ,
    gumy na półosiach
    smar molibdenowy
    nowe sprzęgło docisk i wysprzęglik
    maglownica
    gumka zabezpieczająca luzy na drążku zmiany biegów - ważne żeby nie było takiego luzu na drążku
    kilka wężyków które okazały się być sparciałe np. od turba , chłodnicy , czy filtra paliwa ...
    tuleje belki zawieszenia
    skrzynia mx75 rozebrana wyczyszczona sprawdzona
    większość śrub przerdzewiało wiec wymienione na nowe
    amory i sprężyny .
    szczeki tarcze i hamulce
    zajęło mi to trochę czasu gdyż wszystko wychodziło stopniowo po sobie ,
    i z częściami i ich dostępnością bywało rożnie .


    Wiec dowiedziałem się że :

    Cytat:
    ""Fuel Injection Pump
    The fuel injection pump is of the conventional distributor type, but has some features that are eletronically controlled (cold advance and light load advance). The fuel injection pump is driven by the crankshaft through a toothed rubber drive belt. Setting the fuel injection pump timing is achieved using the familiar timing peg method.....

    ...The cylinder no.3 injector nozzle now has a needle lift sensor.

    The crankshaft position sensor (CKP sensor) must be realigned after removing the flywheel or the sump. Adjusting the sensor to 10 degrees after TDC is necessary so that the fuel injection timing is determined precisely.""

    czyli ze należy wyregulować czujnik położenia walu po wymianach miski lub sprzęgła , ustawić czujnik 10 stopni po GMP żeby rozrząd pracował poprawnie , 3 cylinder ma wtryskiwacz z unoszącą igłą i czujnikiem .

    Moje pytanie jak dokonać tej regulacji i jakich narzędzi potrzebuje do tego celu ?
    Czy ustawienie kata wtrysku to to samo co wyprzedzenie kata , czy do tej regulacji muszę mieć kolo zamachowe widoczne ? I czy ingeruje bezpośrednio na sam czujnik położenia walu czy go nie dotykam ?
    Prosiłbym o jakaś pomoc typu krok po kroku ,
    Ważne jest tez czy muszę mieć te narzędzia czy można to zrobić bez narzędzi?? , np wyłącznie z blokadą rozrządu na fasolkach pompy .
    Pompę mam lucas , i nie widzę tam śruby do montażu manometra .

    czy to na tym polega to ustawienie ?
    Setting the Land Rover Bosch VE FIPE with a dial gauge
    https://www.youtube.com/watch?v=R6v2G0Inz5Y
    Znalazłem na bardzo znanym portalu aledrogo urządzenie :
    -Górny Martwy Punkt DO USTAWIANIA kąta WTRYSKU GMP (6754055517)
    http://allegro.pl/gorny-martwy-punkt-do-ustawiania-kata-wtrysku-gmp-i6754055517.html
    -LAMPA STROBOSKOPOWA CYFROWA Z WYŚWIETLACZEM (6993537125)
    http://allegro.pl/lampa-stroboskopowa-cyfrowa-z-wyswietlaczem-i6993537125.html

    Dziękuję pozdrawiam.

    0 8
  • #2 19 Lis 2017 17:55
    dizba
    Poziom 29  

    mondeo 1.8td mk2. Kąt wtrysku i rozrząd ustawiasz na blokady.

    0
  • #3 19 Lis 2017 18:04
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Ja dodam tylko, że kąt wtrysku ustawiany jest na stole probierczym. Więc Ty tylko i wyłącznie ją blokujesz kołkiem. Do lampy stroboskopowej potrzebny byłby Ci czujnik piezoelektryczny.

    0
  • #4 19 Lis 2017 18:10
    dizba
    Poziom 29  

    ftp.kowal napisał:
    Do lampy stroboskopowej potrzebny byłby Ci czujnik piezoelektryczny.

    Ale to jest specjalna lampa, czytaj "droga". I jeszcze musisz mieć dane dla tej konkretnej lampy dla danego auta.

    0
  • #5 22 Lis 2017 00:11
    mondeo1.8
    Poziom 3  

    dizba napisał:
    mondeo 1.8td mk2. Kąt wtrysku i rozrząd ustawiasz na blokady.


    dzięki
    było by świetnie jeżeli tylko na blokady
    ale w takim razie o co chodzi w instrukcji z tymi 10 -ma stopniami?

    0
  • #6 22 Lis 2017 09:53
    dizba
    Poziom 29  

    W tym Fordzie [ i nie tylko ] ustawienie rozrządu nie jest idealnie w górnym martwym punkcie. Jest małe przesunięcie. Może o to chodzi ? Zacytowałeś kawałek jakieś instrukcji z której nic nie wynika.
    Powtórzę jeszcze raz : Ty jako "śrubokręt" ustawiasz na blokady.

    0
  • #7 02 Gru 2017 02:53
    mondeo1.8
    Poziom 3  

    Ok zrobiłem jak poleciliście ładnie odpalał nie kopcił wszystko gitara poza tym ze po drodze skalania miałem jeszcze trochę pracy , i okazało się ze te kapsle - brok male z tylu głowicy i duże z przodu zaczęły przeciekać , musiałem ściągnąć znów rozrząd pompę itd, okazało się ze po oczyszczeniu pompy zaczęło cieknąć paliwo z tej okrągłej obudowy do której jest podpięty wężyk idący od turbiny , rozkręciłem i okazało się ze membrana zupełnie zesztywniała i się odkształciła , wymieniłem .
    przeczyściłem tez to nad tym to chyba booster boster tu tez był mały wyciek być możne o własnie z niego kapało na te cześć poniżej bostera z regulatorem , wszystkie mikro otworki były zasyfione
    wszystko oczyściłem = bo pod tym bosterem było takie male siteczko tez trochę zanieczyszczone i uszczelniłem na nowo . auto po złożeniu zaczęło kopcić na czarno .... co powinienem wyregulować te śrubę na urządzeniu do którego idzie wężyk od turbo?
    Tym zwiększam powietrze rozumiem na logikę , a czym zwiększam / reguluje dawkę paliwa i jak ? pompa to lukas F18 ITCI
    dodam ze zależny mi bardziej na ekonomice niż na zrywności auta .

    1
  • #8 02 Gru 2017 16:54
    dizba
    Poziom 29  

    mondeo1.8 napisał:
    Ok powinienem wyregulować te śrubę na urządzeniu do którego idzie wężyk od turbo?
    Tym zwiększam dawkę paliwa i jak ?

    Kręcisz.

    0
  • #9 18 Paź 2018 22:00
    janusz1234514
    Poziom 1  

    Dymienie jest spowodowane prawdopodobnie tym że przy wkręcaniu bostera źle ułożył się jeden z oringów u mnie tak było ostatni rozmiar 34 i dostaje za dużo paliwa.



    Moderowany przez T5:

    Post był raportowany.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

    0