Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centrala telefoniczna - wymiana wysłużonej Digitex DCT12

08 Sie 2010 07:30 3008 18
  • Poziom 25  
    Spędziłem na googlach wiele godzin szukając informacji na temat central telefonicznych. Niestety, jak to w życiu bywa - opisy są pobieżna, podawane parametry w formie "obsługa do ..." i w ten sposób nie sposób określić podstawowej konfiguracji czy ceny niezbędnych rozszerzeń. Dlatego zwracam się do Was z pytaniem i zarazem prośbą o naprowadzenie na właściwy "trop"

    Mam obecnie w firmie gdzie pracuję wysłużoną centralkę Digitexa DCT12 zainstalowaną pod koniec lat 90 i obsługującą linię isdn (1 numer, 2 połączenia jednocześnie). Centralka działa poprawnie, ale zaczyna coraz częściej zachowywać się nieprzewidywalnie. Do tego potrzebuję więcej jak 8 linii wewnętrznych. I teraz może kilka warunków które chciałbym aby nowa centrala spełniała:

    1. Do 16 linii wewn.
    2. Nagrywanie rozmów (nie do szpiegowania, ale do rejestrowania ew. spornych kwestii z klientami)
    3. obsługa linii isdn
    4. mozliwość łatwej samodzielnej konfiguracji
    5. Bezproblemowa współpraca z faksem.


    W firmie obecnie są telefony analogowe, lepsze, gorsze, ogólnie warto by je chyba było wymienić. Widzę że po ok 200PLN są telefony IP dające więcej możliwości niż zwykłe analogowe. Sieć komputerowa jest niemal wszędzie - odpadnie mi wówczas ciągnięcie ok 150 metrów kabla do nowych pomieszczeń, z tym że nie wiem jak te telefony mają się z centralką komunikować, jakie warunki centralka musi spełniać.
    A może centralka + zintegrowane słuchawki bezprzewodowe w standardzie DECT?

    Jak na nowoczesną centralkę przystało wypadałoby aby obsługiwała VOIP dla połączeń wychodzących.

    Ogólnie w ofercie Platana są odpowiednie centralki, ale za nic nie mogę znaleźć konfiguracji która jest oferowana za jakąś konkretną cenę. Zawsze w opisie jest "obsługa do ..."

    Może polecicie jakąś centralkę z opisem co ma a co trzeba dokupić, a może (byłoby to już bardzo dla mnie pomocne) gotowa konfiguracja całego systemu w oparciu o konkretne modele sprzętu, topologię sieci, jej zarys, etc.

    I teraz kasa.... nie chciałbym mocno przekraczać kwoty 2000 brutto na centralkę (przy telefonach VOIP) lub ok 3000 brutto (przy telefonach analogowych), choć nie jest to sztywna granica bo być może źle interpretuję to co dotychczas znalazłem w sieci i moje wymagania są "nietypowe". Możliwe też że przyjąłem błędne założenia oparte na wiedzy z czasów "analogowych" Wówczas może wyprowadzicie mnie z błędu? :)
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Cytat:
    Zawsze w opisie jest "obsługa do ..."

    W opisie podawane są możliwości a co masz w standardzie a za co musisz zapłacić extra, to już inny temat. W zasadzie jest to pytanie do dystrybutora.

    Cytat:
    Sieć komputerowa jest niemal wszędzie...

    Kable sieci komputerowej mogą równie dobrze służyć do przyłączenia tradycyjnych telefonów, jak i komputerów. Jest to jedynie kwestia przyłączenia drugiego końca kabla albo do centrali telefonicznej albo do switcha LAN.

    Ogólne są dwa rozwiązania:
    1. Centrala telefoniczna jest dedykowanym urządzeniem do którego podłącza się telefony:
    - analogowe - tanie, ale o małych możliwościach,
    - cyfrowe (tzw. systemowe) - niestety dużo droższe i często dedykowane dla danego typu centrali.
    Obsługę VoIP realizuje najczęściej dodatkowa karta w centrali telefonicznej (za którą często trzeba extra zapłacić).
    Z nagrywaniem rozmów jest ogólnie problem. W zasadzie centrala telefoniczna powinna mieć taką funkcjonalność.
    2. Telefony IP - rolę wirtualnej centrali telefonicznej pełni najczęściej odpowiednio wyposażony router i on stanowi bramę do sieci PSTN. Telefony podłączane są do sieci LAN i mają własne adresy IP (identycznie jak komputery). Telefony IP są dość drogie, ale ich cena jest często porównywalna do aparatów systemowych. No i potrzebny jest odpowiedni router...
    Nagrywanie rozmów... dość proste do realizacji. Wystarczy przechwycić transmisje IP z/do telefonu IP i odpowiednie oprogramowanie poskłada całą rozmowę.

    Ogólnie Świat idzie w stronę telefonii IP i tradycyjne centrale telefoniczne będą powoli znikać. Rozwiązanie droższe,ale chyba warto się zastanowić... Twoja "kasa".

    Ze sprzętu, np:
    - jest seria urządzeń Cisco Unified Communications 500 dedykowana dla małych firm. Duże możliwości, ale ta cena! Link
    - VigorIPPBX 2820. Wygląda obiecująco (możliwości i cena) jak na Twoje potrzeby, ale nie miałem z nim do czynienia.Link

    Pozdr!
  • Pomocny post
    Moderator - Telefony Stacjonarne
    Slican CCT 1668 S lub L.
    Niestety swoje kosztuje ale to stabilna maszyna.
    W tej konfiguracji ok 3,6 kPLN netto.
    Co do konfiguracji to jest prosta dla tych co ją znają.
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Dla takiej konfiguracji można by pomyśleć również CXS-0424. Co prawda w zapasie zostanie jeden slot ale wyjdzie taniej.
  • Poziom 25  
    Poczytałem na temat tego Vigora - ma niezbyt pozytywne opinie jeśli chodzi o stabilność a to raczej byłoby priorytetem.

    Co do Silicana - o to właśnie mi chodziło - konkretną cenę. Dzwoniąc do instalatorów w mojej okolicy żaden nie potrafił podać konkretnego rozwiązania z konkretną ceną :( No ale to prawie "Ukraina" i nic dziwnego że mamy taki stan rzeczy... Chyba że jest tu jakiś instalator z okolic Rzeszowa, Przemyśla, Jarosławia kto oferuje taki sprzęt to niech na PW podeśle namiary to zadzwonię i może coś się uda dobrać i wybrać...

    Podana kwota niestety, przekroczy ona kwotę zakupu inwestycyjnego i trzeba będzie chyba organizować przetarg.... :( (firma państwowa).

    Jeszcze odnośnie tego Silicana. Gdyby zestawił konfigurację z obsługą tylko linii ISDN po stronie miejskiej i 15 wewn. analogowych jaka byłaby cena takiej konfiguracji? Z VOIP na razie bym zrezygnował a centrala została by wymieniona na nową z nagrywaniem rozmów.

    Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi!
  • Moderator - Telefony Stacjonarne
    Proponuję najpierw kupić podstawową jednostkę a potem dokupić nagrywanie.
    Wtedy około 3150 netto, to co podano. 2ISDN/16 NN analog/2cyfrowe.
    Wewnętrzne dobiera się co 8 szt lub co 4
    Róznica pomiędzy 1 ISDN a 2 ISDN to około 400 PLN.
  • Poziom 25  
    Serdecznie dziękuję za pomoc!. Z tym ISDN to lekko się pomyliłem, To jest 1 IDSN a 2 jednoczesne połączenia :) Czyli wyszło by ok 2750 netto za centralę z ISDN + 16 analogowych wewn i bez nagrywania rozmów (ile taka licencja kosztuje?).

    Tak jak pisałem - może jest tu instalator spod "Ukrainy" który zechce coś takiego sprzedać i uruchomić? Pewnie dałbym radę to zrobić samodzielnie, tylko wówczas chyba problemy z gwarancją by były?
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    [quote="Ibuprom"]To jest 1 IDSN a 2 jednoczesne połączenia :) Czyli wyszło by ok 2750 netto za centralę z ISDN + 16 analogowych wewn i bez nagrywania rozmów (ile taka licencja kosztuje?).
    quote]

    Witam.
    W załączeniu masz przykładową wycenę takiej centrali.
    Pozdrawiam,
  • Poziom 25  
    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Wiedząc o co pytać podzwoniłem ponownie po okolicy i jedna z dużych firm rzeszowskich przedstawiła mi już dość ciekawą ofertę w oparciu o w/w centralkę CXS-0424.

    Pozdrawiam serdecznie
  • Poziom 16  
    Sugeruję zainteresować się centralą Panasonic Pure-IP KX-NCP500. Dostępne są teraz ciekawe promocje na wymianę starej centrali na nową. Naprawdę warto.
  • Poziom 25  
    Ok, ale jak patrzę ceny konfiguracji podstawowej mocno przekraczają to co mogę wydać na tą chwilę nie wspominając o niezbędnej konfiguracji startowej 16x analog. A może podasz namiary na firmę która zaoferuje opcję wymiany w cenie do 3,5kpln?
  • Poziom 16  
    Zaglądnij na tę stronę. Następnie wybierz z listy "Centrale telefoniczne", po czym wybierz "Partnerzy Handlowi". Na stronie drugiej dostępna jest lista partnerów najbliżej Twojego regionu u których dostępna jest promocja.

    Warto wysłać zapytanie do kilku partnerów.


    Dodatkowo wspomnę, że w KX-NCP otrzymujesz sporo dodatków i licencji w postaci serwera i zestawu aplikacji CTI, aplikacji do taryfikacji, zaawansowany system Call Center itd..
  • Poziom 9  
    Witam,

    Proszę o zapoznanie się z produktem o nazwie hokiwa.
    Ta centrala spełnia wszelkie wymogi do uruchomienia telekomunikacji w firmie lub domu.Do każdej centrali jest dodawane konto VOIP w usłudze voipnet czyli 1000 minut zgodnie z cennikiem w usłudze Voipnet.
    Koszt centrali to Centrala TX-424 - 24 linie wewnętrzne 3 233,00 zł brutto z 1000 minut.
    Zapraszam do zakupu
    Darek Grzywacz
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Ibuprom napisał:

    1. Do 16 linii wewn.
    2. Nagrywanie rozmów (nie do szpiegowania, ale do rejestrowania ew. spornych kwestii z klientami)
    3. obsługa linii isdn
    4. mozliwość łatwej samodzielnej konfiguracji
    5. Bezproblemowa współpraca z faksem.


    PLATAN MICRA wg "Link"
    1 ISDN / 16 WEW - 2650,- netto

    Nagrywanie za pomocą Platan CTI:
    serwer + 4 klientów CTI - 390,-
    Licencja na nagrywanie - 175,-
    moduł do rejestracji na jednym stanowisku - 85,-

    Gdzie kupić ?
    wg strony producenta:
    "Link"
  • Poziom 25  
    Co ho centralki Hokiwa, ciekawie wygląda, ale - trochę egzotyka. Wolę zapłacić ciut więcej i wybrać produkt stabilny, sprawdzony i z pewnym supportem w razie problemów. Choć wcale nie twierdzę że jest to zła centrala, po prostu mało znana i niewiele na jej temat znaleźć można.

    Co do Platana - widzisz, szukałem cenników i opisów na stronach sprzedawców, do głowy mi nie przyszło że sam producent poda ceny na swojej stronie i dodatkowo będzie tam szczegółowy opis co jest wliczone w wyszczególnioną cenę. Jakbym znalazł to wcześniej to tematu by nie było :) Fakt faktem że sami instalatorzy (przynajmniej ci do których dzwoniłem) nie polecili mi żadnej centrali, nawet nie wspomnieli o cenniku który można pobrać i samodzielnie wybrać z jasno określonych tabel i opisów interesującą mnie konfigurację.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    U mnie już na ścianie wisi nowiutki Silican 0424 i jedno co mogę powiedzieć: drogo, ale warta swojej ceny. Konfigurować można niemal wszystko, sposobów podpięcia do zarządzania też sporo, no i stabilność - w porównaniu do DCT12 to skała.