Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mercedes a170 dci błąd F automatycznej skrzyni biegów.

bestag 08 Paź 2010 16:38 19271 8
  • #1 08 Paź 2010 16:38
    bestag
    Poziom 2  

    Mam problem ze skrzynią automatyczną w mercedesie A170. Problem polega na tym że podczas jazdy skrzynia przechodzi w tryb awaryjny "F". Dzieje się tak po około 1,5 godziny pracy silnika w ciągu dnia z przerwami. Wygląda to tak jakby samochód zapisywał w pamięci czas pracy. Jeżeli jadę w jedną stronę 1 godz.- przerwa 0,5 godz. pracy silnia - wracam spowrotem, to po 0,5 godziny (czyli łącznie 1,5 godziny pracy silnika ) nagle pokazuje się na wyświetlaczu "F" i skrzynia się rozłącza tak jak bym włączył w tryb neutralny (czyli luz). Wtedy trzeba wyłączyć silnik i włączyć, i samochód jedzie normalnie .
    Komputer pokazał zbyt wysokie ciśnienie oleju w skrzyni, ale stam oleju jest dobry (sprawdzane przez specjalistów od MB) Wstępna diagnoza to uszkodzony czujnik ciśninia oleju w skrzyni.
    Najprościej wymienić ten czujnik i wtedy było by wiadomo czy to jego wina, ale czujnik kosztuje ponad 3000 a wymiana 2000 ( lub odwrotnie)
    Może ktoś miał podobny problem, może ktoś może coś doradzić?
    Zaznaczm że nie jest to wina elektroniki przy drążku zmiany biegów (był sprawdzany)

  • #2 09 Paź 2010 08:43
    hollow
    Poziom 20  

    No więc poziom oleju nie ma nic wspólnego z wysokim ciśnieniem. Czujników od ciśnienia w skrzyni jest co najmniej tyle ile jest biegów, czujniki te są razem z zaworkami. Trzeba by zdjąć pokrywę od spodu, sprawdzić stan filtra i oleju, czy nie jest brudny, czy nie ma opiłków. Ewentualnie przejechać się z kompem i sprawdzić ciśnienia przełączania na inne biegi czy mieści się w normie.

  • #3 09 Paź 2010 17:56
    bestag
    Poziom 2  

    Dziękuję za podpowiedź.
    Umówiłem się na wymianę oleju, przy okazji zlecę przejrzenie czujników ciśnienia.
    Rozumiem że po zdjęciu dolnej pokrywy można do nich dojść?
    Z tymi opiłkami może coś być na rzeczy . Podczas sprawdzania stanu oleju mechanik stwierdził że na bagnecie widać opiłki. Ja ich nie widziałem więc potraktowałem tę informację jako przewidzenia mechanika. Zaznaczę że skrzynia działa dobrze nie szarpie zmienia biegi płynnie, tylko ta F-ka .
    Zastanawia mnie jeszcze dlaczego po 1,5 godziny jazdy się to dzieje, a nie wcześniej ?
    Czytałem na jakimś forum że w tych skrzyniach podobno się nie wymienia oleju. Wydaje mi się że to nie do końca prawda. Chciałbym się jeszcze dopytać czy wymienia się jakiś filtr czy tylko czyści ( przebieg 140 tys.km)
    Boję się że mechanicy będą próbowali ponaciągać mnie na jakieś wirtualne wymiany, dlatego chcę zebrać jak najwięcej informacji.

  • #4 10 Paź 2010 12:16
    hollow
    Poziom 20  

    Kiedyś mercedes tak bardzo ufał swoim skrzyniom, że nie zalecał wymiany, ale odkąd tną koszty i wsadzają podzespoły z trochę gorszych materiałów, zalecają wymianę co 60k razem z filtrem. Nie jestem też pewien czy zwykły mechanik będzie w stanie sprawdzić zaworki na skrzyni, one nie są tak łatwo dostępne i do tego trzeba by wyjąć skrzynie, ale lepiej żeby to robił ktoś od automatów. Komputer widzi wszystkie ciśnienia jeżeli w jakimś czasie błędne ciśnienie się nie zmieni znaczy że nie jest to spowodowane tymczasowym przytkaniem lub zblokowaniem czegoś w środku tylko występuje cały czasie po pewnym czasie wchodzi w tryb awaryjny i ponowne zapalenie resetuje licznik. Po podłączeniu do kompa jest wartość czas pracy i po tym wiadomo ile skrzynia pracowała.

  • #5 10 Paź 2010 12:49
    yarecky3
    Poziom 15  

    w aklasach w 99% problemy automatycznej skrzyni biegów to zespół sterujący. Podzwoń po firmach zajmujących się sprzedażą używanych części do skrzyń. Pewnie około 800 PLN wystarczy. Nowy w MB jak się nie mylę coś koło 450 euro stoi.
    A zespół sterujący to to co siedzi zatopione w oleju w skrzyni biegów. Krótko mówiąc płyta aluminiowa z zaworkami hydraulicznymi i połączeniami.
    pozdro

  • #6 19 Paź 2010 17:55
    jozek3355
    Poziom 2  

    Witam , mam takie pytanko mam merca a170 ale ze skrzynią normalną , ale sprzęgło jest półautomatyczne i też zapala mi się literka F . Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu literka F znika i biegi są normalnie. Byłem na kompie i nic nie wykazało ! Czy to może być olej w skrzyni czy coś innego ? Proszę o pomoc !

  • #7 19 Paź 2010 18:46
    hollow
    Poziom 20  

    Jeżeli był na kompie to powinien sprawdzić: ciśnienie na sprzęgle, i czujniki pozycji dźwigni zmiany biegów, bo może mieć gdzieś błąd i jak załapie go to wtedy wyłącza skrzynie. Był podpinany do Star Diagnosis?

  • #8 02 Lis 2010 08:35
    jajula
    Poziom 8  

    Witam,mam podobny problem.Wyswietlał sie błąd F,pojechałem na kompa,stwierdzili bład wybieraka oraz łącznośc can zakłócona.Poprawine zostały luty,ponownie komp i zero błedów,a na wyświetlaczu F.Przy włączniu D lub R,skrzynia uderza.Prosze o pomoc!!!!

  • #9 02 Lis 2010 16:53
    tomekgrz
    Poziom 8  

    Witam. U mnie w A klasie 1.7 CDI też zapalił się tryb awaryjny F (kod błędu to 2530)brak ciśnienia i coś tam jeszcze. Skutki są takie, że po zresetowaniu błędów sprzęgło się ślizgało i auto nie chciało jechać. Co mogło się uszkodzić w tym tiptronicu ?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME