logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Buczenie transformatora przy ściemniaczu Kontakt MS9 - jak to wyeliminować?

tjanyska 08 Sie 2004 18:50 13384 13
REKLAMA
  • #1 783511
    tjanyska
    Poziom 2  
    Zamontowałem lampę na 14 żarówek halogenowych z transformatorem i chciałem zamontować ściemniacz zamiast zwykłego włącznika. Niby wszyscy mówią, że potrzebny jest jakiś specjalny ściemniacz. W Castoramie zakupiłem ściemniacz firmy Kontakt (MS9) (w instrukcji jest napisane, że można go stosować do lamp halogenowych 12V z transformatorem toroidalnym. Zamonowałem go i ściemnia, tylko lampa (chyba transformator w lampie) strasznie buczy. Buczenie zmienia się w zależności od ustawionej jasności. Czy ktoś wie co z tym fantem zrobić? Ja nie znam się na elektryczności w ogóle. Z góry dziękuję za pomoc.
  • REKLAMA
  • #2 783523
    picador
    Poziom 33  
    Ocena: 104
    tak będzie , taki transformator .
    dlatego lepiej jest stosować żarówki halogenowe na 230V i nie ma strat na tarafie , a to są duże moce , no i nie ma traf idealnych

spróbuj jeszcze dać podkładki gumewe przy mocowaniu trafa , chociaż myślę że już tam są , no i trzeba uważać na temperaturę
  • #3 783535
    tjanyska
    Poziom 2  
    Ale jak miałem podłączoną lampę przez normalny włącznik, to nic nie buczało. Wtedy tylko przy włączaniu co jakiś czas wyskakiwał bezpiecznik - jak włączałem delikatnie, to wszystko było ok - wydaje mi się, że to wina włącznika.
  • REKLAMA
  • #4 792721
    iras
    Poziom 17  
    Ocena: 51
    Sprawa jest prosta ,nie da sie podlaczyc sciemniacz po stronie pierwotnej transformatora. Przy sciemnianiu zawsze bedzie buczal. Mozna to zrobic po stronie wtornej, ale musi byc sciemniacz na 12v. O taki trudno. Pozostaje tylko zwykly wylacznik i dobranie odpowiedniego bezpiecznika
  • #5 792759
    adamjur1
    Poziom 42  
    Ocena: 996