Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Trafic 1.9 dci traci moc

rzuku90 13 Apr 2010 11:36 24996 6
  • #1
    rzuku90
    Level 10  
    Witam wszystkich. Potrzebuje pomocy na zadany temat. Czytalem juz podobne przypadki ale w zadnym z nich nie ma konkretnych odpowiedzi a podawane podpowiedzi nie pomagają.
    Jadąc na wyższym biegu 4 lub 5 trzymajac na obrotach w zakresie 2,1 - 3.5 autko przechodzi w tryb awaryjny. Zapala sie kontrolka swiec zarowych i kompletnie nie ma mocy. Dodam ze przed objawami byly wymieniane zawory.
    Na diagnostyce wykazuje problem P1815 kontroler cisnienia doladowania. Sprawdzalem go i jest dobry i dla pewnosci podmienilem.
    Wyczyscilem zawór EGR (nie byl jakos bardzo zapchany) wszystkie weze dobrze przykrecone ale po przejechaniu kilku kilometró zauwazylem ze wąz intecooler- kolektor delikatnie sie zsunąl mimo ze byl dobrze dokrecony.
    Na postoju przysluchiwalem sie silnikowi i tak: od 0 do 2,1 obrotów normalna praca,
    powyzej 2,1 do ok 2,6 delikatny swist ( jak pociagniecie powietrza gdy sie ma katar:p) mam nadzieje ze to nie turbo... przed demontarzem glowicy jezdzil jak trzeba,
    Proszę poprawić pisownię. Używać polskich znaków![mod="Pawel wawa"]
  • #3
    rzuku90
    Level 10  
    Zamykam temat. Przyczyną przechodzenia w tryb awaryjny była nie drożna rureczka przy EGR łącząca kolektor z czujnikiem ciśnienia doładowania.
  • #4
    chinczyk7
    Level 2  
    Witam jestem nowy.
    Mam problem z trafic II 1.9 DCI 2001r silnik po remoncie, wymianie turbiny i wymieninym sprzęgle na 6 biegu max 2800 obr/min 130 km/h max i wiecej nie idzie. Przed remontem silnika ciężko odpalał przy minusowych temperaturach ale mial moc bez problemow nawet 170km/h. Według mechanika powodem był brak kompresji wiec zgodziłem sie na remont silnika.Przed remontem sprawdzane byly wtryski i ponoć byly dobre. Remont (7200zł) teraz mechanik wymyślił że trzeba wymienic końcówki wtryskiwaczy czy to może byc powód że samochod nie ma mocy bo doszlo do zabrudzenia wtryskiwaczy czy probuje mnie dalej naciągać.Prosze o poradę i pomoc
  • #5
    rzuku90
    Level 10  
    Moim zdaniem? Wydałeś kasę równo wartą zakupowi drugiego trafica... mając takie środki na samochód dlaczego nie pojechałeś do ASO? Przy wymianie turbiny i sprzęgła nie mogła ci się zmienić kompresja... jeżeli przed remontem była dobra to po tego typu remoncie jest taka sama. Jeżeli długo stał to możliwe że coś mogło przytkać wtryski, ale szczerze wątpię, ponieważ miałem wyjęty z samochodu dokładnie ten silnik i przez 2 lata leżał w garażu. Po zamontowaniu odpalił od razu i chodził jak w zegarku. Podejrzewam że coś skopali przy wymianie turbiny, bo ograniczenie obrotów i V-max często jest spowodowane złym doładowaniem. Nie jestem fachowcem, ale moim zdaniem powinieneś po pierwsze zmienić mechanika, a po drugie dochodzić się o zwrot niepotrzebnie wydanej kasy.
  • #6
    Robewit
    Level 26  
    Napisałeś, że silnik po remoncie. Jeśli wymieniane były pierścienie tłokowe i ewentualnie także tłoki czy panewki na wale, korbowodach to wstrzymaj się jeszcze trochę. Zrób z 1000km i zobaczysz czy się poprawia z tą mocą. Ten spadek mocy może być spowodowany zwiększonymi oporami układu korbowo-tłokowego. Jeśli poprawił się rozruch zimnego silnika to wszystko na dobrej drodze. Jeśli masz warunki to zostaw autko na wolnych obrotach na cały dzień niech się dociera. Można wtedy szybciej zauważyć różnicę w pracy silnika.
  • #7
    chinczyk7
    Level 2  
    Małe sprostowanie.Auto nie miało tylko kompresji przed remontem.Remont zaczynal sie od 2000zł, bez gwarancji, doszły dodatkowe rzeczy koszt około 4000zł.Jak był wyjety silnik i rozebrany to doszły jeszcze inne rzeczy.Co miałem zrobić wziąć silnik rozebrany i iść do domu ?.i tak wyszło.Samochód stał w warsztacie 2 tygodnie.W tej chwili auto po remoncie zrobiło 1500 km pierwsze 500 km max 100 km/h - silnik na dotarciu.Silnik pracuje bardzo ładnie, przy minusowych temperaturach palił od strzała.Turbina doładowywuje - jest po regeneracji.Słychać świst nie za głosny do 100 km/h.Czy to moze byc lewe powietrze ?.