Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

STAG 4 Ocena MAP, ustawień + kilka pytań

07 Lut 2010 23:13 9331 18
  • Poziom 11  
    Witam. Bardzo proszę o ocenę załączonych map oraz parametrów. Mam jeszcze kilka pytań odnośnie instalacji.

    Samochód: Fiat Punto Cabrio 1.6 MPI ( o ile się nie mylę to fullgroup)
    Pojemność: 1581
    Moc: 88
    Rok Produkcji: 1995
    Wtryskiwacze: Valtek 3ohm
    Reduktor: Tomasetto AT-09
    Elektronika: STAG 4


    1. Czy wartość ciśnienia ok. 1,0 jest prawidłowa?
    2. Przy rozruchu spada napięcie i sterownik pokazuje komunikat o resecie. Co można z tym zrobić? Jakiś kondensator?
    3. Czy ta listwa wtryskowa nie jest zbyt wolna?
    4. Czasami podczas jazdy ze stałą prędkością samochód zaczyna szarpać. Co może być tego przyczyną?
    5.Po jakim czasie należy wymienić PIERWSZY raz filtry gazu?


    Mapy:
    STAG 4 Ocena MAP, ustawień + kilka pytań


    Odchyłka:
    STAG 4 Ocena MAP, ustawień + kilka pytań


    Parametry:
    STAG 4 Ocena MAP, ustawień + kilka pytań
  • Poziom 26  
    listwa będzie dobra jeśli zmieni się sterowanie na półsekwencyjne i ponownie ustawi.coś nie tak jest z ciśnieniem reduktora.
  • Poziom 11  
    dariusz105 napisał:
    listwa będzie dobra jeśli zmieni się sterowanie na półsekwencyjne i ponownie ustawi.coś nie tak jest z ciśnieniem reduktora.


    Czemu akurat półsekwencja?

    Nie sugeruj się ciśnieniem z fotek, gaz był na wykończeniu. Ciśnienie jest ustawione na 1 bar? Czy dobrze?

    A co ze spadkami napięć?
  • Poziom 11  
    Czemu akurat półsekwencja? A dlatego ze sam mowisz ze to fullgroup.
    Sekwencja to kazdy wtrysk oddzielnie pracuje a fuulgroup to znow wszystkie razem podawaja paliwo i nie wazne czy w danym momencie jest ssanie czy praca czy wydech.
    Cisnienie zwieksz na 1,25
  • Poziom 11  
    Renix napisał:
    Czemu akurat półsekwencja? A dlatego ze sam mowisz ze to fullgroup.
    Sekwencja to kazdy wtrysk oddzielnie pracuje a fuulgroup to znow wszystkie razem podawaja paliwo i nie wazne czy w danym momencie jest ssanie czy praca czy wydech.
    Cisnienie zwieksz na 1,25


    Przy ustawieniu sterownika na fullgroup silnik chodzi strasznie nierówno, klekocze i nawet gaśnie.
  • Poziom 12  
    jezeli napiecie za mocno spada zmien miejsce podlaczenia moze uzyles zlego miejsca
    w ktorym miejscu masz normalny plus a w ktorym plus po zaplonie??

    dowiedz sie czy twoj uklad wtryskowy to fullgrup czy sekwencja czy pol sekwencja to bardzo wazne.musisz wiedziec na 100% co to jest.w programie niema wykrycia co to za system(bo niepamietam)

    Dodano po 3 [minuty]:

    1 bar to optymalne ustawienie reduktora musi dzialc przy takim cisnieniu.
    chyba ze masz bardzo zaduze czasy wtrysk gazu w stosunku do benzyny.
    to mozesz zwiekszyc wtedy czasy sie zmniejsza
  • Poziom 11  
    zgredek25 napisał:
    Renix napisał:
    Czemu akurat półsekwencja? A dlatego ze sam mowisz ze to fullgroup.
    Sekwencja to kazdy wtrysk oddzielnie pracuje a fuulgroup to znow wszystkie razem podawaja paliwo i nie wazne czy w danym momencie jest ssanie czy praca czy wydech.
    Cisnienie zwieksz na 1,25


    Przy ustawieniu sterownika na fullgroup silnik chodzi strasznie nierówno, klekocze i nawet gaśnie.

    Jesli to faktycznie fuulgroup to pamietaj by kalibracja zaczac na nierozwierconych dyszach czyli wymiarach nominalnych z racji tego iz srednice dysz powinny byc znaczaco mniejsze niz przy pelnej sekwencji a dopiero po kalbracji systemu jesli bedzie potrzeba to powieksz dysze.Nie wiem jakie srednice masz teraz ale jesli od razu je powiekszyles to blad fuulgroup chodzi na duzo mniejszych srednicach
  • Poziom 2  
    podepne sie pod temat...
    prosze o ocene map.

    STAG 4 Ocena MAP, ustawień + kilka pytań

    STAG 4 Ocena MAP, ustawień + kilka pytań

    STAG 4 Ocena MAP, ustawień + kilka pytań

    STAG 4 Ocena MAP, ustawień + kilka pytań


    czy cisnienie 1,7 nie jest za duze? co to za bledy ? jestem zielony, prosze o konkretna ocene

    dodam ze auto to civic 96r 1.4 90km
  • Poziom 11  
    Wydaje mi się, że jest ok. Wykres gazu i benzyny pokrywa się dość dobrze. Odchyłka mieści się w granicach 10%.
  • Poziom 2  
    wiec jak cisnienie 1.7 duze, male? i najwazniejsze co to za blad
  • Poziom 25  
    błąd to zapetlenie wtrysków, jak sonda bogata to można olać, ale w Twoim przypadku to możesz mieć klękający reduktor a do tego za małe dysze w valdemarach, rozwierć obniż ciśnienie do 1bara i zaznacz wyłącz przy pierwszym, bo w innym przypadku będzie się podpierał PB podczas jazdy, i podepnij sondę bo chyba nie jest a wtedy zobaczysz czy instalacja działa OK, a gdzie ciśnienie 1.7?? poza tym nic nie widać na tych scrinach nie da się ich powiększyć
  • Poziom 1  
    Hello! Mam problem z moim Stag 4. Powraca on do benzyny bardzo często i dioda miga.
    Nie mogę zrozumieć, jeżeli tylko temperatura reduktora usterka czujnika lub czujnik ciśnienia zbyt?
    Oto kilka zrzutów ekranu:
    STAG 4 Ocena MAP, ustawień + kilka pytań
    STAG 4 Ocena MAP, ustawień + kilka pytań
  • Poziom 25  
    coś dziwnego masz z czujnikiem reduktora. trzeba to sprawdzić
  • Poziom 10  
    Cytat:
    Oto kilka zrzutów ekranu:


    Komunikat który zaobserwowałeś to za wysokie ciśnienie w kolektorze, czyli podciśnienie na wolnych obrotach jest nieprawidłowe co widać na MAP sensorze masz 0.59 przy wystąpieniu błędu, powinno być coś koło 0.3. Chyba gdzieś dostaje się lewe powietrze.
    Pamiętaj, że autokalibracje przeprowadza się przy minimalnym obciążeniu, wyłącz wszelkie odbiorniki energii w aucie przede wszystkim klime

    Coś jest nie tak z czujnikiem temperatury reduktora. Pokazuje "cuda", przypuszczam że jest źle wybrany w programie czujnik temperatury reduktora.
    Zamieść plik *.ust z ustawieniami sterownika lub zrzut ekranu z ustawień.
    Ciśnienie na reduktorze też trochę niskie
  • Poziom 25  
    @frugo83 MAP 0,59 jest przy 1160obr/min, na wolnych jest 0,35
  • Poziom 10  
    dino777 napisał:
    @frugo83 MAP 0,59 jest przy 1160obr/min, na wolnych jest 0,35


    Sory moje niedopatrzenie ale teraz pytanie skąd takie obroty przy autokalibracji, tak czy siak sterownik nie akceptuje takiego podciśnienia przy autokalibracji, nie powinno wystąpić coś takiego raczej, może nie wyłączono odbiorników prądu w aucie. Najpierw trzeba ogarnąć tą temperaturę reduktora bo bez tego to i tak nici z ustawiania.
  • Poziom 9  
    Proszę o ocenę ustawień.


    STAG 4 Ocena MAP, ustawień + kilka pytań


    STAG 4 Ocena MAP, ustawień + kilka pytań



    STAG 4 Ocena MAP, ustawień + kilka pytań


    Opel Vecrta B 2,0 100 kw x20xev 1997 r.
    sterownik stag-4
  • Poziom 10  
    Jeżeli mapy zostały zebrane w tych samych warunkach (tylko wtedy można cokolwiek z mapek wywnioskować) to instalacja wymaga regulacji na drodze (Na dole jest zbyt ubogo)

    Jeżeli po prostu zczytano mapki ze sterownika to należy obie mapki skasować i zebrać je w tych samych warunkach i wtedy będzie można je porównać.

    PS. Czy te screany są z zimnego silnika czy wcześniej silnik pracował? Proszę podrzucić jeszcze screana z pracującego na wolnych obrotach silnika.