Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel vectra b problem z tłoczkiem hamulca

05 Paź 2010 22:36 7915 10
  • Poziom 13  
    Witam problem polega na tym iż jeden klocek hamulcowy z tylu zużył sie do blachy i zablokowało tłoczek wewnętrzny.I takie pytanie czy da sie to naprawić zestawem naprawczym czy raczej nie?A no nie da sie go wcisnąć do środka
  • Poziom 11  
    a nie wkręca się go czasem dużym imbusem i jednocześnie wciska?
  • Poziom 13  
    Właśnie nie ponieważ z drugiej strony wymieniłem klocki bez problemu wciskając tłoczki bez problemu

    Dodano po 10 [minuty]:

    hm tak że jak ktoś by miał pomysł co z tym zrobić to prosił bym o pomoc bo nie chciał bym kupować nowego zacisku ani go rozbierać ponieważ pewnie przewód hamulcowy sie urwie bo pewnie od nowości nie bylo to ruszane
  • Poziom 11  
    to musisz rozebrać zacisk i zobaczyć co jest nie tak niech ktoś naciśnie hamulec aż wyjdzie tłoczek i nie puszcza pedału weź 2 klucze nasadki załóż na samozaciskowe szczypce i zaciśnij na wężu gumowym idącym do zacisku tak żeby go zatkać ale nie za mocno żeby nie uszkodzić w ten sposób nie stracisz płynu za wiele i nie będziesz musiał odpowietrzać całego układu,sprawdz stan uszczelniaczy

    a jeszcze możesz spróbować przy wciskaniu popuścić odpowietrznik może wejdzie ale potem odpowietrzanie
  • Poziom 13  
    No tylko w tym jest problem ze ten tłoczek wyszedł chyba do końca i zablokowało go i nie da sie go ruszyć ani do środka ani na zewnątrz naciskając hamulec.
  • Poziom 11  
    no to bez rozbierania zacisku się nie da raczej
  • Poziom 13  
    Aha dzięki za podpowiedź od rana sie wezmę za to może sie uda cos z tym zrobić.Pozdrawiam
  • Poziom 31  
    mogę ci podsunąć jedną metodę jaką widziałem, ale sam powiem ci szczerze, że nie jestem jej zwolennikiem. zaciskasz przewód elastyczny przy zacisku,wiercisz od tyłu zacisku /za tłoczkiem/ otwór 6,4. wybijasz dornikiem tłoczek. gwintujesz otwór M8, zmieniasz uszczelki, wciskasz tłoczek, w gwintowany otwór wkręcasz krutką śrubę z podkładką miedzianą, odpowietrzasz. jak chcesz to zrobić to tylko pamiętaj, że to są hamulce!
  • Poziom 13  
    No właśnie a zabić sie nie chce tak że nie bede ryzykował tym sposobem.Ale Dzięki za radę
  • Poziom 14  
    Ja bym proponował żeby ktoś naciskał hamulec a druga osoba delikatnie stukała w tłoczek młotkiem przez drewienko z wszystkich stron. Widać na tłoczku oznaki korozji/nalotu?
  • Poziom 13  
    zamykam post.Musiałem wymienić cały tłoczek