logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Wymiana głośników w kolumnach Unitra Tonsil ZG25C - jak to zrobić?

daavid117 19 Sie 2010 23:26 1539 8
REKLAMA
  • #1 8417446
    daavid117
    Poziom 42  
    Ocena: 167
    Witam! Nie wiem czy w dobrym dziale piszę, więc jeśli nie to proszę o przeniesienie.
    Ostrzegam, że jeżeli chodzi o głośniki, wzmacniacze i tym podobne to jestem bardziej zielony niż pasek pod logiem elektrody. Wiem tyle, że jak wszystko głośnik potrzebuje "+" i "-". Jednak szybko się uczę.

Więc do rzeczy. Mianowicie jestem szczęśliwym posiadaczem amplitunera Unitra AIDA oraz kolumn głośnikowych Unitra Tonsil zg25c (rocznik 1977). Mam ten zestaw od dawna podłączony do komputera, ale coś mnie teraz napadło żeby może odnowić nieco i tchnąć nowe życie w ten sprzęt. Pomyślałem więc o wymianie głośników w w/w kolumnach. Są one już mocno zużyte (prawdopodobnie oryginały), bo przy niższych tonach słychać charakterystyczne burczenie. Swego czasu mój tata nakleił białe okrągłe "coś", które jest elastyczne i dzięki temu głośniki przestały uderzać o obudowę przy większej głośności (zdjęcie).

Moje pytania to:
    1. Czy ja, nie znając się na tym w ogóle będę w stanie wymienić takie głośniki?
    2. Jeżeli odpowiedź na pytanie 1 będzie brzmiała "tak" to jakie głośniki powinienem zamontować?

Uprzedzam, że wiem iż cudów nie wycisnę z tego zestawu, ale chcę go nieco odmłodzić. Mam sentyment do starych sprzętów.

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany

Jakość zdjęcia tragiczna, bo robione telefonem.

//edit: Poszperałem nieco i przeczytałem o regeneracji głośników. Prosiłbym żeby i o tym ktoś się wypowiedział. Dowiedziałem się, że to co mój tata naklejał to chyba zawieszenie górne. Jeżeli się mylę to proszę wyprowadzić mnie z błędu.
  • REKLAMA
  • #2 8417861
    goraj krzysztof