Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dziwna praca skrzyni biegów (automat) mercedes e200 cdi

MysticAngel 08 Maj 2010 22:40 5967 8
  • #1 08 Maj 2010 22:40
    MysticAngel
    Poziom 9  

    Witam szukałem tematów w archiwum ale nie znalazłem takiego wiec opisuje swój problem
    Mam mercedesa e200 CDI 2148cm3 85KW 2000r. skrzynia tiptronic!!! mam go od 2 tygodni
    problem jest taki:
    jeśli silnik jest zimny skrzynia pracuje normalnie bez żadnych zastrzeżeń
    ale
    jeśli temperatura przekracza 80 stopni C i jadę spokojnie bez wciskania pedała mocno tylko spokojnie to zmienia z 1 do 3 normalnie biegi ale jeśli mam już 3 i jadę dalej (wcześniejsze biegi zmieniają się max przy 2,5 tysiaca obrotów) to dochodzi do nawet 5 tysiacow obrotow i bieg 4 sie nie przelacza... musze zwolnic do 2 biegu dac mocno w Pi&*^&% i normlanie chodzi
    przy zmianie i wcisniecia przycisku sport skrzynai pracuje normalnie tak samo jak jest zimny silnik. nie wiem co jest mam przypuszczenia ze to olej jest zrabany w skrzyni ale nie jestem pewien jest sobota a do poniedzialku warsztaty zamkniete jestem taksowkarzem i prosilbym o szybka odpowiedz!!!!
    wczesniejszy wlasciciel zapewnial ze wymienail wszystkie oleje i filtry i nie mial takiego problemu tzn on wymienil olej niby tak jak mowil i od razu sprzedal auto... na komuterze wyswietla sie informacja ze service A powinien byc wykonany dopiero za 16400 km... To tyle Prosze o Szybka odpowiedz!!!

    1 8
  • #2 08 Maj 2010 23:41
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Pewnie olej wymieniony. Może zobaczył, że był metaliczny kolor oleju i auto sprzedał. Pytanie brzmi czy to wina pompy oleju czy przebieg już wskazuje na kończącą się skrzynię.

    1
  • #3 08 Maj 2010 23:43
    MysticAngel
    Poziom 9  

    co do przebiegu to 400 tysiecy niby jest

    0
  • #4 09 Maj 2010 01:52
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    I na tę skrzynię wystarczy.

    0
  • #5 09 Maj 2010 10:53
    MysticAngel
    Poziom 9  

    no co ty bez przesady kres jej wytrzymałosci??? mialem juz wczesniej 124 i miala duzo wiecej km i spokojnie jezdzila dalej....
    slyszalem ze moze to jakies sterowniki od skrzyni,uszkodzony konwerter lub któryś z elektrozaworów lub przewodów ciśnieniowych w skrzyni??

    0
  • #6 09 Maj 2010 22:03
    automix
    Poziom 19  

    Podłącz komputer i zobacz co on powie. Przypuszczenie :
    przytkany filtr oleju ASB
    Zły olej ASB ( być może nie taki jak powinien być )
    Uszkodzony sterownik ( taka czarna płyta ) w skrzyni.
    To chyba tak na wstępie.

    -1
  • #7 27 Gru 2010 22:25
    tm01
    Poziom 9  

    najczęściej powstaje przeciek oleju do sterownika skrzyni poprzez gniazdo pin skrzyni olej jest wtlaczny koszulkami przewodów do sterownika.wyjmij sterownik i zobacz czy nie ma oleju w nim.w twoim mercu nie ma opcji SPORT jest S -standard i W-winter(zima).po 180000km pada czujnik obrotów 3 biegu w skrzyni i trzeba wymienić płytę sterującą skrzyni ale musisz podpiąć ją pod kompa i sprawdzić .minęła era młotka i obcęg:)

    0
  • #8 31 Gru 2010 00:49
    GRZEŚ 1979Z
    Poziom 9  

    witam,nie wiem czy dobrze pamiętam ale w tej skrzyni chyba były takie śruby do podkręcania ciśnienia oleju,można by tego spróbować,jeśli nie to faktycznie,może zaworki się przycinają,można przemyć estrakcyjną,ale pewnie sam sobie z tym nie poradzisz.a jak wygląda olej,ma takie drobinki metalu? jesli tak to kosze i tarczki do wymiany,ta skrzynia jest łatwa w naprawie więc nie powinno byc problemu.

    0
  • #9 03 Lut 2011 00:36
    Waldo608
    Poziom 2  

    Hola , hola ,skrzynie mercedesa sa najlepszymi na świecie ,milion to mały pikuś. Koleś przed Tobą pewnie zapomniał że olej należy wymieniać co max 60 tys w ,zależności od obciążeń, mniej . ptrzepłukaj skrzynięOraz ponownie zalej, zimna stan 10.5-20.8 , ciepła 54.4-64.5. Na zachód od naszej granicy myślą że to jest wieczne, a to nieprawda.Na bagnecie wsuniętym do końca/opór/ w mm.

    0