logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Schemat taniego sterownika do programowalnego robota dla początkujących

waryjot1 10 Lut 2010 16:28 1661 6
REKLAMA
  • #1 7673596
    waryjot1
    Poziom 10  
    Ocena: 1
    Witam!
    jestem początkującym elektronikiem, ale co nieco wiem. Ostatnio zainteresowałem się budową robotów i chciał bym sam zrobić taką "zabawkę". Chciałbym abym mógł go zaprogramować przez komputer. Wystarczy mi schemat takiego sterownika i nic więcej i żeby cena nie była za duża. Wszędzie już szukałem ale nic nie mogę znaleźć. Proszę o pomoc!
  • REKLAMA
  • #2 7673645
    cirrostrato
    Poziom 38  
    Ocena: 956
    Wielu tu takich było...czy masz JAKIKOLWIEK pomysł na robota (czyli REAL taka zabawka, masz go już wykonanego, silniki, enkodery itp) bo nie można dyskutować o schemacie/programie do czegoś wydumanego...
  • REKLAMA
  • #3 7673759
    waryjot1
    Poziom 10  
    ja to widzę tak: cały sterownik ma przypominać sterownik PLC tylko być tańszym i mieć około 7 wejść i około 5 wyjść na wejścia dawał bym sygnały np z czujników zbliżeniowych a na wyjściach załączał bym odpowiednie komendy sterownikom do silników krokowych oczywiście wszystko miało by swój program dzięki któremu jeśli jeden z czujników wykryje przeszkodę to automatycznie załączają się odpowiedni wyjścia które przekierowywują robota w innym kierunku:) A prawie wszystko miał bym tylko że brakuje mi tego sterownika i szkoda mi kupować inne części skoro sterownika bym nie miał i cała kasa w błoto
  • REKLAMA
  • #4 7674267
    cirrostrato
    Poziom 38  
    Ocena: 956