logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak wymienić kondensatory na płycie ASUS K8N-DELUXE bez doświadczenia?

bpbrd 17 Lut 2010 21:07 1104 3
REKLAMA
  • #1 7710477
    bpbrd
    Poziom 9  
    Witam,
    proszę o radę doświadczonych wyjadaczy. Muszę wymienić 4 kondesatory na płycie
    głównej PC ASUS K8N-DELUXE. Nie mam doświadczenia w lutowaniu elementów. Może ktoś wie czy ta płyta jest wielowarstwowa i jak lutować aby jej nie uszkodzić?
    Z góry dziękuję za pomoc.
    bpbrd
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 7710498
    Kasek21
    Poziom 43  
    Ocena: 3547
    Tak, płyta jest wielowarstwowa!
    Jak nie masz doświadczenia to się nie bierz! - zanieś do elektronika - koszt ~15-20zł
  • REKLAMA
  • #3 7711826
    phrozen
    Poziom 20  
    Ocena: 128
    Jeśli są to kondensatory elektrolityczne to możesz spróbować je sam wymienić.
    Metoda jest dość prosta, ale trzeba przy niej uważać co się robi.

Podważasz delikatnie spody kondensatorów tak aby było widać nóżki od spodu (pod kondensatorem). Przecinasz je za pomocą kleszczyków, tak aby pozostały ci nóżki nad płytą. Dzięki takiemu postępowaniu nie uszkodzisz wielowarstwowej płyty. Oczywiście nie będzie to wyglądać najpiękniej ale będzie działać.
    Następnie do nich dolutowujesz nowe kondensatory, trzeba pilnować polaryzacji.
    I tak na prawdę to jest wszystko.
    Pozdrawiam
  • #4 7712143
    arko71
    Poziom 25  
    Ocena: 29
    Z tym podważaniem też trzeba uważać, by narzędziem użytym do podważenia nie uszkodzić elementów SMD na płycie, a zazwyczaj kondensatory są dosyć ciasno upakowane i ryzyko takiego uszkodzenia jest bardzo duże.