Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 206 2.0 S16 99r - czujnik położenia wału korbowego

10 Maj 2010 21:47 5704 18
  • Poziom 22  
    Na kompie wyrzuciło trzy błędy
    Czujnik A położenia wału korbowego - wysoki sygnał wejściowy
    Czujnik spalania stukowego 1 (Bank 1 lub poj.czujnik) - niski sygnał wejściowy
    Obwód sterujący lampki uszkodzeń MIL - usterka

    Gdzie znajduję się ten czujnik wału?
    Po prawej stronie silnika z tyłu zaraz pod pokrywą czy w okolicy skrzyni biegów?

    Czy usterka "wysoki sygnał wejściowy" oznacza jego uszkodzenie?
  • Poziom 35  
    oscyloskop w łape i zmierz go
    wykasuj błedy, pojezdzij troche i zobacz co powróci?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    Sprawdziłem obydwa miernikiem, ten co siedzi w skrzyni dwupinowy z przodu nie wykazuje żadnej wartości na omomierzu, jak odłączę wtyczkę auto odpala tak samo. Z tym na górze silnika identycznie - 3 piny i miernik nic...

    Błąd próbowali kasować ale się nie dało nie wiedzieć czemu.
    Jakieś pomysły?
    Dodam tylko że zapłon nie następuje natychmiast lecz rozrusznik musi kręcić ok 2 sek za każdym razem.

    Oscyloskopu nie posiadam, i nie znam żadnego speca któremu będzie chciało się bawić w to nie zabierając mi auta na kilka dni.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    Czyli ubity?
    Wg katalogu intercars wartość cewki wynosi 400ohm - jednak czujnik wygląda inaczej hm
  • Poziom 10  
    Witam koledzy mam identyczne objawy jak w poście, z tym że komputer pokazuje więcej błędów, czy kolega "ZonX" rozwiązał problem? czy może się podzielić informacjami co było?? U mnie komputer pokazuje następujące błędy:
    P0406 -Czujnik ukladu recyrkulacji spalin
    P1513 - Nieznany kod usterki
    P0352 - Cewka zaplonowa B - Usterka w obwodzie pierwotnym lub wtórnym
    P0351 - Cewka zaplonowa A - Usterka w obwodzie pierwotnym lub wtórnym
    P0327 - Nieprawidlowy sygnal z czujnika spalania stukowego 1 - zwarcie do masy (Bank 1 lub pojedynczy czujnik)
    P0338 - Nieprawidlowy sygnal z czujnika obrotów walu korbowego A - Zwarcie do plusa
    P1517 - Zabezpieczenie antykradzieżowe,
    żadnego nie można usunąć.
  • Poziom 35  
    Czym diagnozujesz? Bo na pewno nie DiagBoxem lub PP2000.

    ELM327 może przekłamywać znaczenia kodów błędów.
  • Poziom 17  
    A auto w ogóle odpala? Jakoś dużo błędów. Po sprawdzeniu wiązki i czujników obstawiam na sterownik silnika.
  • Poziom 10  
    Odpala. Rozrusznik kręci około 2sekundy auto jeździ ale do okoł 3 tys obrotów, jak chcę go przytrzymać na stałych obrotach to szarpie.
  • Poziom 17  
    Przy aktywnej usterce czujnika wału korbowego auto nie powinno odpalić... Odłącz akumulator na kilka minut. Podłącz i wykonaj diagnostykę jeszcze raz bez odpalania auta, spisz błędy. Potem odpal i zobacz jakie błędy się pojawiły.
  • Poziom 10  
    Błędy są dokładnie takie same. A z nowości auto zaczęło gasnąć w chwili jak spada z obrotów do 800, chwile się na nich utrzymuje i potem gaśnie. Jak odpalę i pracuje na wolnych obrotach to nie gaśnie.
  • Poziom 36  
    Do weryfikacji wiązka i sterownik, potem będziemy gdybać.
  • Poziom 10  
    Witam po wymianie czujnika położenia wału i kontroli wiązki wszystkie błędy poza jednym się skasowały. Został błąd P1513. Obiawy nierównomierna praca silnika, nie wchodzi na obroty brak mocy.
  • Poziom 10  
    Pozbyłem się wszystkich błędów komputer nie pokazuje nic a nic, wymieniłem świece i cewkę zapłonową, pomimo tego występuje falowanie obrotów na zimnym, jak i na ciepłym silniku, autko nie ma mocy, nie wchodzi na obroty powyżej 3000 przy schodzeniu z obrotów gaśnie, komputer pokazuje bogatą mieszankę do ok 2000 obrotów, a dalej ubogą. Sprawdziłem wszystko poza sterownikiem silnika. Może ktoś ma jakieś pomysły co może być przyczyną takiego zachowania silnika?
  • Poziom 18  
    a sprawdziłeś rozrząd??
  • Poziom 10  
    Nie ale nie sądzę żeby to był rozrząd, ale ktoś wie gdzie są punkty blokowania rozrządu? Tak jak w2.0HDI za rozrusznikiem i na kołach? Dostałem teraz informację żeby sprawdzić EGR i od tego zacznę jutro. Ktoś podpowie gdzie się znajduje, żebym nie szukał za długo.
  • Poziom 10  
    HEHEHE sprawa chyba rozwiązana zdjąłem końcowe tłumiki zaglądam do katalizatora a on w połowie zabity, dodatkowo coś w środku lata i dzwoni. Mam nadzieję że już będzie po temacie, ale miałem problem z odkręceniem skubańca więc uciąłem jedną śrubę, a z drugą mam problem bo brak dojścia coś pokombinuje i zobaczymy.

    Dodano po 17 [minuty]:

    A dodam jeszcze iż podejrzenia zaworu EGR były słuszne po zdjęciu zaworu wyczyściłem go i dmuchnąłem w miejsce, gdzie wchodzą spaliny i miał przedmuch, a powinien być domknięty tak jak na wolnych obrotach. Więc dociąłem tymczasową zaślepkę z puszki po PEPSI i o dziwoo silnik nie kręcił tych 2 sekund, zanim odpalił, tylko bach i odpalony. Będę musiał więc zakupić EGR i katalizator.