Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

uszkodzony szyberdach

wichulec 30 Sie 2004 01:16 22638 21
  • #1 30 Sie 2004 01:16
    wichulec
    Poziom 10  

    Witam.
    Problemem moim jest uszkodzony szyberdach w VW Golf 3, mieszkam niedaleko bydgoszczy i nie moge znaleść serwisu który zajmuje sie naprawa takiego typu usterki, elektronika jest sprawna tylko jedna strona szyby nie uchyla sie podczas otwierania. Byłbym wdzięczny za informacje o serwisach w Bydgoszczy lub Toruniu

  • #2 30 Sie 2004 13:30
    Faraon
    Poziom 10  

    Witam!!!
    Ostatnio też miałem problem z szyberdachem w Golfie3. Usterka polegała na tym,że nie chciał się zamykać z jednej strony(trzeba było używać śrubokręta do zamknięcia go) Zwiedziłem całą giełde samochodową z częściami, różnego rodzaju szroty!!! Zapomnij że znajdziesz jakieś części do szyberdachu!!! (chyba że będzie to cud) Więc nie pozostało mi nic innego jak to naprawić samemu. Najgorzej było z wyciąnięciem całego szyberdachu :( Usterka ''siedziała'' w małej prowadnicy która łączyła się z tzw:''linką'' I ta włąśnie prowadnica pękła.Najpierw chciałem tą część sklejić (polecanym super klejem dwuskładnikowym który niby wszystko kleji) wywaliłem na niego 30zł-jednak na marne :( Potem myślałem na delikatnym zespawaniu, jednak okazało się że jest to za mała częśc na spawanie, i moge tylko to bardziej spieprzyć. Więc wykorzystałem 2 małe blaszki i skręciłem to malutkimi śrubkami. potem trochę pobawiłem się z kątówkąi działa do dziś....
    Na twoim miejscu nie łudził bym się ,że dostane jakieś używane części za w miare przystępną cene....
    Spróbuj sam pokombinować z naprawą. Podejrzewam że u ciebie jest ta sama usterka....
    powodzenia :) :) :)

  • #3 30 Sie 2004 13:34
    Faraon
    Poziom 10  

    chyba, że masz sporo kasy na serwisy.... Wtedy to inna bajka :)

  • #4 30 Sie 2004 16:37
    jacq
    Poziom 22  

    No cóż, standartowa usterka golfa 3. Podobno pasuje prowadnica (albo i cały machanizm bez szyby, nie pamietam dokładnie, niech się ktoś wypowie) od passata bodajrze b3 i jest niezawodna, podkreślam PODOBNO, sam tego nie przerabiałem jeszcze.

  • #5 30 Sie 2004 21:47
    wichulec
    Poziom 10  

    Faraon Wielkie Wilekie Wielkie dzięki za podpowiedz bo właśnie dzisiaj rozebrałem ten ch.... szyberdach i to samo jest moim problemem, więc bankowo jutro zrobie tą część tak jak ty zrobiłeś i będzie ok. Jeszcze raz dzieki. Wisze ci piwo. :)

  • #6 30 Sie 2004 23:19
    Faraon
    Poziom 10  

    No problem!!!
    Tylko po zamontowaniu tych blaszek (jedna z góry i jedna z dołu) musisz je dobrze wyszlifować kątówką tak żeby za bardzo nie wystawały bo cała prowadnica będzie ciężko się przesuwać w tych metalowych szynach!!! Ja zrobiłem tak: Najpierw dopasowałem blaszki i otwory, później dałem śrubki M3(najlepiej M2 ale nie dostałem) Po przyłożeniu i dokładnym spasowaniu(nie może być luzu) wszystko dokręciłem a następnie śruby uciołem kątówką przy samych końcach. Potem rozbiłem te śrubki tak ,aby utworzyć coś w rodzaju nitu. Na końcu jeszcze raz zeszlifowałem tak aby nie trzonek śrubki nie wystawał za bardzo. Najlepiej jakbyś miał kątówke bo ręcznie to się zajedziesz :) :) :)
    Jeszcze jedno: Jak w blaszce zrobisz sobie gwint to jeszcze lepiej , bo nie musisz dawać nakrętek i wszystko nie będzie takie grube!!! Ja tak zrobiłem!!
    Napisz o postępach
    pozdrawiam i powodzenia

  • #7 31 Sie 2004 07:14
    zenek1
    Poziom 18  

    W moim Passacie miałem to samo. Pęknięty element aluminiowy w prowadnicy (jak u kolegi wcześniej). Skleiłem distalem i po miesiącu, dwuch padło. Kupić można tylko cały mechanizm za... nie pamiętam ale kosmos:(

  • #8 31 Sie 2004 11:55
    Faraon
    Poziom 10  

    Te wszystkie kleje są poprostu gó... warte. Tam gdzie przychodzi siła nacisku (obciążenia), jak w przypadku tej części z szyberdachu kleje poprostu nic nie dają. Ja kupiłem polecany przez sprzedawce na giełdzie klej dwuskładnikowy z utleniaczem. Gdy przykleiłem właśnie tą częsć z szyberdachu wytrzymała dosłownie 2 otwarcia i klej puścił. Podejrzewam, że ta cześć to poprostu jakiś stop!!!

    pozdrawiam

  • #9 02 Wrz 2004 18:16
    wichulec
    Poziom 10  

    witam ponownie.
    Zrobiłem ta blaszke w nieco inny sposób niż mi polecałeś, otóż nie połączyłem tej cześci dwoma blaszkami a przyczepiłem jedną za pomocą nitów z tym ze na końcu jest ona wygięta w kształt litery L i to zagiecie ciagnie tą część za sobą. oczywiscie tez musiałem sie pobawić kątówką żeby zrobić troche miejsca dla tej blaszki.
    Teraz niestety wyszedł kolejny problem. Otóż nie moge ustawić tego szyberdachu. W momencie gdy ten grzybek wskakuje pod ten zatrzask szyba powinna być zamnnięta a ona mi się zaczyna chować pod dach i jak już go wciagnie pod ten dach to nie wyciaga tej szyby spowrotem tylko zaczyna ją rozpierać tak jakby miala się uchylić do góry bo ten grzybek wyskakuje spod tego zatrzasku. Pomóżcie mi!!!!!!!!!!!!!! Jestem w kropce. Chyba zkleje silikonem i będzie po sprawie :D .
    Tragedia. Szukam i też ne moge znaleśc zadnych uszkodzonych szyberdachów chociażby po to by mieć częsci albo jakiegoś urzywanego zeby wymienić całkowicie.

  • #10 02 Wrz 2004 19:00
    ankuch
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ta usterka jest typowa dla tych szyberdachów i jeśli kupisz uszkodzony to na 95% będzie właśnie to uszkodzone.
    Ten element wraz z cięgnem u nas w serwisie kosztuje 158 zł.
    To jest duraluminium, czyli materiał niespawalny w przeciwieństwie do aluminium.
    Żadne kleje nie zdają tu egzaminu, poniewż jest zbyt mała powierzchnia w stosunku do obciążenia.
    Ja pokusiłem się i dorobiłem ten element wraz z okuciem ze stali. Podstawowe narzędzia to: migomat, szlifierka kątowa i pilnik.
    Dwie dniówki :wink: roboty i wyszło jak oryginał, działa już 3 lata bez najmniejszych problemów.
    Jeśli będzie dokładnie zrobione, nie ma żadnych problemów z ustawieniem.

  • #11 02 Wrz 2004 20:05
    wichulec
    Poziom 10  

    a ten serwis gdzie jest??
    Jeszcze na dodatek czy jak uszczelka nie styka sie dokłądnie z dachem to jak będzie przeciekać ten szybedach to czy wszystko spłynie do tych węzyków czy jest szansa ze przedostanie się coś na podsufitówke?? Mam nadziej że nie. Apropo ustawienia już zrobiłem i wszytsko jest ok. Dzięki wszytskim za pomoc. A z tego pomysłu ze stworzeniem nowej tej częsci samemu to chyba skorzystam. Jeszcze raz wielkie dzięki. :)

  • #12 03 Wrz 2004 10:05
    kampacz
    Poziom 12  

    Witam
    Ja niestety też mam problem z szybredachem :(:( - polega on na tym że uchylać do góry się uchyla ale schować w dach się nie chce - po prostu rączka od otwierania przekręci się o pół obrotu i dalej ani nie drgnie - myślicie że to może być ta sama przyczyna co wyżej opisana?? - dodam że samochód to Seat Ibiza 94r. Proszę o jakieś porady jak to naprawić.

  • #13 03 Wrz 2004 19:07
    Faraon
    Poziom 10  

    Do wichulca!!!
    Spróbuj jeszcze podszlifować cały ruchomy element. U mnie ten grzybek też nie chciał sie chować pod zatrzask. Podszlifowałem element ruchomy w prowadnicy i zaczął opadać. Nie moge Ci dokładnie wytłumaczyć bo może u Ciebie jest inny problem. Przyjrzyj się dokładnie co go blokuje??
    powodzenia :)

  • #14 03 Wrz 2004 22:00
    wichulec
    Poziom 10  

    Do Faraon
    Ten grzybek wskakuje,i pcha ta szybe pod dach ale jak ma ja wyciagnąc spowrotem to wyskakuje ten włąsnie grzybek i szyba zostaje w miejscu i zaczyna ją rozpychać bo ją podnosi do góry. :)
    Postepy już sa i to duże jeszcze tylko to i wszystko będzie oki.
    Pozdrowienia.

  • #15 04 Wrz 2004 10:40
    Faraon
    Poziom 10  

    Musiałbym to zobaczyć...... Nie umiem Ci tak powiedzieć co tam może jeszcze być nie tak !!!

    powodzenia :)

  • #16 16 Lip 2005 21:43
    chabowski
    Poziom 11  

    W szyberdachach w volkswagenach seri golf 3 vento passat b3 b4 uszkodzeniu ulega lewa strona mechanizmu co doprowadza do uszkodeni linki napędzającą tą strone mechanizmu .jednej linki nie zamówimy choć kazda z nich posiada swój zawsze przychodzą do serwisu w komplecie ich kodzt to 410 zł bez rabatu .używany szyber dach kosztuje około 400 zł lecz z doświadczenia wiem że najlepszym rozwiązaniem jest kupno linek i ich montaż bo jesteśmy ich pewni a w kolejnym nie wiemy jak długo wytrzymaja zajmuję się naprawą szyberdachów w okolicach płocka pozdrawiam

  • #17 19 Lis 2005 14:14
    omegatd
    Poziom 10  

    Witam! Miałem w passacie ten sam problem lewa strona szyberdachu. I co ten pomysł z blaszką jest chyba najtanszy bo szyberdach troche kosztuje a kupując uszkodzony to ma dokładnie tą samą awarie. Ja wstawiłem jedna blaszke w kształcie kątownika i skręciłem dwiema srubkami potem zeszlifowałem i OK. ale zalezy w którym miejscu jeszcze ten materiał peknie ale zazwyczaj w tym samym miejscu pęka. pozdrawiam

  • #18 17 Lut 2006 15:55
    zybimix
    Poziom 1  

    Witam!Podobnie jak wielu posiadaczy golfa mam problem z lewa prowadnica szyberdachu powiedzcie mi czy do naprawy tego elemento nalezy roz.....cala podsufitke?????koszmar.Jesli ktos udzieli mi kilku wskazowek bede dżwieczny dziek!

  • #19 05 Mar 2006 10:35
    rurov
    Poziom 9  

    Wejdż na www.vwgolf.pl.. Znajdziesz tam wiele wskazówek. Ale niestety bedziesz musiał ściągać całą podsufitkę.

  • #20 04 Sie 2009 15:41
    beebzun
    Poziom 1  

    Witam
    Mam podobny problem w moim Fiacie punto GT. szyber nie był otwierany z pół roku i ostatnio właśnie próbowałem ale skutki były złe. Czy też trzeba będzie to wszystko rozbierać? pleas pomocy!:cry:

  • #21 02 Sty 2010 15:38
    albercik-1
    Poziom 1  

    do beebzuna
    będziesz musiał zdjąć podsufitówke i przesmarować prowadnice jeśli jusz coś ci nie pękło pozdrawiam.

  • #22 06 Paź 2012 22:57
    pietras91
    Poziom 1  

    Witam
    Odświeżę trochę temat, bo ostatnio zabawiłem się w reanimacje starego paska b3 wolfsburg edition i tam również pękł stop trzymający linkę przy suwnicy w szyberdachu. Korzystając z w/w rad udało się naprawić, za co dzięki wielkie ;)
    Prowadnice i linki dobrze jest nasmarować olejem silnikowym, nie gęstnieje przy niskich temp tak jak smary.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo