logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Czy można podłączyć głośnik do dwóch kanałów jednocześnie?

Siwy3230 02 Paź 2010 22:26 2957 7
REKLAMA
  • #1 8576885
    Siwy3230
    Poziom 10  
    Ocena: 5
    Witam
    Od razu mówię, że jestem zielony, dlatego proszę o wyrozumiałość.

Mam pytanko o sposób podłączenia głośnika (w sumie jak w temacie).
    Czy jest możliwość zasilania głośnika z dwóch kanałów jednocześnie?
    Czy takie podłączenie nie zabije wzmacniacza ?

Tak jak na obrazku:

Z góry dzięki za odpowiedź ;).
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 8576950
    Konto nie istnieje
    Konto nie istnieje  
  • REKLAMA
  • #3 8577039
    Siwy3230
    Poziom 10  
    W sumie tak tak teraz się zastanawiam i to co powiedziałeś jest logiczne ... xD.
    Jeszcze jedno pytanie mnie nurtuje.
    Dużo ludzi zwiera kanały tzn. np. plus z kanału lewego i minus z kanału prawego.

Tak sobie myślę i na chłopski rozum to nic nie daje. Sygnał muzyczny przechodzi z plusa na głośnik i minusem dalej (przy dwóch takich samych końcówkach mocy).
    Więc, żeby rozwiać wątpliwości.
    Co daje takie połączenie ?
    I czy jest możliwość uszkodzenia wzmacniacza ?
  • Pomocny post
    #4 8577553
    Grzegorz Markowski
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 751
    Niech lepiej Kolega zaniecha podobnych eksperymentów i dywagacji na ten temat. To co Kolega pokazał na ostatnim rysunku, odpowiada trybowi pracy wzmacniacza w układzie prawie mostkowym - zwarcie (+) i (-) dwóch kanałów, ale w takim przypadku, wzmacniacz musi być do takiej pracy odpowiednio skonstruowany. Nie da się tego wykonać na standardowym wzmacniaczu stereofonicznym.

GM
  • Pomocny post
    #5 8577576
    excray
    Poziom 41  
    Ocena: 656
    Grzegorz Markowski napisał: