Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Akumulator romet 50 t 1 ładowanie

Cacuss 12 Maj 2010 00:31 2149 2
  • #1 12 Maj 2010 00:31
    Cacuss
    Poziom 2  

    Witam. Wiem, że było już od groma takich tematów na elektrodzie, które zresztą sam miałem przyjemność przeglądać, ale nie znalazłem tam konkretnych odpowiedzi na moje pytania. Gdzieś znalazłem taki schemat

    Akumulator romet 50 t 1 ładowanie

    Jestem w elektronice zupełnie zielony dlatego moje pytania mogą być idiotyczne, no ale kto pyta nie błądzi...

    Zamiast diody zastosowałbym mostek graetza i wstawił akumulator 6V 10Ah. Pytania moje są takie:
    1. Opornik tam zastosowany będzie przepuszczał do 3,9A. Prąd ładowania akumulatora max to 1/10 pojemności czyli 1A. Nie zaszkodzi to przypadkiem akumulatorowi?
    2. Napięcie 6V jest napięciem średnim? Czyli tak na prawdę przyjmuje nawet wartość 9V, czy takie napięcie nie zaszkodzi akumulatorowi, światłom? Jeśli tak to prosiłbym o jakiś schemat do wyregulowania napięcia.
    3. Na wolnych obrotach napięcie spada oraz natężenie spada (o ile się nie mylę do 1,2A) czy taki stan nie zaszkodzi akumulatorowi?

    Jeśli gdzieś są dokładne informacje do proszę mnie odesłać, bo dużo czytałem ale się nie doczytałem. Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi, bo jak już mówiłem jestem w tym zielony :)

    Pozdrawiam

    0 2
  • #2 28 Paź 2010 20:29
    damian1836
    Poziom 2  

    niższe napięcie napewno nie zaszkodzi pytanie czy to 9v nie poniszczy aku
    jak zrobiłeś mu ładowanie ?

    0
  • #3 28 Paź 2010 21:17
    JCK
    Poziom 25  

    3,9A ? To co policzyłeś to prąd zwarciowy. Przyjąłeś,że akumulator to zwarcie. No i zapomniałeś o spadku na diodzie ok 0,7V.
    Sprawny akumulator nawet w stanie głebokiego rozładowania to napiecie ok. 5V.
    Czyli (9V-5V-0,7):2,3=1,43A MAX! Tylko gdy aku będzie silnie wyładowany.
    A gdy aku bedzie naładowany i silnik bedzie na obrotach jałowych, jestem pewien, że prąd ładowania bedzie ZERO !

    Ale moje pytanie zmierza w inną stronę!
    W jakim celu chcesz dołożyć diodę, opornik i aku?
    Jak wiem polskie przepisy nakładają obowiązek jazdy na swiatłach non-stop.
    Tym samym już i tak niewiele energii z iskrownika stracisz na grzanie opornika, diody i pompowanie aku( dajesz 100%--odbierasz ok 80%).
    Zakładam się, że w tym buforowym układzie aku bedzie wiecznie niedoładowany.
    A twoje światła słabe pomimo wydania kasy na aku i układ ładowania.
    Zaczerpnij sobie z netu kilka układów elektrycznych współczesnych skuterów.
    Tam światła są zasilane bezpośrednio z magneto-prądnic.
    Akumulator obsługuje inne obwody jak; kierunki, stop, czujnki np. paliwa, rozruch silnika.


    JESTEM ŚLEPY, GOŚĆ PYTAŁ O TO W MAJU, CHYBA JUŻ MU PRZESZŁO.
    DO MODERATORA, WYKASUJ TĄ O 100LAT SWIETLNYCH SPÓŹNIONĄ PORADĘ!

    0