logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

JVC UX-P5R - brak sopranów w jednym kanale, jak naprawić wzmacniacz?

bozar16 09 Wrz 2004 16:48 1525 5
REKLAMA
  • #1 842718
    bozar16
    Poziom 2  
    Witam, mam problem z wieżą jvc ux-p5r. Jestem trochę zielony w tych sprawach, ale zdaje mi się że coś jest z ostatnim blokiem wzmacnicza. Otóż jeden kanał gra praktycznie bez sopranów (same basy i średnie). Drugi gra OK. Kiedy podłączam słuchawki (odcinam wzmacniacz) nie słychać tego defektu. Także kiedy podłączam się pod wyjście liniowe w wieży, dwięk jest ok.
    Głośniki są w porządku.
    Co jest winne? Czy problem da się usunąć w jakiś niedrogi sposób?
  • REKLAMA
  • #2 842823
    Bogwie
    Poziom 19  
    Ocena: 24
    Z opisanych objawów stawiam na głośnik wysokotonowy w jednej kolumnie. By to sprawdzić, należy zamienić przewody lewego i prawego głośnika. Jeżeli brak wysokich będzie dotyczyło tej samej kolumny to do naprawy głośnik wysokotonowy. Przeniesienie efektu na drugą kolumnę świadczyłoby o bardzo nietypowym uszkodzeniu końcówki mocy.
  • REKLAMA
  • #3 842839
    bozar16
    Poziom 2  
    próbowałem... :(

Nastąpiło więc "bardzo nietypowe uszkodzenie końcówki mocy"

Czy jest to do naprawienia bez wymieniania całego wzmacnicza?
  • REKLAMA
  • #4 842904
    Tremolo
    Poziom 43  
    Ocena: 497
    jeśli wieża nie ma dodatkowego amplifiera do sluchawek no to musi być coś z wysokimi glosnikami . prawdopodobnie słuchawki wychodza z dzielnika na wyjściu końcówki mocy.
    nie masz jakichś tanich głośniczkow do testów?

to jest BI-WIRING?

jak tam wykonana jest regulacja barwy i głośnosci? w tej wiezy?
    Pomogłem? Kup mi kawę.
  • REKLAMA
  • #5 843492
    bozar16
    Poziom 2  
    Testowałem wieżę na głośnikach unitry 1-drożnych (8ohm, moje mają 6ohm) efekt był identyczny. Mam je nadal i mogę ich użyć do testów.