logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Czy HEF4555BP zastąpi NE571N lub SA571 w PT80 Digital Delay?

wojt9e 23 Gru 2009 17:22 3119 6
REKLAMA
  • #1 7427571
    wojt9e
    Poziom 10  
    Ocena: 1
    Witam!
    Chciałbym sobie sklecić fuzz gitarowy: PT80 Digital Delay.
    Wcześniej robiłem inne (działają), ale jestem amatorem jeżeli chodzi o elektronikę i nie znam się dokładnie na podzespołach.
    W wykazie elementów potrzebnych do montażu jest min. układ scalony: NE571N albo SA571 ( 16 pinowy).
    W domu mam stare płytki z częściami i znalazłem scalki 16 pinowe, ale oczywiście nie takie jak powyższe.
    Pisze na nich tak: HEF4555BP. moje pytanie (pewnie głupie) czy nadadzą się takie?
    Dzięki z góry za podpowiedzi.
  • REKLAMA
  • #2 7427592
    gonzalo
    Poziom 31  
    Ocena: 157
    Jest to dekoder/demultiplekser. Nie nadaje się do Twojego układu.
  • REKLAMA
  • #3 7427622
    tomaszgab
    Poziom 27  
    Ocena: 51
    Po pierwsze fuzz gitarowy to przester a nie Delay.Zamieść schemat to zobaczymy co chcesz zbudować.NE571 nie idzie innym zastąpić.
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #5 7434809
    XaFFaX
    Poziom 20  
    Ocena: 17
    Mam nadzieję, że kolega zdaje sobie sprawę, że jest to DELAY (czyli układ opóźniający - echo), a nie przester. To nie zmieni 'brzmienia' tylko doda... echo, więc możesz używać go w pętli efektów Z przesterem (ew. na kanale czystym, to już bez znaczenia).

A co do scalaka - takie scalaki (czyli dedykowane układy opóźniające) są zazwyczaj bardzo trudne do dostania i raczej drogie, jak chcesz echo to lepiej podpiąć gitarę do kompa i grać na EAX :) znacznie więcej możliwości, a praktycznie każda karta dźwiękowa to potrafi dzisiaj.
  • #6 7437085
    wojt9e
    Poziom 10  
    Ocena: 1
    Hey.
    Wiem że urządzenie działa w pętli z innymi, że części są drogie i są programy komputerowe.