Z góry przepraszam moderatorów za być może zbyt mało konkretny tytuł tego posta ale nie potrafię lepiej w kilku słowach opisać mojego problemu. Otóż na 3 komputerach w domu mamy tego samego antywirusa z firewallem i ten sam system operacyjny: Windows XP 32-bity i F-Secure Internet Security. Używamy tych samych przeglądarek, IE oraz Mozilla Firefox, oczywiście korzystamy z usług tego samego ISP.
Problem w tym, że na jednym z tych komputerów często zamiast pojawić się strona internetowa to pojawia się biała strona albo komunikat że wystąpił problem z połączeniem internetowym - znacznie częściej jednak po prostu biała strona, niezależnie od tego czy firewall z antywirusem jest włączony czy wyłączony, czy korzystamy z IE czy Firefoxa.
Diagnozowanie problemu zaczęłam od sprawdzenia kabla, ale inny notebook podłączony pod ten kabel z nadpisanym adresem MAC komputera stacjonarnego o którego problemach piszę, łączy się z internetem bez problemu. Czyli chyba nie kabel.
Potem włączyłam RegSupreme Pro żeby usunąć błędy w rejestrze - no trochę pomogło ale nadal internet nie działa jak na innych komputerach.
Proszę zatem o pomoc i poradę co jeszcze zrobić. Wiem, że przeinstalowanie systemu operacyjnego na pewno by pomogło ale jest z tym problem, bo F-Secure liczy ilość aktywacji i nie rozpoznaje sytuacji że się aktywuje go jeszcze raz na tym samym komputerze ale na nowym systemie operacyjnym. Mogę oczywiście zadzwonić do firmy i wytłumaczyć że za chwilę sformatuję partycję z systemem i będę musiała aktywować antywira jeszcze raz ale jest to ostateczność.
Komputer by wielokrotnie skanowany programem antywirusowym, to prawda że czasami znajduje wirusy ale je od razu usuwa.
Problem w tym, że na jednym z tych komputerów często zamiast pojawić się strona internetowa to pojawia się biała strona albo komunikat że wystąpił problem z połączeniem internetowym - znacznie częściej jednak po prostu biała strona, niezależnie od tego czy firewall z antywirusem jest włączony czy wyłączony, czy korzystamy z IE czy Firefoxa.
Diagnozowanie problemu zaczęłam od sprawdzenia kabla, ale inny notebook podłączony pod ten kabel z nadpisanym adresem MAC komputera stacjonarnego o którego problemach piszę, łączy się z internetem bez problemu. Czyli chyba nie kabel.
Potem włączyłam RegSupreme Pro żeby usunąć błędy w rejestrze - no trochę pomogło ale nadal internet nie działa jak na innych komputerach.
Proszę zatem o pomoc i poradę co jeszcze zrobić. Wiem, że przeinstalowanie systemu operacyjnego na pewno by pomogło ale jest z tym problem, bo F-Secure liczy ilość aktywacji i nie rozpoznaje sytuacji że się aktywuje go jeszcze raz na tym samym komputerze ale na nowym systemie operacyjnym. Mogę oczywiście zadzwonić do firmy i wytłumaczyć że za chwilę sformatuję partycję z systemem i będę musiała aktywować antywira jeszcze raz ale jest to ostateczność.
Komputer by wielokrotnie skanowany programem antywirusowym, to prawda że czasami znajduje wirusy ale je od razu usuwa.