Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes e 211 problem z airmatic

E 211 Michał 08 May 2010 21:15 22143 16
  • #1
    E 211 Michał
    Level 1  
    Witam .
    Mam ercedesa z airmatic i zimą przy minus 18 zamarzl jakis przewód , i samochód dosłownie padł na pyskzderzakiem leżał na ziemi . okazało sie że zamarzł przewód a następnie zablokował sie komputer i bez elektryka nic nie dało rady zrobic.Problem polega na tym że nadal nie wiem co było przyczyną a zimą wybieram sie za granice i obawiam sie że sytuacja sie powtuży a tam juz elektryka nie bedzie. Czy idzie jakoś zabespieczysc ten system żeby sytuacja sie nie powtużyła? Prosze o pomoc!
  • #2
    stanleym126
    Level 19  
    A kto ma zgadywać jaki padł Ci przewód na pysk.Airmatic to nie amortyzator od Fiata 126.W W211 bez diagnozy komputerowej nic się nie zrobi. Nawet klocków hamulcowych nie wymienisz bez komputera. także trzeba udać się do jakiegoś serwisu MB.
  • #3
    billboard
    Level 10  
    Alez na upartego mozna cofnac cylinderki w w211 bez komputera ...takie kombinowanie
  • #4
    trans-serwis
    Level 39  
    biboard uważam że powinieneś dostać dożywotniego bana za takie porady.
  • #5
    billboard
    Level 10  
    To nie jest porada tylko ciekawostka.
    Jeśli administracja stwierdzi ze ban to ban. Jeśli nie jesteś administratorem to zatrzymaj dla siebie uwagi albo napisz bezpośrednio skargę do moderatora lub adm.
    trans.. uważam że powinieneś dostać jednodniowego bana za mojego dożywotniego bana :]
  • #6
    trans-serwis
    Level 39  
    Ta ciekawostka może być dla kogoś niebezpieczna.
  • #7
    billboard
    Level 10  
    Dlatego dzieci i dorośli nigdy przenigdy nie dokonujecie wymiany klocków bez komputera.

    Nawiasem pisząc osobiście porównałem cofanie cylinderków komputerem i bez komputera konkluzje:
    1. z komputerem jest szybciej czyściej i drogo dla klienta
    2. bez komputera dluzej taniej

    To jest wolny kraj i każdy ma wybór jak chce robić swój samochód. Pomińmy bezpieczeństwo które ma się nijak do statystyk wypadków w naszym kraju. Zakończmy ten temat akurat.

    Wracając do tematu: jestem po przypadku w221. Auto opadło totalnie. Tymczasowy ratunek ręczne pompowanie powietrza kompresorem zewnętrznym tak aby auto miało możliwość jazdy tymczasowej z podwórka na podnośnik ok. 20-30m. Po podpięciu auta pod komputer (SD 07.2011) stwierdził nie szczelność przewodów airmatic w co bardzo wątpiłem ponieważ sprawdzałem je ok. miesiąc temu (kompresor ewidentnie nie załączał się i miał jedyne 1,9 bar). Wymontowałem kompresor. Okazał się spalony układ elek. nie zastanawiając się zamontowałem drugi oraz wymieniałem bezpiecznik nr46. Następnie skalibrowałem układ airmatic sprawuje się teraz jak należy.
  • #8
    trans-serwis
    Level 39  
    W 211 cofasz cylinderki komputerem????? Napisz jak to robisz ?
  • #9
    SHADOW_TEAM
    Level 1  
    można bez komputera tylko trzeba pamiętać by odłączyć akumulator i to nie jeden he he. Bo przecież każdy zdaje sobie sprawę że tam silniczek steruje hamulcami, i bawienie się tam paluszkami nie odłączywszy aku... mogło by się zakończyć tragicznie Pozdrawiam
  • #10
    hollow
    Level 20  
    W zawieszeniu Airmatic nie ma co zamarznąć bo to jest zawieszenie pneumatyczne czyli na powietrze. Zamarznąć może tylko woda albo słaba wódka. Bez podłączenia do SD nie wiadomo co się mogło stać, ale jak już raz opadł na pysk to może to się powtórzyć.

    Co do hamulcy to system SBC to nie silniczek tylko zwykła pompa ABS z dodatkowym ciśnieniowym zasobnikiem który wytwarza siłę hamowania. Przed wymianą klocków faktycznie wystarczy wyłączyć akku, ale często trzeba się podłączyć pod kompa po wymianie w celu skasowania błędów.
  • #11
    trans-serwis
    Level 39  
    SHADOW_TEAM wrote:
    można bez komputera tylko trzeba pamiętać by odłączyć akumulator i to nie jeden he he. Bo przecież każdy zdaje sobie sprawę że tam silniczek steruje hamulcami, i bawienie się tam paluszkami nie odłączywszy aku... mogło by się zakończyć tragicznie Pozdrawiam
    To co wyczytałeś gdzieś w internecie to dotyczyło chyba grupy VW. W Mercedesie nie ma silniczków elektrycznych do zacisków.
    hollow wrote:
    Przed wymianą klocków faktycznie wystarczy wyłączyć akku,
    Osobiście uważam że publikowanie takich porad może się dla kogoś źle skończyć. Odłączjąc tylko akumulator zasobnik pozostaje pod ciśnieniem.
  • #12
    hollow
    Level 20  
    Problem chyba dotyczy airmatica czy mi się wydaje?

    Zasobnik zawsze jest pod ciśnieniem około 90bar, nawet jak się go kupuje w serwisie to też jest już napełniony. Odpięcie akumulatora sprawnie deaktywuj system SBS bo nie ma zasilania na zaworach, może to tylko spowodować złapanie kilku usterek, które i tak trzeba skasować na kompie. Poza tym gdyby ktoś choć trochę znał się na systemie SBC to by wiedział jak go zdezaktywować bez kompa, ale widzę że nie będę tutaj takich porad dawać bo jeszcze komuś klucz objedzie i sobie obedrze skórę na ręce.
  • #13
    stanleym126
    Level 19  
    Dwie osoby z opisem "serwis mercedesa" i dwie rożne opinie na ten sam temat!
    Z tego co wiem bo siostra kolegi ma W211 i SBC to przy wymianie klocków podłączenie pod kompa powoduje ,że cofają się zaciski i śmiało przystępuje się do wymiany klocków.
    Ps. trans-serwis i hollow- jakoś nie przypominam sobie abym widział wasze nicki na forach mercedesów.Moglibyście tam dużo doradzać.
  • #14
    arturek320
    Level 1  
    Mam ten sam problem. Jak były mrozy to padł jak to kolega wyżej napisał na pysk. Potem nie chciał się podnieść. Pojechałem do mechanika z tym, wykasował błąd w kompie i mówił że już jest ok. Dzisiaj znów to samo się stało, auto stało 2 dni bez wyjazdu. Czy da się to jakoś skasować z kierownicy? czy tylko podłączenie pod kompa. Ogólnie dziwne by takie coś się działo przy -5 stopni.
  • #15
    hollow
    Level 20  
    Jakie były błędy w tym airmaticu? Może być problem albo z przewodem wysokiego ciśnienia albo z zaworkami, trzeba by sprawdzić szczelność układu.

    Oczywiście że jestem na forum mercedes.auto.com.pl . Zajmujemy się też regeneracją SBC (łącznie z wymianą szczotek silnika itp)
  • #17
    hollow
    Level 20  
    Na innych forach też jestem, ale jak widzę odpisy na tematy po 15 czy 30 razy i mam to wszystko czytać to dziennie odpisałbym na dwa posty bo 90% odpowiedzi to jest zwykłe lanie wody i nabijanie postów i każdy jest tam specjalistą od MB. Dlatego wchodzę tam bardzo rzadko.