Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ściemniacz i lampa na żarówki halogenowe

08 Sie 2004 18:50 12874 13
  • Poziom 2  
    Zamontowałem lampę na 14 żarówek halogenowych z transformatorem i chciałem zamontować ściemniacz zamiast zwykłego włącznika. Niby wszyscy mówią, że potrzebny jest jakiś specjalny ściemniacz. W Castoramie zakupiłem ściemniacz firmy Kontakt (MS9) (w instrukcji jest napisane, że można go stosować do lamp halogenowych 12V z transformatorem toroidalnym. Zamonowałem go i ściemnia, tylko lampa (chyba transformator w lampie) strasznie buczy. Buczenie zmienia się w zależności od ustawionej jasności. Czy ktoś wie co z tym fantem zrobić? Ja nie znam się na elektryczności w ogóle. Z góry dziękuję za pomoc.
  • Poziom 33  
    tak będzie , taki transformator .
    dlatego lepiej jest stosować żarówki halogenowe na 230V i nie ma strat na tarafie , a to są duże moce , no i nie ma traf idealnych

spróbuj jeszcze dać podkładki gumewe przy mocowaniu trafa , chociaż myślę że już tam są , no i trzeba uważać na temperaturę
  • Poziom 2  
    Ale jak miałem podłączoną lampę przez normalny włącznik, to nic nie buczało. Wtedy tylko przy włączaniu co jakiś czas wyskakiwał bezpiecznik - jak włączałem delikatnie, to wszystko było ok - wydaje mi się, że to wina włącznika.
  • Poziom 17  
    Sprawa jest prosta ,nie da sie podlaczyc sciemniacz po stronie pierwotnej transformatora. Przy sciemnianiu zawsze bedzie buczal. Mozna to zrobic po stronie wtornej, ale musi byc sciemniacz na 12v. O taki trudno. Pozostaje tylko zwykly wylacznik i dobranie odpowiedniego bezpiecznika
  • Poziom 39