Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaka antena naziemna (dokładny opis, Lublin)?

prezesonline 07 Lut 2010 15:15 4843 12
  • #1 07 Lut 2010 15:15
    prezesonline
    Poziom 11  

Witam.
    Jaka antena naziemna (dokładny opis, Lublin)?

Na zamieszczonej mapie widać miejsce odbioru telewizji naziemnej oraz nadajniki, które mnie interesują. Zupełnie nie znam się na antenach naziemnych, dlatego proszę o poradę - jaką antenę wybrać dla takiej lokalizacji.
    Czy lepiej będzie mieć dwie anteny?
    Jak podłączyć obie do telewizora? Pewnie na allegro znajdę jakiś "rozgałęźnik"?.
    Z racji tego, że to rodzinie pomagam zrobić tę antenę, sprzęt kupię przez allegro, może ktoś coś doradzi?
    Ile wydać?
    Kupić taką za 40 zł czy lepiej wydać 150 zł?
    Głównie chodzi o odbiór TVP 1 , 2, TVN i Polsatu.
    Poniżej dane nadajników:
    Lublin *Piaski* TVP 1 9 80,000 V
    Lublin *Piaski* TVP 2 23 500,000 H
    Lublin *Piaski* Polsat 35 100,000 H
    Lublin *Raabego* TVN 41 1,000 H
    Lublin *Raabego* Czwórka 57 1,000 H
    Lublin *Boży Dar* TVP INFO / TVP Lublin 39 100,000 H (ten ostatni mnie właściwie nie interesuje)

Obecnie używana antena to popularna "siatka" ze zgiętymi bokami z obu stron tak ok. 30-45 stopni, ma ona po środku jedynie taki drut z możliwym ustawieniem kierunku. Jest to antena stara i zardzewiała, do wymiany. Używany "zasilacz" (kolejny...) z pokrętłem mocy wsparcia. Antena kierunkowo ustawiona na Piaski. Najlepiej odbiera TVP1/2, Polsat. TVN bardzo słaby (śnieg), tak samo nie da się oglądać TVP Info, TV4 niemal w ogóle nie ma.
    Antena będzie na wysokości 1-2 m wyżej niż sufit parteru domku jednorodzinnego parterowego, na rogu budynku. Teren zabudowany niezbyt ściśle, w okolicy domy jednorodzinne z ogrodami, przedmieścia miasta. Będę bardzo wdzięczny za pomoc, jak skutecznie odbierać telewizję? :)

0 12
  • #3 31 Sie 2011 11:12