Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dziwna praca skrzyni biegów (automat) mercedes e200 cdi

MysticAngel 08 May 2010 22:40 7839 8
  • #1
    MysticAngel
    Level 10  
    Witam szukałem tematów w archiwum ale nie znalazłem takiego wiec opisuje swój problem
    Mam mercedesa e200 CDI 2148cm3 85KW 2000r. skrzynia tiptronic!!! mam go od 2 tygodni
    problem jest taki:
    jeśli silnik jest zimny skrzynia pracuje normalnie bez żadnych zastrzeżeń
    ale
    jeśli temperatura przekracza 80 stopni C i jadę spokojnie bez wciskania pedała mocno tylko spokojnie to zmienia z 1 do 3 normalnie biegi ale jeśli mam już 3 i jadę dalej (wcześniejsze biegi zmieniają się max przy 2,5 tysiaca obrotów) to dochodzi do nawet 5 tysiacow obrotow i bieg 4 sie nie przelacza... musze zwolnic do 2 biegu dac mocno w Pi&*^&% i normlanie chodzi
    przy zmianie i wcisniecia przycisku sport skrzynai pracuje normalnie tak samo jak jest zimny silnik. nie wiem co jest mam przypuszczenia ze to olej jest zrabany w skrzyni ale nie jestem pewien jest sobota a do poniedzialku warsztaty zamkniete jestem taksowkarzem i prosilbym o szybka odpowiedz!!!!
    wczesniejszy wlasciciel zapewnial ze wymienail wszystkie oleje i filtry i nie mial takiego problemu tzn on wymienil olej niby tak jak mowil i od razu sprzedal auto... na komuterze wyswietla sie informacja ze service A powinien byc wykonany dopiero za 16400 km... To tyle Prosze o Szybka odpowiedz!!!
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pewnie olej wymieniony. Może zobaczył, że był metaliczny kolor oleju i auto sprzedał. Pytanie brzmi czy to wina pompy oleju czy przebieg już wskazuje na kończącą się skrzynię.
  • #3
    MysticAngel
    Level 10  
    co do przebiegu to 400 tysiecy niby jest
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    I na tę skrzynię wystarczy.
  • #5
    MysticAngel
    Level 10  
    no co ty bez przesady kres jej wytrzymałosci??? mialem juz wczesniej 124 i miala duzo wiecej km i spokojnie jezdzila dalej....
    slyszalem ze moze to jakies sterowniki od skrzyni,uszkodzony konwerter lub któryś z elektrozaworów lub przewodów ciśnieniowych w skrzyni??
  • #6
    automix
    Level 19  
    Podłącz komputer i zobacz co on powie. Przypuszczenie :
    przytkany filtr oleju ASB
    Zły olej ASB ( być może nie taki jak powinien być )
    Uszkodzony sterownik ( taka czarna płyta ) w skrzyni.
    To chyba tak na wstępie.
  • #7
    tm01
    Level 10  
    najczęściej powstaje przeciek oleju do sterownika skrzyni poprzez gniazdo pin skrzyni olej jest wtlaczny koszulkami przewodów do sterownika.wyjmij sterownik i zobacz czy nie ma oleju w nim.w twoim mercu nie ma opcji SPORT jest S -standard i W-winter(zima).po 180000km pada czujnik obrotów 3 biegu w skrzyni i trzeba wymienić płytę sterującą skrzyni ale musisz podpiąć ją pod kompa i sprawdzić .minęła era młotka i obcęg:)
  • #8
    GRZEŚ 1979Z
    Level 10  
    witam,nie wiem czy dobrze pamiętam ale w tej skrzyni chyba były takie śruby do podkręcania ciśnienia oleju,można by tego spróbować,jeśli nie to faktycznie,może zaworki się przycinają,można przemyć estrakcyjną,ale pewnie sam sobie z tym nie poradzisz.a jak wygląda olej,ma takie drobinki metalu? jesli tak to kosze i tarczki do wymiany,ta skrzynia jest łatwa w naprawie więc nie powinno byc problemu.
  • #9
    Waldo608
    Level 2  
    Hola , hola ,skrzynie mercedesa sa najlepszymi na świecie ,milion to mały pikuś. Koleś przed Tobą pewnie zapomniał że olej należy wymieniać co max 60 tys w ,zależności od obciążeń, mniej . ptrzepłukaj skrzynięOraz ponownie zalej, zimna stan 10.5-20.8 , ciepła 54.4-64.5. Na zachód od naszej granicy myślą że to jest wieczne, a to nieprawda.Na bagnecie wsuniętym do końca/opór/ w mm.