Witam.
Mam problem z moim Pegueot-em Boxer-em (2,2 HDI, 2006r.) Dwa tygodnie temu jadąc w nocy (bardzo złe warunki na drodze) przy prędkości około 40 km/h wjechałem w kałuże, albo coś co ją przypominało gdyż okazało się, że wody było tak dużo że wlewała się na stopnie. Oczywiście zrobiła się wielka fontanna i silnik zgasł. Po ściągnięciu samochodu na lawecie akazało się że ma wodę w tłokach. Wodę udało się usunąć. Teraz juz pali od "kopa" ale pracyje nierówno, dymi, po odpaleniu przez chwilę nie można podwyższyć obrotów bo jak by chciał zgasnąć ale to chwilowe i potem można dać gazu alae jest jak pisałem - dymienie i jak by nie palił na wszystkie gary.
Wezwałem elektronika do pomocy z komputerem, stwierdził że wszystkie wtryskowacze dają dziwne pomiary i najprawdopodobniej są uszkodzone.
Na dodatek dostałem informacje, że raczej po takim incydencie to silnik nadaje się do wymiany bo nawet przy małym zablokowaniu pracy tłoków mogło dojść do skrzywienia korbowodu. Czy to możliwe?
Słyszałem też że od HDików nie można zregenerować wtrysków? Czy to prawda?
Czy ktoś miał podobne zdażenie? Prosze o pomoc, nie wiem co robić a koszty naprawy są olbrzymie.
Mam problem z moim Pegueot-em Boxer-em (2,2 HDI, 2006r.) Dwa tygodnie temu jadąc w nocy (bardzo złe warunki na drodze) przy prędkości około 40 km/h wjechałem w kałuże, albo coś co ją przypominało gdyż okazało się, że wody było tak dużo że wlewała się na stopnie. Oczywiście zrobiła się wielka fontanna i silnik zgasł. Po ściągnięciu samochodu na lawecie akazało się że ma wodę w tłokach. Wodę udało się usunąć. Teraz juz pali od "kopa" ale pracyje nierówno, dymi, po odpaleniu przez chwilę nie można podwyższyć obrotów bo jak by chciał zgasnąć ale to chwilowe i potem można dać gazu alae jest jak pisałem - dymienie i jak by nie palił na wszystkie gary.
Wezwałem elektronika do pomocy z komputerem, stwierdził że wszystkie wtryskowacze dają dziwne pomiary i najprawdopodobniej są uszkodzone.

Na dodatek dostałem informacje, że raczej po takim incydencie to silnik nadaje się do wymiany bo nawet przy małym zablokowaniu pracy tłoków mogło dojść do skrzywienia korbowodu. Czy to możliwe?
Słyszałem też że od HDików nie można zregenerować wtrysków? Czy to prawda?
Czy ktoś miał podobne zdażenie? Prosze o pomoc, nie wiem co robić a koszty naprawy są olbrzymie.