Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford mondeo 93

smakosz 27 Aug 2004 20:50 8342 18
  • #1
    smakosz
    Level 11  
    Czesc mam forda mondeo 93 1.6.Rano jak go odpalam to dziwnie sie zachowuje stuka cos w silniku jak by nie palil na wszystkie swieca rzuca nim i obroty szaleja,nieraz nawet zgasnie ale wystarczy ze sie troche nagrzeje to wszystko wraca do normy chodzi jak pszczółka,dziwi mnie tylko jedno jak go zgasze i zaraz ponownie odpale tez wszystko jest oki,czy to cos powaznego,pytam poniewaz chce zalozyc gaz i nie wiem czy to sie jeszcze nie pogorszy.
  • #2
    Marek1
    Level 15  
    To jest silnik 1.6 16V ZETEC ?
  • #3
    smakosz
    Level 11  
    16V ale nie zetec
  • #4
    lukas22 mastah
    Level 23  
    dobry warsztat montujacy gaz wysle cie najpierw do mechanika samochodowego bo jezeli sa problemy na benzynie to na gazie tym bardziej gaz jest bardzo czuly
  • #5
    smakosz
    Level 11  
    Założyłem gaz i teraz jak go rano odpale to na benzynie szaleje tak jak pisalem a jak przelacze na gaz to wszystko jest wpozadku.Ale znowu mam inny problem poniewaz jak zaczynam hamowac i nacisne sprzeglo poprostu gasnie mi na gazie na benzynie nic takiego nie robi,jak puszcze na wolne obroty to najpierw spadnie ponizej 500 obrotow pozniej sie podniesie do normalnego stanu a zaraz potem zgasnie.Czy to jest zle wyregulowanie czy cos jest nie tak gazownik mowi ze wszystko powinno byc oki ze to spadanie obrotow to normalne
  • #6
    rkkiler
    Level 14  
    no to masz problem.z podobnymi objawani bujam sie juz od 1/2 roku :-(
    chetnie poobserwuje.w ktory miejscu masz zalozony reduktor?ja mam na belce z przodu.
  • #7
    indoman
    Level 14  
    smakosz wrote:
    Założyłem gaz i teraz jak go rano odpale to na benzynie szaleje tak jak pisalem a jak przelacze na gaz to wszystko jest wpozadku.Ale znowu mam inny problem poniewaz jak zaczynam hamowac i nacisne sprzeglo poprostu gasnie mi na gazie na benzynie nic takiego nie robi,jak puszcze na wolne obroty to najpierw spadnie ponizej 500 obrotow pozniej się podniesie do normalnego stanu a zaraz potem zgasnie.Czy to jest zle wyregulowanie czy cos jest nie tak gazownik mowi ze wszystko powinno byc oki ze to spadanie obrotow to normalne


    ja takze posiadam mondeo 1.6 na gazie reduktor na przedniej belce, i te same objawy z gasnieciem samochodu przy nacisnieciu sprzegla podczas jazdy lub po wrzuceniu na luz,wydaje mi sie ze problem tkwi w wlocie powietrza do filtra powietrze tam wpadajace rozdmuchuje gaz u mnie sie to objawia przy wiekszych predkosciach. Podobno problem ten mozna rozwiazac zmieniajac kierunek wlotu powietrza w przeciwna strone.
  • #8
    rezmac
    Level 11  
    Porada : sprawdzcie działanie klapki chroniącej czujnik przepływu powietrza (dwa aluminiowe pierścienie) u mnie bujanie obrotami i gaśnięcie powodowała właśnie ona. Musi chodzić luźno i otwierać się do końca. Wprawdzie mam silnik 1.8 ale 70% mondeo na gazie winę za gaśnięcie, bujanie obrotami ponosi to proste urządzenie.
  • #9
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Pierwsze opowiadanie wskazywało na uszkodzone popychacze hydrauliczne/stuki po rozruchu silnika/.
  • #10
    smakosz
    Level 11  
    Czesc po zalozeniu gazu jak pisalem obroty szalaly i szaleja nadal ale jakos sobie z tym radzilem,do dzisiejszego dnia poniewaz teraz jak auto chodzi na wolnych obrotach wszystko jest w miare ale wystarczy ze wlacze 1 bieg i zaczynaja sie klopoty po puszczeniu sprzegla zaczyna cos szczelac nie mam pojecia co tak dzieje sie na gazie.A jak przełącze na benzyne to zaraz jak odpale obroty szaleja raz w gore raz w dól a podczas jazdy auto jak przekraczam 3000 obrotow to zaczyna przerywac,i tez zdazy sie maly strzal nie tak jak na gazie ale tez sie zdazy.Myśle ze to sada jest winna poniewaz kumpel mial podobnie ale nie wiem czy napewno,czy jest jakis prosty sposob zeby tą sonde sprawdzic w domowych warunkach bez podpiecia do komputera.Rezmac moglbys mi napisac gdzie znajde dwa aluminiowe pierścienie o ktorych piszesz nie jestem najlepszy z mechaniki i nie wiem gdzie szukac.
  • #11
    lukas22 mastah
    Level 23  
    da sie ja sprawdzic zwyklym miernikiem po 1 zlokalizuj ja i czarny kabel z niej wychodzacy to przewód sygnalowy miernik w dlon zapal auto niech sie sada rozgrzeje i srawdz a powinna skakac jej wartosc(na benzynie)
    ale raczej sade bym wykluczyl postawilbym raczej na uklad zaplonowy i np wyprzedzony kat zaplonu bo jeli wystepuja strzaly na benzynie to czesto przez przewody swiece itd.a tym bardziej ze masz tez strzaly na gazie.2 sposobem moze byc zciagniecie +klemy na kilka minut co powinno spowodowac reset kompa z benzyny jest tez prsawdopodobne ze ciagnie z kads i to ostro falszywe powietrze posprawdzaj przewoduy podcisnienia
  • #12
    Mondzio
    Level 12  
    Witam

    Jesli strzela Ci rowniez na benzynie i nie wkreca sie powyzej 3000 obr/min tzn ze pracuje w trybie serwisowym. Cos Ci nawywijali ci gazmajstrzy i warto by bylo teraz podjechac na diagnostyke silnika - taka porzadna z odczytem bledow komputera. Przy okazji powiedza Ci co padlo - jakis czujnik czy cokolwiek innego.

    Druga sprawa - Mondeo '93 to na 100% Zetek - nie kladli tam innych slinikow, no chyba ze robiles jakas przekladke....

    Powodzenia

    pzdr
  • #13
    rezmac
    Level 11  
    Powinny znajdować sie pomiędzy karbowaną rurą a obudową filtra powietrza przed czujnikiem przepływu powietrza ( tam gdzie przed filtrem wchodzi wiązka elektryczna), nie zawadzi tego sprawdzić . Ale po twoim drugim opisie chyba to będzie sonda
  • #14
    smakosz
    Level 11  
    Czesc moze przynudzam juz z tym moim autkiem ale dzisiaj chcialem podpiac pod komputer u jednego elektryka to powiedzial ze mam za stare auto.Teraz juz calkiem zglupialem poniewaz teraz znowu sie zmienilo a to dlatego ze jak go odpale to nagle wskakuje na 2000 obrotow a za chwilke nagle obroty spadaja i auto gasnie.Jak troche sie rozgrzeje jest troszeczke lepiej tzn obroty spadaja ponizej 1000 i tak silnik pracuje co prawda trwa to troche dluzej niz normalnie nie wiem dlaczego ale tak jest, i mam uczucie jak by silnik pracowal na 3 swiecach bo troche nim czesie i strasznie dymi ,teraz jak przelacze na gaz nie strzela juz ale szwamkuja obroty jak na benzynie co prawda nie chce za dlugo jezdzic poniewaz nie chce pogorszyc jeszcze sprawy.Mam jeszcze jedno pytanko czy podczas pracy silnika mozna sciagac fajki ze swiec po to np zeby sprawdzic czy pali na wszystkie swiece,pytam poniewaz slyszalem ze tak nie mozna a nie chce czegos popsuc.Dzieki za odpowiedzi.
  • #15
    Mondzio
    Level 12  
    witanko

    sluchaj - te samochody na pewno maja mozliwosc podpiecia do kompa wiec nie sluchaj patalacha , pewnie ma jakis problem z oprogramowaniem lub po prostu go w ogole nie ma i zbywa Cie brakiem mozliwosci ! hehe Swpja droga czego to ludzie nie wymysla zeby tylko miec cos z glowy. Jesli popapralo sie jeszzcze bardziej na benie i kopci to jak najbardziej moze to byc tryb serwisowy.

    Odnosnie swiec- nie sprawdzaj ich w ten sposob bo padna Ci cewki a to juz jest spory wydatek. Jesli nie masz katalizatora to sprobuj wykrecic wszystkie swiece, podpiac do fajek i polaczyc je do masy - na pokrywe slnika na przyklad - musza byc koniecznie pewnie polaczone do masy wlasnie po to zebys cewek nie uszkodzil. Wtedy stajesz przy silniku, druga osoba kreci rozrusznikiem i powinny przeskakiwac iskry na swiecach parami. Jednoczesnie powinny iskrzyc dwie swiece i nastepnie dwie kolejne. ( chyba 1z3 i 2z4)
    Jesli masz katalizator to nalezy odlaczyc przekaznik pompy paliwa i zrobic to samo co powyzej.
    Jesli juz bedziesz mechanikowal to sprawdz rowniez kata bo moze jest zapchany, wskazuje na to mocne kopcenie - moze byc zawalony paliwem i olejem i nie puszcza spalin, a po lekkim rozgrzaniu mocno kopci.
    Mogla pasc rowniez sonda lambda - nie wiem czy ja juz sprawdziles.
    No i oczywiscie silnik krokowy - slabostka fordow.
    Pukanie na zimnym silniku moga powodowac wytarte regulatory zaworow, tym bardziej ze jak sie nagrzeje to jest lepiej, moze to byc rowniez zla lepkosc oleju - zmieniales go ostatnio na inny niz byl??

    na razie nie przychodzi mi nic wiecej do glowy.

    Nadal twierdze ze przy takich "kompleksowych" usterkach najlepszy jest komputer i solidna diagnostyka.

    Nie zalamuj sie tak dluga lista - pisalem wszystko co sie moglo popsuc ale rownie dobrze moze to byc tylko jedna z tych rzeczy, wiec glowa do gory i na porzadna diagnostyke :)

    POWODZENIA
  • #16
    smakosz
    Level 11  
    Czesc byłem dzisiaj u kolegow gazownikow i co sie okazalo na moje szczescie to spadl tylko wezyk z przepustnicy od podcisnienia i troche zmniejszyli mi przerwe na swiecach i auto calkiem inaczej zaczelo pracowac .Chciałbym podziekowac za podjecie mojego tematu moze wasze uwagi mi sie kiedys przydaja dzieki za wszystko
  • #17
    lukas22 mastah
    Level 23  
    widzissz gdybys poczytal uwaznie posty w tym temacie to juz dawno sam bys te usterke wyeliminowal spojrz na moj poprzedna odpowiedz...
  • #18
    smakosz
    Level 11  
    Czesc masz racje "lukas22 mastah" bede uwazniej czytal posty ale i tak bardzo dziekuje za zainteresowanie moim problemem mam nadzieje ze wiecej takich nie bede mial?
  • #19
    smakosz
    Level 11  
    Czesc masz racje "lukas22 mastah" bede uwazniej czytal posty ale i tak bardzo dziekuje za zainteresowanie moim problemem mam nadzieje ze wiecej takich nie bede mial?