Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Multiszlifierka - pomoc w wyborze.

Usiu007 31 Oct 2010 20:11 3118 6
    Usiu007
    Level 13  
    Witam,
    jestem początkującym elektronikiem, kilkanaście płytek wytrawionych mam za sobą, przy tym dużo dziur wywierconych. Wywierconych niestety silnikiem z drukarki. Wierteł połamałem chyba z kilkanaście. Moja 'wiertarka' ma straszne bicie, wiercenie jednej dziury zajmuje ok 20s i jest dosyć męczące. W końcu miałem dopływ gotówki i postanowiłem kupić coś co ułatwi mi prace, no i padło na multiszlifierkę. Z początku chciałem kupić jakieś tanie dzieło skośnookich, jednak po przeczytaniu wielu tematów stwierdziłem że lepiej zainwestować w coś lepszego. Multiszlifierkę będę używał do wiercenia dziur w PCB oraz do obrabiania obudów, głównie plastikowych (dlatego przydałaby się w zestawie jakaś tarcza lub coś innego co poradziłoby sobie z 3mm plastikiem bez większych problemów). Z tego co wyczytałem to głównie polecany jest proxxon i dremel. I takie pytanie - czy do takich czynności jakie będę wykonywał potrzebny jest regulator obrotów? Kilka osób pisało, że potencjometru od ustalania obrotów nie ruszali od kilku lat, bo inne prędkości są nieprzydatne. Wiadomo, że multiszlifierki z regulacją obrotów są trochę droższe. Dlatego proszę was o polecenie coś w cenie tak do 200zł. No i żeby w zestawie była jakaś tarczka do cięcia plastiku. Urządzenie chciałbym aby podziałało chociaż z kilka lat. No i jeszcze jedno pytanie - lepiej dopłacić 50zł kupić coś gorszego w mieście i mieć gwarancję, czy coś lepszego no i w razie awarii trzeba byłoby odsyłać?

Pozdrawiam,
    Usiu.
    Usiu007
    Level 13