Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

LPG I generacji czy II

smalski 28 Sep 2004 13:04 5765 11
Wago
  • #1
    smalski
    Level 17  
    Witam!
    Jestem w tej dziedzinie swiezy.
    Nabylem punto z zainstalowanym gazem
    (silnik 1.1 jednopunktowy wtrysk) i nie wiem czy jest tam instalacja I generacji czy II.
    Do parownika nie dochodza zadne przewody elektryczne poza odcieciem gazu.Na wezu miedzy parownikiem a gaznikiem
    (chyba tak to sie nazywa w 1-punktowym) jest sruba a pod nia sprezyna,
    ktora pewnie mozna regulowac
    (samemu).
    Na gaz przelacza mi sie automatycznie przy 3000obr/min. Sterownik eletkroniki od gazu to Voila plus.
    Czym sie roznia instalacje tych dwoch generacji i jak je rozrozniac?
    Z gory dziekuje za odpowiedz
    smalski
  • Wago
  • #2
    zodiak318
    Level 34  
    Drugiej generacji ma "komputer" do gazu podłączony pod sondę Lambda. Ma też silnik krokowy na wężu do kolektora ssącego. Z Twojego opisu (zawór a nie silnik krokowy) wynika że masz chyba I generacji.
  • #3
    smalski
    Level 17  
    To w takim razie ta skrzyneczka z napisem Voila Plus to co to jest??
    (jesli to I generacja).
    Co zrobic jesli pali ponad 10l/100km??CZy mozna samemy cos podregulaowac czy lepiej jechac do gazownika??/smalski
  • Wago
  • #5
    smalski
    Level 17  
    ...ale podstawa w funkcjonowaniu ukladu II generacji jest attuator a u mnie jest sruba ze sprezyna??
  • #6
    michalbi
    Level 12  
    ten komputer to centralka do automatycznego przełanczanie na gaz,jeśli masz śrube to komputer nie dozuje gazu (lpg),jeśli chcesz zmniejszyć spolanie pokręć śrubą w prawo(1/4do 1-dnego obrotu)
  • #7
    ww296
    Level 13  
    a moim zdaniem ktos wymontowal silniczek krokowy (attuator) - poszukaj czy z tej centralki wychodza kable do niczego nie podlaczone - 4.
  • #8
    lukas22 mastah
    Level 23  
    bankowo sa pewnie byly problemy i ktos go zastapil sruba ale to nie to samo.Na warsztacie mamy taka zasade jezeli przychodzi klietn z punta 1,1 i pali mu 7benzyny to pzred montazem uprzedz go od razu ze ponizej 9 gazu nie zejdzie chodzby sie posr... takie sa wlasnie silniczki fiata maly silnik wielka buda...poza tym panowie 1 generacja to gaznik 2 to jednopunkt z kompem 3 wielopunkt a 4 wtrysk gazu...
  • #9
    janvsz
    Level 14  
    Witam :)
    w puncie masz na pewno lpg II genaracji bo I nie (nie chodziłoby dobrze), zobacz czy masz 3 centralki ( tartarini 99, pitagoras, obd2)
    od reduktora musisz mieć silniczek krokowy do filtra powietrza ( może się stać gdy będziesz miał ubogą domieszkę to może rozwalić filter a jak zbyt bogaty to może "capić jajami")
    wyregulujęsz dobrze tylko przez komuter lpg
    spalanie gazu to tylko 1,3 do 1,4 razy więcej nawet przy ciężkiej nodze
    Pozdrawiam :)
  • #10
    zodiak318
    Level 34  
    Temat uboczny, ale trzeba coś wyjaśnić żeby ludzi nie wprowadzać w bład!

    lukas22 mastah wrote:
    poza tym panowie 1 generacja to gaznik 2 to jednopunkt z kompem 3 wielopunkt a 4 wtrysk gazu...


    Coś mi tu nie gra, czyli jak ja mam gaz przy wielopunktowym wtrysku bez katalizatora to jest to III generacja :D :D :D

    Jest tak :
    Wyróżniamy następujące generacje urządzeń gazowych:
    - I generacji - tradycyjne urządzenia z mikserem gazu
    - II generacji - tradycyjne urządzenia z mikserem gazu, wyposażone dodatkowo w elektronikę sterującą ilością gazu podawanego do silnika i współpracującą z sondą lambda
    - III generacji - indywidualne doprowadzenie gazu do poszczególnych cylindrów (jednomiejscowe sterowanie dawką gazu - sterowanie jednopunktowe, centralne)
    - IV generacji - sekwencyjny wtrysk gazu, oddzielne sterowanie podaniem gazu (wtryskiwaczami gazu) dla każdego cylindra
  • #11
    ww296
    Level 13  
    zodiak318 wrote:
    Temat uboczny, ale trzeba coś wyjaśnić żeby ludzi nie wprowadzać w bład!

    lukas22 mastah wrote:
    poza tym panowie 1 generacja to gaznik 2 to jednopunkt z kompem 3 wielopunkt a 4 wtrysk gazu...


    Coś mi tu nie gra, czyli jak ja mam gaz przy wielopunktowym wtrysku bez katalizatora to jest to III generacja :D :D :D

    Jest tak :
    Wyróżniamy następujące generacje urządzeń gazowych:
    - I generacji - tradycyjne urządzenia z mikserem gazu
    - II generacji - tradycyjne urządzenia z mikserem gazu, wyposażone dodatkowo w elektronikę sterującą ilością gazu podawanego do silnika i współpracującą z sondą lambda
    - III generacji - indywidualne doprowadzenie gazu do poszczególnych cylindrów (jednomiejscowe sterowanie dawką gazu - sterowanie jednopunktowe, centralne)
    - IV generacji - sekwencyjny wtrysk gazu, oddzielne sterowanie podaniem gazu (wtryskiwaczami gazu) dla każdego cylindra


    masz oczywiscie racje ale aby prosto wytlumaczyc laikowi generacjie gazu to ta klasyfikacja jest bardzo dobra (I gen - gaznik itp)
  • #12
    nom
    Level 23  
    michalbi wrote:
    ten komputer to centralka do automatycznego przełanczanie na gaz,jeśli masz śrube to komputer nie dozuje gazu (lpg),jeśli chcesz zmniejszyć spolanie pokręć śrubą w prawo(1/4do 1-dnego obrotu)


    Ja mam srube i sterownik dozuje gaz. :-)
    Zobacz, czy w reduktor nie masz wkrecony attuator (to nie jest silniczek krokowy). Ja mam instalke BRC Blitz i tam nie ma krokowca tylko magnetyczny zawor gazu, sterowany centralka (to nie jest komputer).
    Ale sruba na przewodzie do miksera tez jest, sluzy do zgrubnej regulacji, bo ta dokladna steruje attuator.