Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centralny w TICO - prosze o poradę / pomoc

12 Wrz 2004 02:31 3067 6
  • Poziom 15  
    Jestem posiadaczem wynalzaku Daewoo Tico
    Chciałem zamontować w nim centralny zamek, jako laik w tym temacie proszę o radę :)
    Na allegro jest sporo sprzętu niestety nie wiem, który wybrać ;(
    Samochodzik ma alarm Skorpion 2000A Z2 wiec jest czym sterować, natomiast nie mam zielonego pojęcia jak to się rozwiązuje od strony mechanicznej ;(
    Daltonistą nie jestem więc raczej kabelków nie pomylę, ale ni w ząb nie wiem co gdzie i kiedy przewiercić, nawiercić, wygiąć ;)

    Moze ktos ma jakiś schemacik montazu uniwersalych siłowników w tico albo innym koreańskim cudzie techniki ;)
  • Poziom 15  
    Witam.
    Nie miałem okazji montować akurat w Tico ale małe doświadczenia już mam. Przede wszystkim musisz sprawdzić czy alarm może sterować centralem (99,99% że może).
    Kupując centralny zamek dostaniesz w komplecie siłowniki, kable i centralke. Wszystko do zmontowania wybitnie intuicyjne, kable łączysz kolorami, no problem. Siłowniki są montowane do cięgien od zamka w drzwiach. Jedyny problemik to miejsce na siłowniki i zabezpieczenie przed wilgocią (podczas deszczu woda dostaje się do wnętrza drzw, nie leje się co prawda strumieniami ale prąd nie lubi nawet małych ilości wilgoci).
    W centralce będzie +12V, masa, wyjście otwierające na siłowniki, wyjście zamykające na siłowniki, 2 wejścia sterujące zamykaniem i otwieraniem.
    Pod te dwa wejścia musisz podłączyć właśnie wyjścia z alarmu na których podczas uzbrajania się alarmu i wyłączania będą się pojawiały masy przez okres około 0,8 sekundy. To bardzo istotne ponieważ centralka wysterowywana jest minusami (masami) a siłowniki dostają plusy. W zależności od tego czy central jest zamykany czy otwierany zmieniana jest polaryzacja na siłowniku. To prosty mechanizm. Siłownik składa się z silniczka i mechanizmu ślimakowego. Przy zamykaniu podawane jest napięcie na silniczek siłownika a ten skolei przez mechanizm ślimakowy wciąga cięgno blokady drzwi. Przy otwierani sytuacja jest analogiczna, zmieniona zostaje polaryzacja na siłowniku (plus na minus a minus na plus), silniczek siłownika zaczyna działać w przeciwnym kierunku i poprzez mechanizm ślimakowy wypycha cięgno blokady drzwi.
    Proste.
    Acha, jeszcze jedno, siłowniki są w dwóch rodzajach - mastery i slejwy.
    Master to siłownik który po wciśnięci ręką blokady drzwi poda o tym fakcie sygnał do centralki a ta spowoduje zamknięcie również pozostałych drzwi.
    Slejw to siłownik typowo wykonawczy, nie podaje sygnałów do centralki więc zamknięcie drzwi z takim siłownikiem nie spowoduje zamknięcia pozostałych drzwi.
    Typowe układy w cztero drzwiowych samochodach to 2 mastery + 2 slejwy lub 1 master + 3 slejwy. W pierwszym wypadku mastery są w obydwu przednich drzwiach a w drugim przypadku tylko w drzwiach kierowcy.
    Mam nadzieję że pomogłem. Pozdrawiam.
  • Poziom 15  
    Co do sterowania, sprawdziłem w instrukcji montażu i na schemacie mam wyjścia sterowania centralnym (2 masy).

    Jako 100% raczkujący dłubacz :) prosiłbym, o jakąs poradę w kwestii najlepszego usytuowania siłowników, chętnie przyjme takze kazda radę w temacie zabezpieczenia przed wilgocią (jakies preparaty... obudowy... cokolwiek bo pojęcia mam blade ;)
  • Poziom 15  
    Jeśli chodzi o zabezpieczenie przed wilgocią to sprawy mają się następująco:
    W drzwiach po zdjęciu tapicerki, najprawdopodobnie znajdziesz przyklejoną folię która ma za zadanie chronić właśnie przed wilgocią tapicerkę. Jeśli nie znajdziesz miejsca z tej strony (od tapicerki), a na 99% nie znajdziesz, to musisz wszystko zamontować i zasłonić folią. Nie możesz włożyć w szczelną reklamówkę i szczelnie zamknąć ze względu na zjawisko skraplania się pary wodnej zawartej w powietrzu przy różnicach temperatur. Myślę że najleprzym rozwiązaniem będzie jakaś osłona z woreczka foliwego z w miarę grubej (sztywnej) folii, którą najlepiej jest nałożyć od góry a dół zostawić otwarty. Dla czego? Ponieważ woda do drzwi najczęściej dostaje się przez uszczelkę przy szybie czyli od góry i z tej strony należy osłonić najbardziej, a od dołu otwarta w celu zminimalizowania zjawiska skraplania się pary wodnej zawartej w powietrzu, zwłaszcza zimą kiedy raz jest kilka stopni na minusie a po kilku chwilach jazdy i włączonym ogrzewaniu kabiny temperatura podskakuje do nawet dwudziestu paru stopni.
    Jeśli chodzi o sposób montarzu siłowników w twoim konkretnie przypadku nie jestem w stanie nic ci podpowiedzieć bo nigdy nie widziałem rozebranych drzwi od Tico ai to nie wszystko bo zależy jakie kupisz siłowniki.
    Kupisz sprzęt, rozbierzesz drzwi i sam stwierdzisz jak najlepiej zamontować siłownik bo zobaczysz jakie są możliwości.
    Nie ma się czego bać, to naprawdę nie takie trudne. Każdy facet z odrobiną zmysłu technicznego da sobie radę. Powodzenia.
  • Poziom 13  
    poszukaj na allegro używanych siłowników od Tico to zaoszczędzi ci kupe roboty
  • Poziom 15  
    automen napisał:
    poszukaj na allegro używanych siłowników od Tico to zaoszczędzi ci kupe roboty


    Uzywanych brak, za to kompet nowych od 52 zł.
  • Poziom 16  
    W TICO jest bardzo prosty montaż, auto już jest przystosowane do c.z. wystarczy tylko umocować siłowniki i przeciągnąć przewody.Rozstaw otworów w siłownikach pasuje do otworów fabrycznych wewnątrz drzwi.