Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo 850 2,5 lpg/benzyna regulator ciśnienia paliwa

16 Lut 2010 19:46 7989 6
  • Poziom 9  
    To przykład, jak zbieg okoliczności może otumanić. Wróciłem z drogi dzień przed dużymi mrozami. Samochód stał potem tydzień. Dzień przed ponownym wyjazdem odpaliłem auto na chwilę bez żadnych problemów. Miałem wyjechać na zajutrz rano, więc zabrałem akumulator do domu do doładowania, bo na tym mrozie wydał mi się słaby. Na drugi dzień ze świeżo naładowanym akumulatorem auto nie odpaliło. Paliwo dochodzi, iskra jest, a silnik nie zapala. Stoi tak do tej pory.

    Dziś mnie tknęło. Przydławiłem powrót paliwa do zbiornika i pokazało się paliwo w krućcu prowadzącym do układu podciśnienia zrzucając uprzednio przewód. Dopiero teraz skojarzyłem, że przed odstawieniem samochodu na postój poprawiałem pokrywę przewodów paliwowych. Wisiała na drutach od miesięcy, a teraz przed śniegami chciałem ją poprawić. Oprócz przewodów benzynowych są tam też i gazowe, więc do ułożenia tej pokrywy użyłem siły przydławiając prawdopodobnie przewód powrotny. Wracałem na gazie, więc nie zauważyłem problemów z benzyną, a gdy ponownie chciałem odpalić silnik po postoju najpierw zalewałem świece, a potem przebiłem zbyt wysokim ciśnieniem regulator na dobre.

    Pytania:
    Z regulatora ciśnienia paliwa z krućca prowadzącego do układu podciśnienia nie powinno lecieć paliwo. Prawda`?

    Czy to się trzyma kupy ? Nie mam jak wejść chwilowo pod auto, bo jest zasypane śniegiem na dobre
  • Poziom 16  
    Witam,
    właśnie walczę z odpalaniem na zimnym silniku:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.ph...ghlight=&sid=9dc25d7b1fbbe794e5c6da6da0f86701

    Co do tego zaworu i pytania czy powinno ciec paliwo do podciśnień to:
    Jezeli paliwo ciekło by z drożnym powrotem to bylo by zle gdyz silnik dostawal by za duzo pb.Jezeli zacisnales powrot po powinno ciec - tak mi sie przynajmniej wydaje i tak jest u mnie.....
  • Poziom 9  
    I mój i twój regulator jest zwalony na bank. Membrana jest przebita. W moim jest przelot na drodze zbiornik - układ podciśnienia. W króćcu do podciśnienia nie może być benzyny. Teraz w listwie jest nie wiadomo jakie ciśnienie, za to mam pewność że część benzyny jest zasysana do przez kolektor ssący i trafia do dolotu razem z lpg. Nie wiem czy uszkodzenie powstało w wyniku zaciśnięcia powrotu, czy było już wcześniej, a jedynie pogorszyło się totalnie w wyniku moich działań. Dołączam rysunek regulatora.

    Volvo 850 2,5 lpg/benzyna regulator ciśnienia paliwa
  • Poziom 16  
    No dobra czyli jak obydwa mamy zwalone to dlaczego skoro dzisiaj zatkalem i powrot i podcisnienie i kolega pompowal pompka i probowal krecic to nic sie nie zmienilo ?? kolejna sprawa w moim przypadku samochod pracuje poprawnie na benzynie kiedy sie rozgrzeje i kiedy jest cieplo na dworze, wtedy nie ma zadnego problemu....
  • Poziom 9  
    Tego to ja nie wiem. Chodziło mi tylko o to, że jeśli paliwo miłoby pokazać się w przewodzie podciśnienia, to trafiłoby w końcu do kolektora ssącego razem z lpg, a w przypadku pracy tylko na benzynie, to jej dawka byłaby niekontrolowana ponieważ trafiałaby do cylindrów i wtryskiwaczami i razem z powietrzem. Na benzynie to chyba nie takie ważne, bo pewnie układ sam może sobie wprowadzić jakieś poprawki.
    Ten regulator jak sama nazwa wskazuje ma regulować, (a dokładnie utrzymać zadane) ciśnienie paliwa przed wtryskami. Za małe ciśnienie spowoduje zbyt małą dawkę, a zbyt duże za dużą dawkę paliwa.
    Gdy zamkniesz powrót do zbiornika, to w listwie pojawi się za duże ciśnienie, a co za tym idzie wleje się za dużo paliwa. Tak właśnie myślę, że może być na tyle dużo, że zalewa świece.
    Żeby to sprawdzić musiałbyś przydławić tak, żeby były 3 bary w listwie. Tak mi przychodzi do głowy, czy możnaby do tego użyć ciśnieniomierza do kół, bo z boku listwy pod nakrętką jest zawór o podobnej konstrukcji. Tyle że to niebezpieczne, bo może trochę sikać, a wokół kabelki. Sam się bałem przeprowadzić taki eksperyment.
  • Poziom 16  
    No dobra to w koncu nie rozumiem, to Ty masz ten powrot nie drożny ?? skoro problem jest tego typu ze utrzymuje sie odpowiednie cisnienie na listwie a na podcisnienie idzie zamiast oparow paliwo to moze w celach typowo diagnostycznych zaslep podcisnienie przy regulatorze no i oczywiscie z drugiej strony przy przepustnicy....??
    Jezeli chodzi o ciśneniomierz to obawiam sie że zniszczysz taki co mierzy ciśnienie powietrza a co do tego ile tam bedzie psikac ta benzyna to nie az tak dużo , zreszta przecież nie musisz mierzyć ciśnienia na odpalonym silniku, wystarczy żeby byl zaplon wlaczony (pompa wtedy przeciez chodzi).

    mam jeszcze prosbe do Ciebie:
    czy w wolnej chwili mogłbys w miare dokładnie napisac gdzie masz jakie podcisnienia popodlaczane, gdzie filtr par paliwa, gdzie podcisnienie od odmy??
    bo u mnie to chyba ktos niezle namieszal z tym podlaczaniem...
  • Poziom 9  
    Pierwotną przyczyną była awaria dwóch świec zapłonowych jednocześnie.