Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Porada odnośnie wyboru centrali telefonicznej do firmy

askr 02 Wrz 2008 16:25 4752 46
  • #1 02 Wrz 2008 16:25
    askr
    Poziom 35  

    Poszukuje centralki:

    min. 6 linii miejskich
    min. 15 linii wewnętrznych

    Fajnie by było gdyby była możliwość podłączenia domofonu, wykrywanie faxu.

    Zależy też nam na ilości obsługiwanych połączeń wewnętrznych - co najmniej 5 na raz.

    Nie zajmowałem się do tej pory takimi zabawkami, więc liczę na porady co wybrać.

    Z góry dzięki!

    0 29
  • Pomocny post
    #2 02 Wrz 2008 18:01
    Tracer2
    Moderator - Telefony Stacjonarne

    Te wymagania , ale i wiele innych spełni centrala firmy Sican CCT-1668.
    Jesli chcesz to podam Ci namiar na firmę z okolic Poznania która Ci ja dostarczy i pomoże zainstalować.

    0
  • Pomocny post
    #3 02 Wrz 2008 20:40
    bulba1
    Poziom 24  

    Szczerze mówiąc to wymagania nie są wygórowane zatem wybór jest bardzo szeroki. Może to być jedna z krajowych (tańsze) central jak Slican czy Platan, a jeżeli zalezy także na stabilności to warto pomyslec nad rozwiązaniami bardziej doświadczonych firm (Siemens - ja polecam HiPath 3000, Alcatel-Lucent OXO czy inne dobre marki). Jeżeli centrala jest źródłem generowania dochodu w firmie to warto w nia zainwestowac wieksze pieniądze i miec przez lata świety spokój z awariami.

    0
  • #5 02 Wrz 2008 20:54
    Tracer2
    Moderator - Telefony Stacjonarne

    Kolega sugeruje , że centrale Slicana są niestabilne ???
    No Platan to może , mało odporny na przepięcia i burze :(
    Ale Slican ma bardzo stabilne centrale CCT i MAC.
    Praktycznie się o nich zapomina pod warunkiem zaprogramowania i zainstalowania przez wykwalifikowany serwis.Bo jak to ktos robi pierwszy raz sam to róznie ztym może być a potem teksty "ze centrala do bani"
    :)

    0
  • Pomocny post
    #6 02 Wrz 2008 21:38
    telekom08
    Poziom 12  

    Uważam mimo wszystko że centralka SLICAN jest najlepszym kompromisem pomiędzy ceną a pewnością pracy.
    Instalowałem już takie centralki i wiem że poprawny montaż i konfiguracja zapewnia wieloletnią eksploatację bez problemów ze strony użytkownika.
    Pozdrawiam

    0
  • #7 02 Wrz 2008 22:24
    askr
    Poziom 35  

    Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi...

    W tej chwili sytuacja wygląda tak...
    4 linie miejskie idą do działu technicznego który odbiera po kilka, czasem kilkanaście telefonów na godzinę.
    Na jednej z nich jest biurowy fax.

    2 linie - dział handlowy, który dzwoni i do którego dzwonią.

    Planujemy to rozbudować, ale jak mówiłem, nie będziemy potrzebować więcej niż 15 linii wewnętrznych.

    Zdarza się, że wszystkie linie serwisu są zajęte, no i trzeba przełączać połączenia między ludźmi - do tej pory rzucaliśmy sobie tel. bezprzewodowe, ale trzeba to ucywilizować.

    Jeżeli potrzebne by były jeszcze jakieś informacje, to mówicie, dowiem się i napiszę.

    0
  • Pomocny post
    #8 03 Wrz 2008 01:03
    marcin_589
    Poziom 11  

    Witam serdecznie

    Proponuję Centrale Siemens Hicom 150E OfficeCom lub HiPath 3550. Pracują praktycznie bezawaryjnie, posiadają duże możliwości zarządzania połączeniami. Zaletą są także niedrogie telefony systemowe - wygodne wszędzie tam gdzie dużo się rozmawia i łączy rozmowy.

    Jednocześnie przy zakupie cyfrowej centrali (a takimi są centrale powyższe) pomyśleć o zamianie linii analogowych na łącza cyfrowe ISDN. Jakość połączeń jest wyższa, dodatkowo w pakiecie mamy wiele usług dodatkowych (dodatkowe numery telefonu, identyfikacja dzwoniącego, informacja o opłatach za połączenia).

    Jeśli będą potrzebne bardziej szczegółowe informacje lub oferta na sam system - zapraszam do kontaktu

    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #9 03 Wrz 2008 09:34
    22053
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #10 03 Wrz 2008 22:29
    M___
    Poziom 21  

    R-MIK
    Ciekawe wyliczenie, zwłaszcza, że nie było mowy ani o poczcie głosowej ani o rejestracji rozmów.
    Poza tym ceny z sufitu, zwłaszcza, że nie podałeś o jakim modelu Panasonic'a piszesz.

    askr
    Przyjrzyj się Panasonic'owi KX-TDA15 lub KX-TEM824.
    Ten pierwszy zapewni Ci duże możliwości rozbudowy na przyszłość.
    Ten drugi ma właściwie wszystko co potrzebujesz na pokładzie (chyba tylko domofon trzeba dokupić).

    marcin_589
    Podobno Siemens sprzedał działkę telefonii i zamkną support i rozwój produktów.
    To jak to właściwie jest?

    Zgadzam się z Tracer2 o Slicanie praktycznie można zapomnieć. :D

    0
  • #11 03 Wrz 2008 22:59
    Tracer2
    Moderator - Telefony Stacjonarne

    No to podaj cenę tego cuda KX-TEM ....:P w full wypasie :P

    0
  • Pomocny post
    #12 04 Wrz 2008 00:33
    nixau
    Poziom 16  

    mało tego szanowny kolega r-mik jak zwykle wykazał brak znajomości konkurencyjnych systemów. Ponadto wlicza komponenty (i podaje ceny do starej centrali KX-TA), o których nie było mowy, a w tym disę, która już jest w standardzie.

    Przecież to jest oczywiste, że r-mik zawsze będzie promował szlikana pomimo, że panasonic jest tańszy.

    Panasonic 6 miejskich, 16 wewnętrznych, identyfikacja, disa, karta domofonów i elektrozamków = ~2828 zł netto

    Slican 6 miejskich, 16 wewnętrznych, identyfikacja, disa, domofony = ~3160 zł netto

    oba systemy zapewniają dalszą rozbudowę.

    0
  • #13 04 Wrz 2008 09:46
    22053
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 04 Wrz 2008 10:51
    M___
    Poziom 21  

    Aaaaa to askr hotel zakłada :!::?:
    Przepraszam, nie domyśliłem się.

    R-MIK naucz się odpowiadać na temat bo znów stworzysz wątek w stylu:
    Link
    albo:
    Link
    i znów wyjdzie, że nie masz pojęcia o czym piszesz i jakie jest prawdziwe oblicze tego darmowego Slicana.
    Znowu zaczynasz wyciągać jakieś naciągane opcyjki podczas gdy podstawowa struktura ruchu w Slicanie jest poniżej krytyki.

    I przestańcie pisać o stabilności tego systemu bo propaganda to trochę za mało - trzeba mieć poparcie w jakości sprzętu.
    I żeby ostatni raz powtórzyć:

    Pozwólcie klientowi zadbać o swój portfel samemu, on to zrobi najlepiej bo najlepiej zna swoje potrzeby i możliwości.

    I do znudzenia - fani Slicana - trabant też jeździ ale mało kto decyduje się na zakup pomimo, że też można mu założyć GPS.

    0
  • #15 04 Wrz 2008 11:12
    askr
    Poziom 35  

    Hehe hotelu nie zakładamy. Zresztą chyba się nie co założenia zmieniły - Netia oferuje nam coś w stylu Wirtualnej Centrali - czy ktoś się z tym spotkał? Nazwy nie mam bo kochana nasza asystentka szefowej nie zapamiętała jak to się nazywa, ale ma działać na tej zasadzie, że:
    Będziemy mieli te 6 lini na zewnątrz, 15 linii wewnątrz, przełączanie rozmów, połączenia wewnątrz firmy za free.

    Natomiast administracja i konfiguracja - po stronie netii.

    Poza tym jeżeli jednak pójdziemy we własną centralę, to raczej w zwykłe telefony a nie systemowe... Nie mamy aż takich wymagań odnośnie rozmów i wykorzystywania tego.

    0
  • #16 04 Wrz 2008 12:36
    irkor
    Poziom 27  

    askr napisał:
    ...........Zresztą chyba się nie co założenia zmieniły - Netia oferuje nam coś w stylu Wirtualnej Centrali......


    Proszę najpierw zadać pytania pracownikom Netii.
    Myślę, że za chwilę znowu zmienią się założenia.

    0
  • Pomocny post
    #18 04 Wrz 2008 17:46
    Jack14
    Poziom 38  

    Pewnie coś podobnego do starej usługi Centrex w telekomunikacji.
    Jeśli tak to zapomnij o aparatach systemowych, aut. wykrywaniu fax-u, prostym przełączaniu rozmów itp.

    Pozdrawiam.

    0
  • #19 04 Wrz 2008 22:25
    nixau
    Poziom 16  

    R-mik normalnie starszych funkcji nie mogłeś wygrzebać. Po raz kolejny "starasz się odkryć Amerykę". Ja rozumiem, że szukasz wszelkich aspektów, żeby odwrócić i zniechęcić Klienta do zakupu znacznie lepszego produktu i rozwiązania.

    Dla Twojej informacji i dla innych osób informuję, że centrale Panasonic miały od początku zintegrowane funkcje hotelowe z bilingami, z raportami, z ograniczeniem kosztów, informowaniem abonenta, blokowanie abonenta itd... można tak wymieniać i wymieniać te funkcje hotelowe. Ogólnie wszystkie przydatne i wymagane funkcje hotelowe są zintegrowane w centralach Panasonic od dawna !!

    Co do telefonów systemowych Panasonic, to po pierwsze najtańszy kosztuje nie 490zł tylko 449 zł. Po drugie moich drodzy slicanowcy jojdacie na cenę, a sami kupujecie je i oferujecie do swoich central, bo po prostu Wasze telefony są mało atrakcyjne - brzydactwa - jak to ujęli klienci.



    Co do głównego wątku tematu założyciela oraz oferty wirtualnej centrali: stanowczo ją odradzam, gdyż wszelkie usługi i opcje jakie trzeba będzie w przyszłości uruchomić będą trochę kosztować.

    Taniej wyjdzie zatem zakupić centralę, która będzie miała więcej zintegrowanych rozwiązań i możliwości niż wirtualne centrale oferowane przez Netię. Dodatkowo będzie to już Państwa własność, a nie Neti, gdzie jak podniosą rachunki to zostaną Państwo uwięzieni zarówno cenowo jak i ograniczeni z łącznością.

    0
  • #20 05 Wrz 2008 09:42
    22053
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 05 Wrz 2008 19:49
    M___
    Poziom 21  

    A dealer Panasonic'a nie powiedział Ci przy okazji, że najtańszy cyfrowy systemowy do KX-TDA kosztuje 259 zł netto?
    Dlaczego piszesz o "darowaniu sobie" AOC skoro to zintegrowana funkcja cyfrowa ISDN, właściwie nadal nowość w naszym kraju?

    Centrale Panasonic nie mają wewnętrznej taryfikacji bo umożliwiają podłączenie wielu systemów taryfikacji niezależnych producentów i nie skazują klienta na "jedynie słuszny" system wbudowany.

    Funkcja kwotowego ograniczania połączeń dla linii miejskich (bo rozumiem, że o taką Ci chodzi jako, że dla wewnętrznych jest) może być realizowana aplikacją CTI tylko, że nie spotkałem się jeszcze z taką potrzebą u żadnego klienta.

    0
  • #22 05 Wrz 2008 20:01
    22053
    Użytkownik usunął konto  
  • #23 05 Wrz 2008 23:22
    M___
    Poziom 21  

    R-MIK napisał:
    Jaki ma symbol?...

    KX-T7665, nie pomyl z KX-T7565 bo to inny model do starszych central.

    R-MIK napisał:
    Jak ma się AOC do taryfikacji sekundowej, przy różnych stawkach zależnie od wybranego numeru? AOC był dobry w czasach taryfikacji impulsami, teraz nie widzę dla niego zastosowania.

    AOC-S - podaje cenę impulsu, tak jak podałeś.
    AOC-D - podaje cenę na bieżąco w trakcie trwania połaczenia
    AOC-E - podaje całkowity koszt połączenia po jego zakończeniu.
    Panasonic obsługuje wszystkie trzy.

    R-MIK napisał:
    (...)też maja możliwość taryfikowania zewnetrznymi systemami(...)

    I co wtedy z tą super funkcją? Przestaje działać czy trzeba prowadzić dwie taryfikacje równolegle? Jak jedna taryfikacja zbierze dane to bufor jest opróżniany czy dalej kisi dane?

    R-MIK napisał:
    Ja takich kientów mam, a w Panasonicu jak wnioskuję, gdy komputer nie działa to i z ograniczenia nici?

    To miłe :D
    Zawsze powtarzam, że centrale powinny mieć jak najwięcej funkcji, żeby klient mógł wybrać.

    Możesz rozwinąć pojęcie "komputer nie działa"? Bo nie rozumiem.
    Jeśli komputer (serwer) nie działa, to tak, z ograniczenia nici.
    Przy okazji z internetu nici, z poczty elektronicznej, drukarek sieciowych i paru innych rzeczy.
    Nie rozumiem pojęcia komputer nie działa.
    Jest tak samo abstrakcyjne jak "jeśli centrala nie działa".
    Wtedy też z ograniczeń nici :D
    ... i z rozmów.

    0
  • Pomocny post
    #24 06 Wrz 2008 16:02
    Jack14
    Poziom 38  

    Pytam z ciekawości
    M___ czy u Ciebie gdzieś w regionie działa prawidłowo AOC mając na uwadze faktyczny koszt połączenia odliczająć darmowe minuty, tańsze kierunki itp. (czy to tylko u mnie nie działa).
    Jeśli tak to gdzie lub u jakiego operatora funkcjonuje to prawidłowo .

    Pozdrawiam.

    0
  • #25 06 Wrz 2008 20:16
    M___
    Poziom 21  

    Hmm... tu mnie masz :D
    O ile pamiętam to jest to PRA Exatel'a, ale w tym tygodniu sprawdzę.
    Wiem, że tepsa oferuje AOC również na łączach PRA ale nie miałem "przyjemności" sprawdzać jak działa.
    W 99% przypadków klienta guzik obchodzi ile kosztuje rozmowa w trakcie jej trwania, więc rzeczywiście rzadko mam z nią do czynienia.

    0
  • #26 06 Wrz 2008 20:35
    Jack14
    Poziom 38  

    To gdzie to działa?

    Ps

    Pytanie może być retoryczne.
    Czyli zliczanie kosztów, impulsów, ulgi itp to gdzie ma się odbywać?
    Jaka centrala to przerobi?
    Panasonic nie
    Alcatel nie
    Siemens nie
    Slican prawie
    Czyli co?

    0
  • #27 06 Wrz 2008 21:59
    Tracer2
    Moderator - Telefony Stacjonarne

    Jak to Slican prawie ??
    Ustawia się ilość minut darmowych z dowolnym dniem
    zerowania w miesiącu odkąd znowu liczone są darmowe minuty. Po wyczerpaniu darmowych minut translacja moze byc blokowana lub nie. Full wypas .

    0
  • #28 06 Wrz 2008 22:16
    Jack14
    Poziom 38  

    I tu jest pełna zgoda.

    Ps

    Jakiś inny nie zintegrowany z centralą program też jest?
    (który to potrafi)?

    Pozdrawiam.

    0
  • #29 07 Wrz 2008 10:33
    M___
    Poziom 21  

    Tak pełna zgoda :turn-l: :please: :ok: :yes:
    Jakiś inny nie zintegrowany z centralą program CTI z taką funkcjonalnością będzie działał na:
    Panasonic - tak
    Alcatel - tak
    Siemens - tak.
    Napisany dla dowolnej z tych central będzie działał na każdej z nich.
    Jeśli takiego nie ma (tego nie wiem) to tylko świadczy jak często o taką funkcjonalność w sterowaniu ruchem pytają klienci.

    "Proszę Pana mamy tyle linii telefonicznych, że po zużyciu darmowych minut proszę połowę wyłączyć" - super :?

    Pisałem już wielokrotnie, że im centrala ma więcej funkcji tym lepiej, ale Wy czepiliście się jednej, jakieś dwa miesiące temu i pomimo wykazania (patrz linki powyżej) ile PODSTAWOWYCH funkcji Slican'a to wiadomości dla dziennika, nadal czepiacie się tej jednej.
    Napiszę po raz ostatni: Fajnie, że Slican ją ma, szkoda, że reszta tej centrali to .....
    Jeśli ta funkcja działa tak jak reszta Slican'a to nie piszcie, że działa.

    Tak zauważyliśmy, że Slican ma obsługę darmowych minut i Pathfindera, życzę wielu klientów dla których te funkcje są ważne.
    I przestańcie już do nich wracać bo się niedobrze robi.


    A jestem prawie pewien, że jak dostanę w ręce Slicana z tą funkcją to się okaże, że działa tak jak wszystkie pozostałe w tej centrali, nie zawsze, nie do końca, niestabilnie i będzie miała jakieś "ale" robiące z niej fikcję literacką

    0
  • #30 07 Wrz 2008 10:38
    22053
    Użytkownik usunął konto